    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Date: Sun, 28 Dec 2014 12:48:00 +0100
    <m752lb$aq2$2@usenet.news.interia.pl> <m752t3$te9$1@node1.news.atman.pl>
    <m754ft$fot$1@dont-email.me> <m7553d$vj4$1@node1.news.atman.pl>
    <m757a1$qgn$1@dont-email.me> <m775tj$592$1@node1.news.atman.pl>
    <m777jo$k12$1@dont-email.me> <m77afk$b8e$1@node1.news.atman.pl>
    <m77msl$os4$1@mx1.internetia.pl> <m79q4i$2g4$3@node1.news.atman.pl>
    <m79rkt$vv9$1@mx1.internetia.pl> <m79qmp$34s$1@node1.news.atman.pl>
    <m79trs$1e1$1@usenet.news.interia.pl> <m79vd2$nav$1@node2.news.atman.pl>
    <m7aj49$eml$1@mx1.internetia.pl> <m7b2p2$qv2$2@node2.news.atman.pl>
    <m7cer9$qck$1@mx1.internetia.pl> <m7cf64$apo$1@node2.news.atman.pl>
    <m7clqj$ii1$1@mx1.internetia.pl> <m7clu3$i61$1@node2.news.atman.pl>
    <m7cp2o$tki$1@mx1.internetia.pl> <m7dmjj$hip$1@node2.news.atman.pl>
    <m7i0sf$ik7$1@mx1.internetia.pl> <m7j0ht$vpd$1@node2.news.atman.pl>
    <m7nbbt$nmr$1@usenet.news.interia.pl> <m7of2o$i44$1@node2.news.atman.pl>

    On 2014-12-28 09:30, Shrek wrote:

    > Podobnie jak silniejszym. To jeszcze raz zapytam - jesteś za
    > napierwszeństwem TIRów? Jak nie, to cała reszta twojego wywodu jest o
    > kant dupy potłuc.

    Twoje mieszanie TIRow do calej sprawy jest zupelnym nieporozumieniem bo
    nie trafia w fakty, ktore opisuje.

    > Nie da się oszukać powiadasz? A jednak czerowne światło dajesz radę
    > zauważyć mimo, że małe, mimo że się nie rusza, a to w twoim interesie
    > jest je zauważyć, znak ustąp pierwszeństwa również, mimo, że nie świeci.
    > Nie pierdol - większość pieszych nie bierze się nagle z powietrza -
    > kierowcy ich doskonale widzą, tylko większość ma to w dupie, wymyślająć
    > łamańce logiczne, tak jak ty.

    No to pomysl troche dlaczego je widac (a i tak nie do konca bo zauwaz
    ile jest swiatel nad skrzyzowaniem takim nieco wiekszym i gdzie one sa -
    zwykle przynajmniej 3 nie wliczajac kierunkowych - w dodatku to swieci
    tak, ze mozna polemizowac czy nie oslepia bardziej jak swiatla stopu ;) ).

    Tak czy inaczej sam fakt swiecenia sprawia, ze je widac dobrze (tak jak
    samochody swieca i sa dobrze widoczne dla pieszych). Dodatkowo sa
    umieszczone w dobrze widocznym miejscu i w polu widzenia oraz oceny
    sytuacji przez kierowce. W dodatku bardzo czesto nie widzymy tylko
    statycznej sytuacji a przejscia pomiedzy kolorami - a to juz jak ruch -
    wylapujemy dosc wprawnie. Samo swiatlo tez wylapujemy dobrze, bo
    jestesmy do tego przystosowani. Wszak ono przez dziesiatki czy setki
    tysiecy lat regulowalo nasz tryb zycia - zatem jestesmy dosc wrazliwi na
    takie bodzce. Kolory tych swiatel tez sa istotne.

    Sa jaskrawe co sprzyja ich postrzeganiu - znow natura tak zadzialala
    (zobacz barwy ostrzegawcze roznych zwierzat - wlasnie takie sa -
    jaskrawe i zywe). Stad tez wynika, ze postrzeganie swiatel jest
    ulatwione poprzez uwarunkowania naturalne.

    Sa jeszcze inne istotne przeslanki ale nie bede tego rozwijal bo to nie
    grupa przyrodnicza.

    Znow zwroc uwage, ze to co w przypadku kierowcy moze byc znaczne
    utrudnione w przypadku pieszego jest znow odwrocone i naturalnie dla
    niego latwe.

    --
    mk4