eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody10 mniej nie wystarczyłoRe: 10 mniej nie wystarczyło
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Date: Mon, 22 Dec 2014 23:16:46 -0600
    Organization: prywatna
    Lines: 4
    Message-ID: <m7auma$fgg$3@dont-email.me>
    References: <m6jp97$c2m$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <m6jspu$ge0$1@node1.news.atman.pl> <m6k1ap$gs2$1@speranza.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <m6kcpi$829$1@dont-email.me> <3...@p...pl.invalid>
    <m6kio9$22h$1@dont-email.me> <u4p4jcwdt79.7ei6ugheg9he$.dlg@40tude.net>
    <m6l3am$1su$1@node1.news.atman.pl> <m74vpl$54p$1@usenet.news.interia.pl>
    <m7511a$raq$1@node1.news.atman.pl> <m752lb$aq2$2@usenet.news.interia.pl>
    <m752t3$te9$1@node1.news.atman.pl> <m754ft$fot$1@dont-email.me>
    <m7553d$vj4$1@node1.news.atman.pl> <m757a1$qgn$1@dont-email.me>
    <m775tj$592$1@node1.news.atman.pl> <m777jo$k12$1@dont-email.me>
    <m77afk$b8e$1@node1.news.atman.pl> <m77e4b$iup$1@usenet.news.interia.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 23 Dec 2014 05:30:50 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="e35ad994fe2bdd92e2868024f8c5b920";
    logging-data="15888";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19kOqlZb6GOQNJrfFn4tbSZ"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <m77e4b$iup$1@usenet.news.interia.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:Kspwdvmtbl/DMHBbwF+1gTM4xaE=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552911
    [ ukryj nagłówki ]

    "mk4" <m...@d...nul> wrote in message
    news:m77e4b$iup$1@usenet.news.interia.pl...
    > 1) Drogi sa dla pojazdow a piesi sa gosciem na drodze.
    >
    > 2) Pojazdy sa po to zeby sie sprawnie przemieszczac a nie stawac na kazde
    > zawolanie (jak mi sie nie spoieszy moge byc pieszym).
    >
    > 3) Dla pieszego zatrzymanie sie jest zupelnie naturalne - wrecz
    > instynktowne przed czyms wiekszym (co ma niebagatelne znaczenie bo takie
    > mechanizmy w ludzkim mozgu dzialaja "sprzetowo" i nie wymagaja skupienia).
    >
    > 4) Pieszy nie jest odizolowany - docieraja do niego swiatla i dzwieki.
    > Pojazdy sa oswietlone wiec dobrze je widac - ergo - pieszemu latwiej sie
    > zatrzymac i puscic pojazd.
    >
    > 5) Pieszy ma praktycznie zerowa droge hamowania - samochod nie. Pieszemu
    > latwiej sie zatrzymac.
    >
    > 6) Samochodu dzieki swiatlowm zwykle grupuja sie i sa przerwy kiedy mozna
    > przejsc. Piesi wrecz przeciwnie - kazdy lazi sam bez zadnej sychronizacji.
    > Czesto dochodzi do sytuacji gdy jeden schodzi z przejscia to drugi wlasnie
    > wchodzi.
    >
    > 7) Ze wzgledu na predkosc kierowca moze miec i ma trudnosci w dostrzezeniu
    > pieszego. Dochodzi zbyt duza ilosc przejsc oraz fakt, ze koncentracja
    > kierujacego spada bardzo szybko (naturalne i praktycznie nie do
    > unikniecia). Dla pieszego te niedostatki sa minimalne (ze bezgledu na
    > specyfike srodowiska, ktore to na nim wymusza) lub kompensowane przez
    > naturalne instynkty (czyli cos jest wieksze i szybsze to nie wlazimy temu
    > w droge).
    >
    > 9) Pojazd jest zawsze bardzo dobrze widoczny czego nie mozna powiedziec o
    > pieszych. Malo ktory zdaje sobie sprawe jak slabo bedzie widoczny w
    > pewnych warunkach. Tak wiec umozliwienie mu wchodzenia od tak na jezdnie
    > nie jest dobrym pomyslem bo pieszy pradopodobnie nie raczy rozroznic
    > sytuacji gdzie moze wejsc w miare bezpiecznie i kierowca go zobaczy od
    > sytuacji gdzi ejest duze ryzyko, ze nie zobaczy.
    >
    > 9) Obecne przepisy daja bufor bezpieczenstwa. Jesli je zmienimy tego
    > bufora nie bedzie bo pieszy bedzie mial zawsze mozliwosc wejscia na
    > przejscie. Nie zostaje margines bezpieczenstwa a zaden kierowca nie jest w
    > stanie w 100% zawsze zauwazyc pieszego i zaregowac na czas (ze wzgledu na
    > to, ze jest tylko czlowiekiem).
    >
    > 10) Jazda start-stop, start-stop niestety zwieksza zmeczenie i dodatkowo
    > obniza koncentracje. Ponadto jak to ktos zauwazyl jest tez nieekonomiczna.
    >
    > 11) W przytlaczajacej wiekszosci przypadkow, zeby przejsc trzeba zaczekac
    > doslownie chwile. Tam gdzie sa problemy powinny byc swiatla.
    >
    > 12) Pieszy w swojej marszrucie przecina gora kilka przejsc dla pieszych.
    > Kierowca nawet na krotkiej trasie duzo, duzo wiecej (znow kwestia
    > koncentracji i uwagi przy wykonywaniu nudnych powtarzalnych czynnosci).
    >
    > 13) Wlasciwie w kazdym z powyzszych punktow gdzies "pod spodem" lezy
    > kwestia bezpieczenstwa. Zwykle w kontekscie fizycznych wlasciwosci swiata
    > i praw nim rzadzacych. A punkty maja taka a nie inna wymowe bo wlasnie
    > konstrukcja rzeczywistosci je uzasadnia.
    >
    > Z drugiej strony mamy jedynie chciejstwo i lotne hasla. Mozna sie doszukac
    > miedzy innymi:
    >
    > 1) Piesi nie beda chodzic po kladkach ani tunelach bo... im sie nie chce
    > (ja to ktos tu sugeruje). Zero racjonalnosci. Zero dbania o
    > bezpieczenstwo.
    > 2) Piesi nie beda czekac na swiatlach bo... im sie nie chce. Komentarz
    > j.w.
    > 3) Piesi maja sie czuc bezpiecznie na przejsciu - bo? Maja sie pozbyc
    > resztek instynktu? Czysta glupota wbrew wszelkiej logice. Fizyki nie da
    > sie oszukac i zadne zaklinanie rzeczywistosci tu nie pomoze. W dodatku
    > jeznia to nie miejsce dla pieszego i bledne jest zalozenie, ze ma sie tam
    > czuc bezpiecznie.
    >
    >
    > Ale juz o tak podstawowej sprawie ze jak chcesz przejsc to spojrz w lewo,
    > w prawo i jeszcze raz w lewo i jak jest bezpiecznie idz po czym jak
    > bedziesz dochodzic do osi jezdni to jeszcze raz w prawo jakos nikt nie
    > mowi. A przeciez wlasnie tak powinno sie przechodzic przez jezdnie i
    > powinno zagwarantowac (wraz z obowiazujacymi przepisami), ze ilosc
    > wypadkow z pieszymi na przejsciach powinna byc bliska zeru.

    I to właściwie jest dobre podsumowanie tematu...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: