eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Data: 2011-06-23 23:47:10
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości:

    > Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał(a):
    >
    >> On 2011-06-22, Big Jack <a...@b...zz> wrote:
    >>
    >> >> A czemu zaraz jaja? Skoro Citroen AX 22 lata temu stareńkim żeliwnym
    >> >> dieslem XUD z wtryskiem pośrednim zrobił oficjalnie 2.7, to co za
    >> >> problem zejść jeszcze niżej?
    >> >
    >> > To ciekawe gdzie jest granica tego problemu :D
    >>
    >> Gdzieś w okolicach fizyki ;-P
    >>
    > Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
    > wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla. Poradzi sobie
    > również z silnikiem tłokowym zasilanym benzyną o sprawności 90%.

    Juz ja widzę tą benzynę o o ogromnej prężności par. A za silnikiem
    trzydzieści DPFów żeby było górskie powietrze (NOx już by było bliskie 0 ale
    kolejna genereacja normy ZEV zmuszałaby aby silnik produkował czysty tlen
    bez substancji szkodliwych)

    > Daje się to
    > policzyć że jest możliwe. Nie ma jednak tanich materiałów które by
    > wytrzymały
    > przez kilka tysięcy godzin podniesienie średniej temperatury w cylindrze o
    > 100
    > stopni.

    Nie ma ? Co to jest średnio +100*C więcej ? Temp spalin (mierzona w kol.
    wydech.) to ok. 850-950*C pod obciążeniem. Jak się moduje seryjny silnik,
    który ma 850-870*C to znosie przyrost temperatury o 100*C - nie każdy ale
    np. 1.8T do 960*C znosi...co prawda przy ponad 10 min. jeździe z butem w
    podłodze mówi pa pa ;-) ale w silnikach turbinowch jak najbardziej są wyższe
    temperatury i stale to wytrzymują.
    Przykładowo temp. topnienie stali nierdzewnej to ok. 1500*C

    > W teście poradzili sobie z tym podnosząc średnią temperaturę w
    > cylindrze o kilka kilkanaście stopni. Bardzo prosto się to robi. Zubaża
    > się
    > mieszankę.

    Panie...Wiesz Pan na jakiej mieszance od dawień dawna pracują silniki
    diesla. Właśnie na ubogiej - AFR w okolicach 22 (lub inaczej:
    lambda:1.15-1.7)

    > Olej w skrzyni na pewno wymienili na jakiś rzadki maszynowy.

    Jakiś rzadki - konkrety a nie jakieś ogóły.

    > Koła napompowali na maksa ile wytrzymają. Jak bym miał przygotować
    > samochód do
    > takiego testu to elektrykę zasilił bym z akumulatora. Tak żeby alternator
    > był
    > elektrycznie, a może i mechanicznie jeśli by sie to dalo zrobić,
    > odłączony.
    > Niby niewiele takich odbiorników bo na jakieś 200W ale to przy sprawności
    > silnika i alternatora może być z cwiartka paliwa na 100 kilometrów.

    Tak...tak 200W. W sumie to tak było ale z 30 lat temu gdy nikt nie mlaskał
    że nie ma klimy i wspomagania elektrycznego.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: