  • Data: 2011-06-24 22:03:13
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BQB"

    > Wtrącę się do dyskusji, ale, jeśli jest jak Ty piszesz, to świeca
    > żarowa nie będzie musiała być nigdy wymieniona, bo zawsze zapali,

    Nie, w starszych silnikach z wtryskiem do komory wstępnej świece są
    niezbędne do _rozruchu_ w każdych warunkach temperaturowych

    >tymczasem,
    > dwa znane mi przypadki, gdzie wymiana świec żarowych pomogła
    > ustabilizować pracę silnika i spowodowała, że silnik znów miał podobną
    > moc.

    Zastanów się - świeca żarowa to kawał blachy ze spiralą w środku - jeśli
    nie płynie podczas pracy silnika przez przewody _żadne_napięcie, to od
    czego świeca uzyskuje temperaturę? kogutek pewnie napisze, że nagrzewa
    się od procesów spalania w silniku - tylko w takim razie po co ją
    wymieniać skoro to zwykły kawał blachy i nagrzewa się jak zwykły kawał
    blachy - rozumiesz, w tym znaczeniu świeca nie może się zepsuć, no
    chyba, że się całkowicie upali.

    >W takim wypadku uważam, że kogucik jednak ma rację. Chyba, że jednak
    >podasz informację, dlaczego wymiana świec pomogła? Dwa auta, Opel Astra
    >i Ford Focus. Roczników nie podam, ale Astra gdzieś około 10 lat,
    >Focus - nie mniej niż 5.

    Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
    reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co utrudnia
    rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli jak
    sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już napisałem
    świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do rozruchu.