-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 10 mniej nie wystarczyło
Date: Mon, 22 Dec 2014 23:16:46 -0600
Organization: prywatna
Lines: 4
Message-ID: <m7auma$fgg$3@dont-email.me>
References: <m6jp97$c2m$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<m6jspu$ge0$1@node1.news.atman.pl> <m6k1ap$gs2$1@speranza.aioe.org>
<X...@1...0.0.1>
<m6kcpi$829$1@dont-email.me> <3...@p...pl.invalid>
<m6kio9$22h$1@dont-email.me> <u4p4jcwdt79.7ei6ugheg9he$.dlg@40tude.net>
<m6l3am$1su$1@node1.news.atman.pl> <m74vpl$54p$1@usenet.news.interia.pl>
<m7511a$raq$1@node1.news.atman.pl> <m752lb$aq2$2@usenet.news.interia.pl>
<m752t3$te9$1@node1.news.atman.pl> <m754ft$fot$1@dont-email.me>
<m7553d$vj4$1@node1.news.atman.pl> <m757a1$qgn$1@dont-email.me>
<m775tj$592$1@node1.news.atman.pl> <m777jo$k12$1@dont-email.me>
<m77afk$b8e$1@node1.news.atman.pl> <m77e4b$iup$1@usenet.news.interia.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 23 Dec 2014 05:30:50 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="e35ad994fe2bdd92e2868024f8c5b920";
logging-data="15888";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19kOqlZb6GOQNJrfFn4tbSZ"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <m77e4b$iup$1@usenet.news.interia.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:Kspwdvmtbl/DMHBbwF+1gTM4xaE=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552911
[ ukryj nagłówki ]"mk4" <m...@d...nul> wrote in message
news:m77e4b$iup$1@usenet.news.interia.pl...
> 1) Drogi sa dla pojazdow a piesi sa gosciem na drodze.
>
> 2) Pojazdy sa po to zeby sie sprawnie przemieszczac a nie stawac na kazde
> zawolanie (jak mi sie nie spoieszy moge byc pieszym).
>
> 3) Dla pieszego zatrzymanie sie jest zupelnie naturalne - wrecz
> instynktowne przed czyms wiekszym (co ma niebagatelne znaczenie bo takie
> mechanizmy w ludzkim mozgu dzialaja "sprzetowo" i nie wymagaja skupienia).
>
> 4) Pieszy nie jest odizolowany - docieraja do niego swiatla i dzwieki.
> Pojazdy sa oswietlone wiec dobrze je widac - ergo - pieszemu latwiej sie
> zatrzymac i puscic pojazd.
>
> 5) Pieszy ma praktycznie zerowa droge hamowania - samochod nie. Pieszemu
> latwiej sie zatrzymac.
>
> 6) Samochodu dzieki swiatlowm zwykle grupuja sie i sa przerwy kiedy mozna
> przejsc. Piesi wrecz przeciwnie - kazdy lazi sam bez zadnej sychronizacji.
> Czesto dochodzi do sytuacji gdy jeden schodzi z przejscia to drugi wlasnie
> wchodzi.
>
> 7) Ze wzgledu na predkosc kierowca moze miec i ma trudnosci w dostrzezeniu
> pieszego. Dochodzi zbyt duza ilosc przejsc oraz fakt, ze koncentracja
> kierujacego spada bardzo szybko (naturalne i praktycznie nie do
> unikniecia). Dla pieszego te niedostatki sa minimalne (ze bezgledu na
> specyfike srodowiska, ktore to na nim wymusza) lub kompensowane przez
> naturalne instynkty (czyli cos jest wieksze i szybsze to nie wlazimy temu
> w droge).
>
> 9) Pojazd jest zawsze bardzo dobrze widoczny czego nie mozna powiedziec o
> pieszych. Malo ktory zdaje sobie sprawe jak slabo bedzie widoczny w
> pewnych warunkach. Tak wiec umozliwienie mu wchodzenia od tak na jezdnie
> nie jest dobrym pomyslem bo pieszy pradopodobnie nie raczy rozroznic
> sytuacji gdzie moze wejsc w miare bezpiecznie i kierowca go zobaczy od
> sytuacji gdzi ejest duze ryzyko, ze nie zobaczy.
>
> 9) Obecne przepisy daja bufor bezpieczenstwa. Jesli je zmienimy tego
> bufora nie bedzie bo pieszy bedzie mial zawsze mozliwosc wejscia na
> przejscie. Nie zostaje margines bezpieczenstwa a zaden kierowca nie jest w
> stanie w 100% zawsze zauwazyc pieszego i zaregowac na czas (ze wzgledu na
> to, ze jest tylko czlowiekiem).
>
> 10) Jazda start-stop, start-stop niestety zwieksza zmeczenie i dodatkowo
> obniza koncentracje. Ponadto jak to ktos zauwazyl jest tez nieekonomiczna.
>
> 11) W przytlaczajacej wiekszosci przypadkow, zeby przejsc trzeba zaczekac
> doslownie chwile. Tam gdzie sa problemy powinny byc swiatla.
>
> 12) Pieszy w swojej marszrucie przecina gora kilka przejsc dla pieszych.
> Kierowca nawet na krotkiej trasie duzo, duzo wiecej (znow kwestia
> koncentracji i uwagi przy wykonywaniu nudnych powtarzalnych czynnosci).
>
> 13) Wlasciwie w kazdym z powyzszych punktow gdzies "pod spodem" lezy
> kwestia bezpieczenstwa. Zwykle w kontekscie fizycznych wlasciwosci swiata
> i praw nim rzadzacych. A punkty maja taka a nie inna wymowe bo wlasnie
> konstrukcja rzeczywistosci je uzasadnia.
>
> Z drugiej strony mamy jedynie chciejstwo i lotne hasla. Mozna sie doszukac
> miedzy innymi:
>
> 1) Piesi nie beda chodzic po kladkach ani tunelach bo... im sie nie chce
> (ja to ktos tu sugeruje). Zero racjonalnosci. Zero dbania o
> bezpieczenstwo.
> 2) Piesi nie beda czekac na swiatlach bo... im sie nie chce. Komentarz
> j.w.
> 3) Piesi maja sie czuc bezpiecznie na przejsciu - bo? Maja sie pozbyc
> resztek instynktu? Czysta glupota wbrew wszelkiej logice. Fizyki nie da
> sie oszukac i zadne zaklinanie rzeczywistosci tu nie pomoze. W dodatku
> jeznia to nie miejsce dla pieszego i bledne jest zalozenie, ze ma sie tam
> czuc bezpiecznie.
>
>
> Ale juz o tak podstawowej sprawie ze jak chcesz przejsc to spojrz w lewo,
> w prawo i jeszcze raz w lewo i jak jest bezpiecznie idz po czym jak
> bedziesz dochodzic do osi jezdni to jeszcze raz w prawo jakos nikt nie
> mowi. A przeciez wlasnie tak powinno sie przechodzic przez jezdnie i
> powinno zagwarantowac (wraz z obowiazujacymi przepisami), ze ilosc
> wypadkow z pieszymi na przejsciach powinna byc bliska zeru.
I to właściwie jest dobre podsumowanie tematu...
Następne wpisy z tego wątku
- 23.12.14 07:39 Shrek
- 23.12.14 07:40 Shrek
- 23.12.14 08:22 Czesław Wiśniak
- 23.12.14 09:54 Czesław Wiśniak
- 23.12.14 10:31 Shrek
- 23.12.14 11:58 Jankol
- 23.12.14 13:23 Pszemol
- 23.12.14 13:44 Shrek
- 23.12.14 19:51 re
- 23.12.14 20:18 Shrek
- 23.12.14 21:19 Ghost
- 23.12.14 21:23 Ghost
- 23.12.14 21:50 re
- 23.12.14 22:13 Shrek
- 23.12.14 22:46 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?