eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Data: 2011-06-23 22:09:49
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    zdan <z...@i...pl> napisał(a):

    > W dniu 2011-06-23 20:01, kogutek pisze:
    > > Marcin \Kenickie\ Mydlak<e...@3...lp> napisał(a):
    > >
    > >> W dniu 2011-06-23 19:25, kogutek pisze:
    > >>> zdan<z...@i...pl> napisaĹ&#65533;(a):
    > >>>
    > >>>> W dniu 2011-06-23 15:02, kogutek pisze:
    > >>>>> Paliwo w dieslu nie zapala siÄ&#65533; od gorÄ&#65533;cego powietrza tylk
    > o od Ĺ&#65533;wiecy Ĺźa
    > >> rowej.
    > >>>>> To Ĺźe prÄ&#65533;d do niej jest wyĹ&#65533;Ä&#65533;czony to w czasie pr
    > acy jest rozgrzana tak
    > >> jak by
    > >>>>> byĹ&#65533; wĹ&#65533;Ä&#65533;czony.
    > >>>>
    > >>>> Dobrze, Ĺźe wszystkie stare ciÄ&#65533;gniki rolnicze (np. C-330)
    > >>>> o tym nie wiedziaĹ&#65533;y.
    > >>>>
    > >>>> PS. Tam nie doĹ&#65533;Ä&#65533;, Ĺźe Ĺ&#65533;wiec Ĺźarowych nie byĹ&#655;
    > 33;o,
    > >>>> to prÄ&#65533;d byĹ&#65533; potrzebny tylko do ich uruchomienia.
    > >>>>
    > >>>>
    > >>> Super. Wstaw sobie taki silnik. KierownicÄ&#65533; bÄ&#65533;dziesz zdejmow
    > aĹ&#65533; do rozruchu.
    > >> Te
    > >>> w fabrykach to jakieĹ&#65533; gĹ&#65533;upie sÄ&#65533;. Ĺ&#65533;wiece nie
    > potrzebne a zakĹ&#65533;adajÄ&#65533;. Norma
    > >> lnie
    > >>> gĹ&#65533;upki.
    > >>>
    > >>
    > >> Ĺ&#65533;wiece sÄ&#65533; potrzebne. Do rozruchu w niĹźszych temperaturach.
    > >>
    > > To ten ursus był lepszy bo jak piszesz nie miał świec. A też odpalał w niskic
    > h
    > > temperaturach. To potrzebne czy niepotrzebne? Wygląda na to że producenci
    > > silników w chuja robią klientów i wstawiają niepotrzebne elementy. Kombinuj d
    > alej.
    >
    > Świece żarowe mają ułatwić rozruch silnika diesla w niskich
    > temperaturach.A jak powszechnie wiadomo ciągniki rolnicze służą do
    > orania śniegu, siania bałwanów itp.
    >
    Nic nowego nie napisałeś. To legenda nie mająca nic wspólnego z
    rzeczywistością. Ciepły też potrzebuje swiec żarowych do odpalenia. No chyba
    że dla Ciebie zimowe odpalenie poprzez ciągnięcie przez ciągnik ze sprawnymi
    świecami żarowymi jest normą. Legenda powstała na skutek obserwacji
    użytkowników diesli. Jak uszkodzone świece to albo nie można odpalić albo do
    odpalenia potrzeba dużo energii z zewnątrz. W czym zimne powietrze miało by
    przeszkadzać w odpaleniu diesla. Ogólnie dostępne źródła podają że
    temperatura pod koniec suwu sprężania w dieslu wynosi od 600 do 800 stopni. 0
    lub - 20 nie stanowi żadnego problemu bo to niecałe 3%.Silnik nawet nie
    zauważa że ma zimne powietrze. Czy świeca o mocy kilkudziesięciu watów może
    ugrzać cylinder albo powietrze jakie wlatuje do cylindra. Oczywiście że nie.
    Prawda o świecach żarowych trochę różni się od powszechnie znanej bajki. Ale
    ty wolisz bajki. Przy okazji nigdy nie widziałeś traktorów zimą. Traktor to
    uniwersalny pojazd. Rolnik orze nim pole. Drogowiec wykorzystuje go do
    transportu na przykład asfaltu. Leśnicy do transportu ściętych drzew. A
    bałwany to ludzie w domach wieczorami lepią. Widać to po forum.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: