  • 31. Data: 2009-09-18 22:51:21
    Temat: Re: 14/2.8 - oficjalne info
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał

    > A nie było tak że przeostrzałeś?
    >
    > U mnie na przejściówce nikon -> 4/3 nieskończoność jest gdzieś na 0.4m...

    Raczej nie. Cudowałem na wszelkie możliwe sposoby.
    Wykonanie, ogólne wrażenia jak najbardziej pozytywne. Efekty jak z jakiegoś
    szerokokątnego Revuenona.

    adam

  • 32. Data: 2009-09-19 08:02:39
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Niebardzo -
    > f/4:
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5.jpg
    > środek:
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5a.jpg
    > lewa:
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5b.jpg
    > prawa:
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/Sy5c.jpg

    Ja tu widze mocno przeostrzony obraz bez detali.

    Inna sprawa, ze wogole nie widze zastosowania dla takiego szkla,
    szczegolnie w FF...

  • 33. Data: 2009-09-19 08:03:34
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ja tak się bawiłem w epoce spectrumów :)
    > No ale miałem wtedy kilkanaście lat...

    Teraz piszesz stopki? ;)

  • 34. Data: 2009-09-19 08:05:09
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Dokładnie na to wygląda.
    > Gówno jakie z tego wychodziło było wręcz niewiarygodne.
    > No, chyba, że trafił mi się jakiś szajt ale po sprzedaży nikt nie
    > zgłaszał problemów na Nikonie.
    > Dużo sobie po tym szkle obiecywałem ale wygląda, że do G1 nalezy pruć
    > kieszeń na szeroki kąt.
    > Choć z drugiej strony niespecjalnie mi ta ogniskowa przypadła do gustu.

    No wlasnie - juz mialem zapytac po kiego Ci 16mm ;)

    Takie ogniskowe sa zabawne przy pierwszych kilku zdjeciach,
    przy dziesiatym puszczam pawia ;)

  • 35. Data: 2009-09-19 08:52:46
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Takie ogniskowe sa zabawne przy pierwszych kilku zdjeciach,
    > przy dziesiatym puszczam pawia ;)

    Szkło tego typu jest zwykle użyteczne "raz do roku, w Skiroławkach",
    ale tym bardziej cieszy fakt, że można je kupić za 999, a nie za 9999.
    Przyda się w sytuacji, jeśli kompletnie nie mamy odejścia - każdy, kto
    trochę pofotografował sobie w środku i na zewnątrz różne hotele i
    nieruchomości, chętnie się w taki sprzęcik zaopatrzy, do fotografii
    kiblowo-łazienkowej jest niezastąpione. A i w krajobrazie czasem jakiś
    dramatyczny skrócik można sobie machnąć.

  • 36. Data: 2009-09-19 09:33:10
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Teraz piszesz stopki? ;)

    ROTFL.

    Najlepszy komplement dla kobiety...

    :)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 37. Data: 2009-09-19 09:45:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał

    > No wlasnie - juz mialem zapytac po kiego Ci 16mm ;)
    >
    > Takie ogniskowe sa zabawne przy pierwszych kilku zdjeciach,
    > przy dziesiatym puszczam pawia ;)

    Dokładnie taką miałem ostatnią myśl przed sprzedażą ; )
    Za osiem stówek (a właściwie za osiem dych bo tyle straciłem na odsprzedaży)
    wyleczyłem się z pożądania 7-14 : ))))

    adam

  • 38. Data: 2009-09-19 09:52:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Inna sprawa, ze wogole nie widze zastosowania dla takiego szkla,
    > szczegolnie w FF...

    kazdy obiektyw ma jakies ograniczenia i wynikajace stad pole
    zastosowan.

    akurat na tych przykladach pokazano takie zastosowanie tego obiektyuw
    do ktorego najmniej sie nadaje.
    takie zdjecia moga spowodowac tylko frustracje.

  • 39. Data: 2009-09-19 09:57:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Sep 2009, Roger from Cracow wrote:

    > latwo to z resztą sprawdzić, zapinasz na FF i wsadzasz jakiś patyczek
    > przed osłonę i wciskasz do rogu a w wizjerze a na matówce patrzysz dokąd
    > dojdzie :)

    Jeszcze matówka musi kryć 100% kadru, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-09-19 10:11:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Czornyj" napisał

    > http://img183.imageshack.us/img183/474/mydliny.jpg

> [...]

    O, właśnie dlatego pozbyłem się swojego 8mm, mniej więcej takie efekty i
    przymykanie go nic nie dawało ; )

    adam