    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 22 Dec 2014 15:45:15 -0800 (PST)
    <m6jspu$ge0$1@node1.news.atman.pl> <m6k1ap$gs2$1@speranza.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <m6kcpi$829$1@dont-email.me> <3...@p...pl.invalid>
    <m6kio9$22h$1@dont-email.me> <u4p4jcwdt79.7ei6ugheg9he$.dlg@40tude.net>
    <m6l3am$1su$1@node1.news.atman.pl> <m74vpl$54p$1@usenet.news.interia.pl>
    <m7511a$raq$1@node1.news.atman.pl> <m752lb$aq2$2@usenet.news.interia.pl>
    <m752t3$te9$1@node1.news.atman.pl> <m754ft$fot$1@dont-email.me>
    <m7553d$vj4$1@node1.news.atman.pl> <m757a1$qgn$1@dont-email.me>
    <m775tj$592$1@node1.news.atman.pl> <m777jo$k12$1@dont-email.me>
    <m77afk$b8e$1@node1.news.atman.pl> <m77msl$os4$1@mx1.internetia.pl>
    <m79q4i$2g4$3@node1.news.atman.pl> <m79rkt$vv9$1@mx1.internetia.pl>
    <m79qmp$34s$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 grudnia 2014 20:16:43 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Mniej więcej tak jak bejzbol vs ręka. Czy z tego wynika, że dresy
    > powinny mieć prawnie zapewniną dziesięcinę z przechodniów?
    >
    > Generalnie ja wiem, że prawo pięści jest stare i uniwersalne, ale nie na
    > tym polega cywilizacja. Pamiętaj też że na każdego cwaniaka znajdzie się
    > większy cwaniak;)
    >
    > Shrek.

    W historii cywilizacji zawsze obok siebie istniały dwie grupy bandytów. Jedna to tacy
    co broń posiadali nielegalnie i druga której broń dali rządzący. Podobno dla dobra
    reszty społeczności. Ten model funkcjonuje do dzisiaj. Nie twierdzę że ta druga grupa
    jest zbędna. Ale specjalnie liczyć na nią nie można. Niedaleka przeszłość jest na to
    dowodem. Występowali przeciwko ludziom protestującym w słusznej sprawie. Nie
    utożsamiali się z tymi co zrzucali się na pensje dla nich. Woleli kolegować się z
    tymi co dzielili te pieniądze. Niewątpliwie w drugiej grupie posiadanie genu
    bandytyzmu się przydaje. Ale ci co mają nad szeregowymi stróżami prawa władzę powinni
    zrobić tak krótkie smycze żeby kontrolować i sterować zachowaniami podwładnych. Jeśli
    tylko poluzują im obrożę to zaraz są wypadki takie jak z tematu. Kadrze takie wypadki
    latają koło chuja. Ktoś kogoś opierdoli i na tym się skończy. Na koniec roku w
    statystykach urośnie tyle że Excel obetnie i zaokrągli do jakiegoś miejsca po
    przecinku.