-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
From: "Bugatti" <s...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Date: Thu, 23 Jun 2011 23:47:10 +0200
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 68
Message-ID: <iu0aog$d84$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1308864081 13572 149.156.157.66 (23 Jun 2011 21:21:21 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jun 2011 21:21:21 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
X-Antivirus: avast! (VPS 110623-0, 2011-06-23), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378725
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości:
> Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał(a):
>
>> On 2011-06-22, Big Jack <a...@b...zz> wrote:
>>
>> >> A czemu zaraz jaja? Skoro Citroen AX 22 lata temu stareńkim żeliwnym
>> >> dieslem XUD z wtryskiem pośrednim zrobił oficjalnie 2.7, to co za
>> >> problem zejść jeszcze niżej?
>> >
>> > To ciekawe gdzie jest granica tego problemu :D
>>
>> Gdzieś w okolicach fizyki ;-P
>>
> Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
> wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla. Poradzi sobie
> również z silnikiem tłokowym zasilanym benzyną o sprawności 90%.
Juz ja widzę tą benzynę o o ogromnej prężności par. A za silnikiem
trzydzieści DPFów żeby było górskie powietrze (NOx już by było bliskie 0 ale
kolejna genereacja normy ZEV zmuszałaby aby silnik produkował czysty tlen
bez substancji szkodliwych)
> Daje się to
> policzyć że jest możliwe. Nie ma jednak tanich materiałów które by
> wytrzymały
> przez kilka tysięcy godzin podniesienie średniej temperatury w cylindrze o
> 100
> stopni.
Nie ma ? Co to jest średnio +100*C więcej ? Temp spalin (mierzona w kol.
wydech.) to ok. 850-950*C pod obciążeniem. Jak się moduje seryjny silnik,
który ma 850-870*C to znosie przyrost temperatury o 100*C - nie każdy ale
np. 1.8T do 960*C znosi...co prawda przy ponad 10 min. jeździe z butem w
podłodze mówi pa pa ;-) ale w silnikach turbinowch jak najbardziej są wyższe
temperatury i stale to wytrzymują.
Przykładowo temp. topnienie stali nierdzewnej to ok. 1500*C
> W teście poradzili sobie z tym podnosząc średnią temperaturę w
> cylindrze o kilka kilkanaście stopni. Bardzo prosto się to robi. Zubaża
> się
> mieszankę.
Panie...Wiesz Pan na jakiej mieszance od dawień dawna pracują silniki
diesla. Właśnie na ubogiej - AFR w okolicach 22 (lub inaczej:
lambda:1.15-1.7)
> Olej w skrzyni na pewno wymienili na jakiś rzadki maszynowy.
Jakiś rzadki - konkrety a nie jakieś ogóły.
> Koła napompowali na maksa ile wytrzymają. Jak bym miał przygotować
> samochód do
> takiego testu to elektrykę zasilił bym z akumulatora. Tak żeby alternator
> był
> elektrycznie, a może i mechanicznie jeśli by sie to dalo zrobić,
> odłączony.
> Niby niewiele takich odbiorników bo na jakieś 200W ale to przy sprawności
> silnika i alternatora może być z cwiartka paliwa na 100 kilometrów.
Tak...tak 200W. W sumie to tak było ale z 30 lat temu gdy nikt nie mlaskał
że nie ma klimy i wspomagania elektrycznego.
Pozdr.
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.11 23:49 Bugatti
- 23.06.11 23:55 Bugatti
- 24.06.11 00:01 Bugatti
- 24.06.11 00:48 Filip KK
- 24.06.11 00:51 Filip KK
- 24.06.11 01:10
- 24.06.11 01:13 kogutek
- 24.06.11 01:26 kogutek
- 24.06.11 01:33 kogutek
- 24.06.11 06:47 MarcinJM
- 24.06.11 11:04 DoQ
- 24.06.11 11:21 Olo
- 24.06.11 11:43 Filip KK
- 24.06.11 12:17 kamil
- 24.06.11 12:18 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-19 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-19 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-19 Prezydent Duda śmie szkalować bodnaturę niepokalanie poczętą, dwóch pełnomocników Geralda B. i "standardy Tuskie"
- 2025-03-18 Tesla na złom
- 2025-03-18 Ziobrotura 3.0 będzie w prawie przesłuchać "świadka" Tuska bez adwokata w sprawach Sienkiewicza/Bodnara/...?
- 2025-03-18 Produkty ,,Made in Germany" wciąż na topie - art. na www.dw.com
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=