-
Data: 2011-06-24 01:10:47
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: " " <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek"
>
> > Ty to sobie wyobrażasz bo kontrolka się nie świeci. Ale niech Ci
> > będzie. Przy
> > rozruchy się nie włączają. Ale po odpaleniu rozgrzewają się do takiej
> > temperatury że stanowią źródło ciepła do kontrolowanego odpalenia
> > mieszanki.
> > Naturalnym stanem dla silnika jest stan pracy a nie odpalanie. Jak się
> > nie
> > włączają to zrób eksperyment i je wykręć a otwory zaślep. Zobaczysz
> > wtedy jak
> > odpali a nawet jeśli odpali to ile siły będzie miał, jaki dym z rury
> > będzie
> > leciał.
>
> Po co mam je wykręcać? uruchamiałem silnik, gdy świece miały zdjęte
> przewody zasilające - pracował tak jak zwykle.
>
Ano po to że one w czasie pracy silnika sa bardziej rozgrzane niż jak zasilane
prądem. I to od nich zapala się paliwo. Jak wykręcisz to tak jak byś na
przegrzanym benzynowym bez świec próbował jechac. Mieszanka we współczesnych
silnikach spala się w sposób kontrolowany. Nie tak jak w pierwowzorze. Myślisz
że nie było takich co wykręcili świece żarowe bo się przepaliły a silnik
zapalał bez nich. Szybciutko wkręcali popsute. Jak się nie zapali paliwo przy
świecy to też się zapali, Bo zawór gorący bo tłok się na jakiejś krawędzi
żarzy. Ale nie spala się tak jak powinno. W zwykłych szkołach o tym nie uczą
bo to nikomu do niczego nie potrzebne. Ale są takie co uczą. Jesteś w stanie
wyobrazić sobie co się dzieje z zaworem jak przy nim jest największe źródło
ciepła. Rozgrzewa się jeszcze bardziej. Niby centymetr różnicy a mu to bardzo
szkodzi. On jak jest wszystko dobrze to ma trudne warunki pracy. Pojedz do
jakiejś firmy co tylko remonty silników robią. Pokażą Ci tak upalone zawory że
nawet byś nie przypuszczał że to możliwe. Wypalone dziury w tłokach Ci pokażą.
To od nie kontrolowanego spalania się robi. Diesel pod tym względem jest dużo
wrażliwszy od benzynowego. Benzynowy jak się zgrzeje to przestaje pracować. A
diesel nie. Możesz nie odczuć że się zgrzał bo temperatura wody może nie
rosnąć. Benzynowemu temperatura wyższa niż włąściwa od razu szkodzi. A
dieslowi nie. Jemu by pasowała wyższa tylko materiały nie wytrzymuja. W tym
teście na spalanie to wykorzystali. Zrobili maksymalnie ubogą mieszankę. Ale
taką że jeszzce chciałą się palić. Ze`dwie takie trasy by zrobili i albo
zawory by się zniszczyły, dziurę w tłoku mogli by wypalić. Wiesz że jak by
podnieść średnią temperaturę spalania w benzyniaku o 10 stopni. Czyli zamiast
90 na wskażniku miałbyś 100 to jego sprawność będzie bliska dieslowi. Ale to
wymaga pokryć ceramicznych na niektórych elementach. I nie zrobią bo to sporo
kosztuje i nie jest do końca pewne. Kilka lat temu były informacje że
japończycy próbują z powłokami ceramicznymi w silnikach. Kilka lat i nie dali
jeszcze rady. Wszyscy producenci na 100% też próbują. I nie wychodzi. A byłby
hit jak się patrzy. Benzyniak palący nie o 4% mniej a o 20%. Przy dzisiejszych
cenach ropy było by to zbawienie dla użytkowników i rządów. I nie ma chociaż
tylko o 10 stopni idzie.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.11 01:13 kogutek
- 24.06.11 01:26 kogutek
- 24.06.11 01:33 kogutek
- 24.06.11 06:47 MarcinJM
- 24.06.11 11:04 DoQ
- 24.06.11 11:21 Olo
- 24.06.11 11:43 Filip KK
- 24.06.11 12:17 kamil
- 24.06.11 12:18 kamil
- 24.06.11 12:21 Olo
- 24.06.11 12:35 Filip KK
- 24.06.11 12:46 kamil
- 24.06.11 12:47 DoQ
- 24.06.11 12:52 Filip KK
- 24.06.11 12:56 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?