    Date: Sun, 07 Sep 2014 18:41:32 +0200
    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 12-letnie opony - co z tym zrobić?
    <lugsk8$9s6$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <luh4sc$hlo$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <luh9af$m0q$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <540c3e4b$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 2014-09-07 o 14:39, Budzik pisze:

    > O bieznikowanych sie nie wypowiadam - w ostatnim czasie nie probowalem.
    > Jezdzenie na łysolach - głupota. Ale nie o tym tutaj mowa.
    >
    > Zdarzało mi sie za to jezdzenie ostatnio na oponach ktore miały po 10 lat.
    > Miałem do dojezdzenia, założyłem i stwierdziłem ze zobaczymy jak sie beda
    > sprawowały.
    > Nic o czym piszesz mnie nie spotyka a jezdze naprawde sporo km, czasami ze
    > sporym bagazem.
    >
    > Zdarzało mi sie za to łapac gume np. na oponach nówkach, zmienianych
    > regularnie zgodnie z sezonowością.
    >
    > Czy jest wiec jakas prawidłowość?

    Wg mnie jest. Ja też jeżdżę dużo i jak jeździłem firmowym, gdzie
    właściciela stać było na wszystko, ale miał chorobliwą manię oszczędzania
    na wszystkim, to więcej się wydawało na przypadkowe naprawy tego co się
    sypało
    niż by kosztowała "normalna" eksploatacja.
    W przypadku ogumienia również. Oczywiście można założyć takie
    zwietrzałe, z bieżnikiem
    wystarczająco dużym, ale już jeździłbym tym inaczej i raczej w obrębie
    miasta.

    > To niewatpliwie jest bardzo wazne równiez. Tylko czy jest jakas korelacja?

    W znanych mi przypadkach jest.