    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 100Hz w LCD
    Date: Mon, 1 Feb 2010 11:15:23 -0600

    "PC" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hk70an$ntf$1@news.task.gda.pl...

    > Też, choć jak wyłaczę true 100Hz to widać różnicę. Pytanie tylko czy tak
    > jest lepiej czy gorzej a to trudno stwierdzić.

    Ja widziałem relację z olimpiady na takich cyfrowych LCD telewizorach
    i jak było zbliżenie na osobę skaczącą do wody z trampoliny i robiącą
    szybki piruet w powietrzu powodujący szybką zmianę praktycznie całej
    powierzchni ekranu to widziałem wyraźną, gryzącą w oczy pikselizację.
    Sądzę że w takim przypadku po prostu kompresja MPEG nie nadąża
    bo za dużo się danych zmienia klatka po klatce...

    Na podstawie tego doświadczenia zastanawiam się czy smużenie jest
    tu jakimś problemem właściwie i co te telewizory 100/120Hz mają dać.
    Jaki problem właściwie one mają naprawiać?

    Czy dzisiejsze telewizory mają problemy np. z transmisją meczu
    piłkarskiego gdzie mając ujęcie całego boiska i tylko kolorowe
    punkciki piłkarzy na zielonej trawie smużą przy ruchu kamery???
    Nie wiem - dawno meczu piłkarskiego w TV nie oglądałem...

    Reklamy telewizorów 100/120Hz czy też tych najnowszych 200/240Hz
    koncentrują się na przekonywaniu potencjalnego klienta że taki rodzaj
    TV jest dobry dla programów sportowych, z szybką zmianą treści obrazu.

    Ale czy taki telewizor poradzi sobie ze skoczkiem z trampoliny? Nie sądzę.

    Czy ktoś zechciałby rzucić snop ciemnego światła na tą sprawę?
    Relację typu "mam tv X i nie widzę różnicy" mogą bowiem brać się
    z tego, że klient nie wie na co patrzeć właściwie i jakie sceny ruchome są
    istotne przy porównywaniu telewizorów z takimi ficzerkami jak 240Hz.