  • 1. Data: 2012-09-16 13:11:18
    Temat: 1,9 dCi
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Prowadzilem wczoraj Scenica ze 128-konnym dieslem 1,9. Bylem bardzo
    zdziwiony, jak dobrze sie to auto zbiera.

    Uswiadomilem sobie, jak bardzo wypadlem z obiegu :) Na co dzien jezdze
    starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta
    renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.

    Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?

    Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
    a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
    pojsc siedziec :>

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-09-16 13:59:19
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-09-16 13:11, Maciek pisze:

    > Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
    > a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
    > pojsc siedziec :>

    A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę? Mega-pożyteczny ficzer. Sam
    też sie nauczyłem z tego korzystać kiedy pożyczam jej autko.

  • 3. Data: 2012-09-16 14:32:51
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-09-16 13:11, Maciek wrote:
> [...]
    > renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.
    >
    > Czy teraz kazdy diesel daja taka dynamike, czy 1,9 dCi to chlubny wyjatek?

    Ten silnik jest w wersjach od 82KM do 130KM, przy czym bardzo łatwo go
    dochipować dla +1/4 mocy więcej (a co wiele ważniejsze - do wiele lepszej
    charakterystyki). Nie jest też najnowszy, następcą jego jest 2.0dci i ten
    jest jeszcze lepszy i mega elastyczny, a w zależności od osprzętu ma od
    90KM do 180KM.
    Wracając do dizli to owszem, z wersji na wersję są coraz fajniejsze, ale
    też i dokładają do nich kilka drobiazgów, które potrafią pogryźć. Dwumasa,
    FAP i takie tam. To pierwszy przynajmniej początkowo było jakoś tak
    niezbyt trwałe, ale w 2.0dci może już jest lepiej, tylko jeszcze za mało
    takie auta przejechały, żeby móc dokładnie wymierzyć czy zmiany poszły w
    lepszym kierunku pod względem wytrzymałości.
    2.0 zwłaszcza z skrzynią 6 biegową daje sporo frajdy i nawet deko mniejsze
    spalanie niż niektóre 1.9dci przy większej mocy.

    > Zeby nie bylo samych pochwal - wykonczenie nowego scenica jest obrzydliwe,
    > a za szatanski wynalazek automatycznego hamulca parkingowego ktos powinien
    > pojsc siedziec :>

    Ręczny elektryczny nie jest tak zły, ale owszem w naprawach wychodzi
    drogo, a ASO wymienia większe części również kasując odpowiednio.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 4. Data: 2012-09-16 14:45:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Sep 2012 13:59:19 +0200, scobowski napisał(a):

    > A co mówi Twoja żona, jak rusza pod górkę?

    W koncu nauczylem ja ruszac z recznego, wiec juz nic nie mowi :)

    Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc. O
    ile sie nie myle - pneumatyczny...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2012-09-16 14:49:07
    Od: tÎż

    Maciek wrote:

    > Ficzer moze i pozyteczny, ale to dodatkowy uklad, ktory sie moze zepsuc.
    > O ile sie nie myle - pneumatyczny...

    To prawda, dlatego osobiście pozostaje wierny mojemu Polonezowi Truckowi
    Royowi, który nie jest wyposażony w tego typu układy i dlatego nie ulega
    awariom. Po prostu mój Polonez Truck Roy został zaprojektowany przez
    inżynierów, a nie przez księgowych, którzy wymuszają szpikowanie auta
    zbędnymi układami o okresie przydatności obliczonym na około 100 tys. km.

    Ale jak chcecie to kupujcie te nowoczesne złomy i nabijajcie kabzę
    zachodnim koncernom!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 6. Data: 2012-09-16 16:41:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Sep 2012 12:49:07 GMT, tÎż napisał(a):
> [...]
    > zbędnymi układami o okresie przydatności obliczonym na około 100 tys. km.
    >
    > Ale jak chcecie to kupujcie te nowoczesne złomy i nabijajcie kabzę

    Masz racje ... ale czy twoj polonez truck roy ma klime ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2012-09-16 16:47:02
    Od: atm <...@v...pl>

    > Masz racje ... ale czy twoj polonez truck roy ma klime ? :-)
    >
    > J.

    Z pewnoscia ma lepsze rozwiazanie - nie wymagajace regularnego
    serwisowania, tanie w eksploatacji, nie wywolujace alergii i
    przeziebien. Urzadzenie to jest sterowane elementem obrotowym
    umieszczonym na wewnetrznej stronie drzwi. Obsluga jest dosc
    obszernie i szczegolowo opisana w instrukcji ;]

  • 8. Data: 2012-09-16 17:53:02
    Od: "Kurzu" <k...@...usuntozkropkami.2.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > starym 115-konnym Mondeo na benzyne/gaz, a diesla mam wolnossacego... Ta
    > renowka zbiera sie znacznie lepiej, niz Mondeo mk2.

    Fiatowski 1,9MJTD (1910cm3) ma 150/190KM :) 150KM - to bardzo udana
    konstrukcja o 190KM nic nie wiem. Vectra C zrobilem z tym 150 konnym
    silnikiem z DPF 200 tys. i jak narazie, odpukać w niemalowane nic złego sie
    nie dzieje.

    Pozdrawiam
    Kurzu

  • 9. Data: 2012-09-16 20:26:08
    Od: tÎż

    J.F. wrote:

    > Masz racje ... ale czy twoj polonez truck roy ma klime ? :-)

    W moim Polonezie Trucku Royu klima jest niepotrzebna, ponieważ to auto
    posiada doskonałą wentylację. Jest tak dlatego, że jego karoseria o
    klasycznym kształcie pochodzi sprzed ery udziwnień stylistycznych
    projektowanych z myślą o yuppies zza zachodniej granicy dorabiających się
    na krwawicy Polaków. Mój Polonez Truck Roy posiada doskonałą, 4-stopniową
    dmuchawę i uchylne okna przednie oraz tylne. Dzięki temu nie muszę
    przepłacać za drogą w zakupie i eksploatacji klimatyzację sterowaną
    zawodną elektroniką. Warto dodać, że jest to korzystne także z punktu
    widzenia zdrowia, ponieważ zbyt częste korzystanie z klimatyzacji grozi
    wirusowym zakażeniem grzybicą krtani.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2012-09-16 20:27:34
    Od: tÎż

    atm wrote:

> [...]
    > przeziebien. Urzadzenie to jest sterowane elementem obrotowym
    > umieszczonym na wewnetrznej stronie drzwi. Obsluga jest dosc obszernie i

    Widzę, że nawet na tej grupie, zakażonej zachodnim bakcylem zawodnej,
    przeelektronizowanej motoryzacji można znaleźć fanów prawdziwych,
    klasycznych samochodów, takich jak mój Polonez Truck Roy!

    Serce roście!

    --
    ss??q s? ??u??ou??