  • Data: 2009-09-19 11:56:22
    Temat: Re: 14/2.8 - oficjalne info
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XX YY" napisał
    > O, właśnie dlatego pozbyłem się swojego 8mm, mniej więcej takie efekty i
    > przymykanie go nic nie dawało ; )

    to nie ma nic wspolnego z przymykaniem , to jest absolutnie normalna
    cecha takich obiektywow czy tez wlasnosc fizyklana w ten sposob
    robionych zdjec.
    ----------------------

    Ja przypuszczałem, że lekkie przymknięcie cokolwiek zmieni - nic nie
    zmieniło, dyfrakcja zaś zaczęła pojawiać się podejrzanie szybko, chyba f=8
    było już bezużyteczne. Mój miał swój sweet point wąsko wokół 5,6 ale dla
    mnie to był raczej puke point ; )

    ----------------------
    moj 8mm rysuje tak:
    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5372340815453270594
    na 3200 iso z reki
    i nie mozna sie przyczepic o zla prace.
    -----------------------

    No, pół biedy - da się wytrzymać.
    To jest najwięcej co dało się z niego wycisnąć:
    http://picasaweb.google.com/adamdee1/Test?authkey=Gv
    1sRgCJe-0dzmw-_d4gE# -
    znakomita większość prób które robiłem poszła do kosza przy pierwszym
    przeglądnięciu na monitorze. To co mi zostało jest tyle-o-ile ale ja nie
    potrzebuję czegoś takiego ; )

    zdjecie tego dziedzinca zrobilby tak samo jak ta 14 i to byloby
    normalne.

    Możliwe, tyle, ze nie każdy potrzebuje obiektywu, który tak się zachowuje.

    Ja oczywiście rozumiem, że w tej cenie to i tak dużo, niemniej gdybym
    istotnie potrzebował takiej ogniskowej to odżałowałbym na 7-14. Efekty z
    tego panasonicowego zooma, lub efekty z olympusowego 7-14 dają jakość bez
    zarzutu.

    adam