-
31. Data: 2010-12-27 17:02:38
Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
> Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
> Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
> stosowany też przez BMW.
A pomerdało się tobie - BMW stosuje silnik 1.6 ale benzynowy, oznaczony
przez PSA jako 1.6 THP, jest on robiony wspólnie przez PSA i BMW, buma
montuje go głównie serii 1 i Mini.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
32. Data: 2010-12-27 17:26:28
Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-27 16:59, Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
>
>> Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
>> Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
>> stosowany też przez BMW.
>
> Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
> http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-dies
la-2.0-jtd-136km
>
Umówmy się, że to nie do końca jest Fiat tylko w 1 części na kilka
(cztery? pięć?), co? :>
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
33. Data: 2010-12-27 17:30:55
Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-27 17:02, Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
>
>> Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
>> Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
>> stosowany też przez BMW.
>
> A pomerdało się tobie - BMW stosuje silnik 1.6 ale benzynowy, oznaczony
> przez PSA jako 1.6 THP, jest on robiony wspólnie przez PSA i BMW, buma
> montuje go głównie serii 1 i Mini.
>
Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
Myślisz, że Mini One D i Cooper D czym są napędzane? Właśnie DV6.
1.6THP to inna bajka. W Pugu RCZ jego dwustukonna wersja jest
niesamowita - wiem, bo jeździłem.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
34. Data: 2010-12-27 17:31:48
Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-27 16:59, Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
>
>> Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
>> Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
>> stosowany też przez BMW.
>
> Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
> http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-dies
la-2.0-jtd-136km
>
Umówmy się, że to nie do końca jest Fiat - tylko w 1 części na kilka
(cztery? pięć?), co? :>
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
35. Data: 2010-12-27 17:48:30
Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
Od: AL <a...@s...tam>
Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 27 Dec 2010 11:08:38 +0100, AL napisał(a):
>
>> ale prawdy - ma jednak wiecej potencjalnych elementow
>> - to, ze nie zawsze one padaja, nie znaczy, ze nie padaja
>
> takie jak świece, kable WN, cewki WN, itp... :-P
>
nie pamietam kiedy wymienialem kable WN (chyba ostatni raz to bylo w
samarze z 16 lat temu). W obecnym nie mam kabli WN (benzyna).
Jesli pojdzie cewka (u mnie w ilosci 2szt) to ich wymiana jest to 1/3
ceny turbiny - ile slyszy sie, ze poszlo cewek, a ile turbin lub kol
dwumasowych?
w nowoczesnym Dieslu masz jeszcze obsluge filtra FAP - plynu eloys (dla
HDi) nie kupisz za 3 grosze a co 80-100kkm musisz go te 5 litrow (?)
dolac (dodatkowym ryzykiem jest sam filtr czastek stalych, ale zalozmy,
ze nie bedzie z nim problemow i prawopodobienstwo jego uszkodzeniu rowna
sie prawdopodobienstwa uszkodzenia cewki.)
>> Podsumowujac:
>> diesel do miasta nie ma sensu (na paliwie specjalnie nie zaoszczedzisz
>> jezdzac po 10km w jedna strone)
>
> zaoszczędzisz tak samo a nawet więcej - niedogrzany diesel będzie palił 7,
> a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, że zrobisz "tradycyjne" porównanie
> diesla 2.0 z benzyną 1.2 czy jakoś w ten deseń.
>
mondeo diesel 2.0 - miasto 8km (dojazd dom-biuro-dom) pali 9l/100km
(zima) w trasie zazwyczaj 6 -6.5l/10km
C4 benzyna(1.6 16v) - dojazd na trasie 8km jak wyzej - pali 8l/100km
(zima) - tw rasie 7-9l/100km (zalezy od uzyszkodnika)
W mondeo po 8km nadal zimno, w C4 umiarkowanie cieplo (czuc, ze cos grzeje)
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
36. Data: 2010-12-27 18:24:40
Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:48:30 +0100, AL napisał(a):
> nie pamietam kiedy wymienialem kable WN (chyba ostatni raz to bylo w
> samarze z 16 lat temu). W obecnym nie mam kabli WN (benzyna).
> Jesli pojdzie cewka (u mnie w ilosci 2szt) to ich wymiana jest to 1/3
> ceny turbiny - ile slyszy sie, ze poszlo cewek, a ile turbin lub kol
> dwumasowych?
Jak tak sobie przypomnę forum, to jakaś jedna turbina na dziesięć cewek. To
ja już wolę diesla.
> w nowoczesnym Dieslu masz jeszcze obsluge filtra FAP - plynu eloys (dla
> HDi) nie kupisz za 3 grosze a co 80-100kkm musisz go te 5 litrow (?)
> dolac (dodatkowym ryzykiem jest sam filtr czastek stalych, ale zalozmy,
> ze nie bedzie z nim problemow i prawopodobienstwo jego uszkodzeniu rowna
> sie prawdopodobienstwa uszkodzenia cewki.)
O... a jakie problemy mogą być z filtrem FAP?
(nieustannie proszę o darowanie sobie strasznych bajek do straszenia
wioskowych głupków)
Porcja eolysa (jeżeli w ogóle dany silnik go używa) kosztuje już mniej niż
500 zł, na te 80 tysięcy da się przeboleć. Zwłaszcza, że eolys zmniejsza
szansę na konieczność czyszczenia filtra FAP.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
37. Data: 2010-12-27 18:25:28
Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:31:48 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
> Umówmy się, że to nie do końca jest Fiat - tylko w 1 części na kilka
> (cztery? pięć?), co? :>
Niby tak. Ale wciąż ma logo Fiat i można go kupić tylko w salonie Fiata :-)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
38. Data: 2010-12-27 18:26:31
Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:30:55 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
> Ej, ale tu dyskusja zeszła na DV6 i tego się trzymajmy.
> Myślisz, że Mini One D i Cooper D czym są napędzane? Właśnie DV6.
akurat tego nie znałem, dobrze wiedzieć.
> 1.6THP to inna bajka. W Pugu RCZ jego dwustukonna wersja jest
> niesamowita - wiem, bo jeździłem.
Szkoda, że nie ma 3.0 HDi ;-)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
39. Data: 2010-12-27 19:34:01
Temat: 1.6 TDCI - temperatura
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
P.B. wrote:
> Jedyna wada tego silnika w Fordzie to niemal brak ogrzewania: grzeje się
> niemiłosiernie długo, momentalnie stygnie. Termostat OK, bo drugi u nas w
> firmie ma tak samo, a na trasie spokojnie osiąga temperaturę nominalną. Co
O kolega w temacie;)
Powiedz proszę, poznam czy termostat jest OK po wężykach od zbiornika z
płynem chłodzącym? http://imgur.com/zgV86.jpg
Jak wskazówka termometru zaczyna odklejać się od zera, to ciepły jest
tylko ten zaznaczony, potem jak już raczy się rozbujać - ciepłe są
obydwa. Wystarczy, że tylko podkręcę nawiew z 1 na 2 i silnik znowu
stygnie w oczach;)
--
pozdr
nalesnik
-
40. Data: 2010-12-27 19:56:39
Temat: Re: 1.6 TDCI - temperatura
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Mon, 27 Dec 2010 19:34:01 +0100, nalesnik napisał(a):
> O kolega w temacie;)
> Powiedz proszę, poznam czy termostat jest OK po wężykach od zbiornika z
> płynem chłodzącym? http://imgur.com/zgV86.jpg
> Jak wskazówka termometru zaczyna odklejać się od zera, to ciepły jest
> tylko ten zaznaczony, potem jak już raczy się rozbujać - ciepłe są
> obydwa. Wystarczy, że tylko podkręcę nawiew z 1 na 2 i silnik znowu
> stygnie w oczach;)
Wężyków nie obmacywałem, ale w miejskich korkach silnik przy -5 nigdy nie
osiąga temperatury pracy. Rozgrzany jazdą na trasie szybko ją traci.
Ogrzewanie w FF 1,6 TDCI to porażka. Benzynowy też nie grzeje za
szczególnie, ale i tak jest duuużo cieplej.
--
Pozdrawiam,
Przemek