-
Data: 2014-12-23 06:16:46
Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"mk4" <m...@d...nul> wrote in message
news:m77e4b$iup$1@usenet.news.interia.pl...
> 1) Drogi sa dla pojazdow a piesi sa gosciem na drodze.
>
> 2) Pojazdy sa po to zeby sie sprawnie przemieszczac a nie stawac na kazde
> zawolanie (jak mi sie nie spoieszy moge byc pieszym).
>
> 3) Dla pieszego zatrzymanie sie jest zupelnie naturalne - wrecz
> instynktowne przed czyms wiekszym (co ma niebagatelne znaczenie bo takie
> mechanizmy w ludzkim mozgu dzialaja "sprzetowo" i nie wymagaja skupienia).
>
> 4) Pieszy nie jest odizolowany - docieraja do niego swiatla i dzwieki.
> Pojazdy sa oswietlone wiec dobrze je widac - ergo - pieszemu latwiej sie
> zatrzymac i puscic pojazd.
>
> 5) Pieszy ma praktycznie zerowa droge hamowania - samochod nie. Pieszemu
> latwiej sie zatrzymac.
>
> 6) Samochodu dzieki swiatlowm zwykle grupuja sie i sa przerwy kiedy mozna
> przejsc. Piesi wrecz przeciwnie - kazdy lazi sam bez zadnej sychronizacji.
> Czesto dochodzi do sytuacji gdy jeden schodzi z przejscia to drugi wlasnie
> wchodzi.
>
> 7) Ze wzgledu na predkosc kierowca moze miec i ma trudnosci w dostrzezeniu
> pieszego. Dochodzi zbyt duza ilosc przejsc oraz fakt, ze koncentracja
> kierujacego spada bardzo szybko (naturalne i praktycznie nie do
> unikniecia). Dla pieszego te niedostatki sa minimalne (ze bezgledu na
> specyfike srodowiska, ktore to na nim wymusza) lub kompensowane przez
> naturalne instynkty (czyli cos jest wieksze i szybsze to nie wlazimy temu
> w droge).
>
> 9) Pojazd jest zawsze bardzo dobrze widoczny czego nie mozna powiedziec o
> pieszych. Malo ktory zdaje sobie sprawe jak slabo bedzie widoczny w
> pewnych warunkach. Tak wiec umozliwienie mu wchodzenia od tak na jezdnie
> nie jest dobrym pomyslem bo pieszy pradopodobnie nie raczy rozroznic
> sytuacji gdzie moze wejsc w miare bezpiecznie i kierowca go zobaczy od
> sytuacji gdzi ejest duze ryzyko, ze nie zobaczy.
>
> 9) Obecne przepisy daja bufor bezpieczenstwa. Jesli je zmienimy tego
> bufora nie bedzie bo pieszy bedzie mial zawsze mozliwosc wejscia na
> przejscie. Nie zostaje margines bezpieczenstwa a zaden kierowca nie jest w
> stanie w 100% zawsze zauwazyc pieszego i zaregowac na czas (ze wzgledu na
> to, ze jest tylko czlowiekiem).
>
> 10) Jazda start-stop, start-stop niestety zwieksza zmeczenie i dodatkowo
> obniza koncentracje. Ponadto jak to ktos zauwazyl jest tez nieekonomiczna.
>
> 11) W przytlaczajacej wiekszosci przypadkow, zeby przejsc trzeba zaczekac
> doslownie chwile. Tam gdzie sa problemy powinny byc swiatla.
>
> 12) Pieszy w swojej marszrucie przecina gora kilka przejsc dla pieszych.
> Kierowca nawet na krotkiej trasie duzo, duzo wiecej (znow kwestia
> koncentracji i uwagi przy wykonywaniu nudnych powtarzalnych czynnosci).
>
> 13) Wlasciwie w kazdym z powyzszych punktow gdzies "pod spodem" lezy
> kwestia bezpieczenstwa. Zwykle w kontekscie fizycznych wlasciwosci swiata
> i praw nim rzadzacych. A punkty maja taka a nie inna wymowe bo wlasnie
> konstrukcja rzeczywistosci je uzasadnia.
>
> Z drugiej strony mamy jedynie chciejstwo i lotne hasla. Mozna sie doszukac
> miedzy innymi:
>
> 1) Piesi nie beda chodzic po kladkach ani tunelach bo... im sie nie chce
> (ja to ktos tu sugeruje). Zero racjonalnosci. Zero dbania o
> bezpieczenstwo.
> 2) Piesi nie beda czekac na swiatlach bo... im sie nie chce. Komentarz
> j.w.
> 3) Piesi maja sie czuc bezpiecznie na przejsciu - bo? Maja sie pozbyc
> resztek instynktu? Czysta glupota wbrew wszelkiej logice. Fizyki nie da
> sie oszukac i zadne zaklinanie rzeczywistosci tu nie pomoze. W dodatku
> jeznia to nie miejsce dla pieszego i bledne jest zalozenie, ze ma sie tam
> czuc bezpiecznie.
>
>
> Ale juz o tak podstawowej sprawie ze jak chcesz przejsc to spojrz w lewo,
> w prawo i jeszcze raz w lewo i jak jest bezpiecznie idz po czym jak
> bedziesz dochodzic do osi jezdni to jeszcze raz w prawo jakos nikt nie
> mowi. A przeciez wlasnie tak powinno sie przechodzic przez jezdnie i
> powinno zagwarantowac (wraz z obowiazujacymi przepisami), ze ilosc
> wypadkow z pieszymi na przejsciach powinna byc bliska zeru.
I to właściwie jest dobre podsumowanie tematu...
Następne wpisy z tego wątku
- 23.12.14 07:39 Shrek
- 23.12.14 07:40 Shrek
- 23.12.14 08:22 Czesław Wiśniak
- 23.12.14 09:54 Czesław Wiśniak
- 23.12.14 10:31 Shrek
- 23.12.14 11:58 Jankol
- 23.12.14 13:23 Pszemol
- 23.12.14 13:44 Shrek
- 23.12.14 19:51 re
- 23.12.14 20:18 Shrek
- 23.12.14 21:19 Ghost
- 23.12.14 21:23 Ghost
- 23.12.14 21:50 re
- 23.12.14 22:13 Shrek
- 23.12.14 22:46 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=