  • 41. Data: 2010-12-27 19:58:04
    Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-12-27 11:23, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > zaoszczędzisz tak samo a nawet więcej - niedogrzany diesel będzie palił 7,

    Chyba 1.3 w pandzie :)

    > a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, że zrobisz "tradycyjne" porównanie
    > diesla 2.0 z benzyną 1.2 czy jakoś w ten deseń.

    A diesel 1.9 vs benzyna 1.8?

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 42. Data: 2010-12-27 23:09:45
    Od: AL <a...@s...tam>

    Waldek Godel pisze:

    > Jak tak sobie przypomnę forum, to jakaś jedna turbina na dziesięć cewek. To
    > ja już wolę diesla.

    moze jakis przyklad?
    - poza 3.0 V6 (w C5) nie slyszalem o padajacych cewkach

    > O... a jakie problemy mogą być z filtrem FAP?
    > (nieustannie proszę o darowanie sobie strasznych bajek do straszenia
    > wioskowych głupków)
    > Porcja eolysa (jeżeli w ogóle dany silnik go używa) kosztuje już mniej niż
    > 500 zł, na te 80 tysięcy da się przeboleć. Zwłaszcza, że eolys zmniejsza
    > szansę na konieczność czyszczenia filtra FAP.

    wpisz w wyszukiwarke "anti polution fault" i zobacz ile samych pytan
    bylo z tym zwiazanych (czy to tez legenda?).
    Nie twierdze, ze dotyczy to kazdego z aut z HDi - moze to jest tylko 1%,
    moze mniej, ale troche tych pytan jednak jest w w/w temacie - i to nie
    bezpodstawnych, gdyz pytania pojawiaja sie zazwyczaj po
    komunikacie/bledzie komputera (rowniez na tej grupie, ale wystarczy
    przejrzec fora peugeota, citroena). Nie zawsze pomaga 'przedmuchanie'
    filtra szybsza jazda na autostradzie. Zreszta sam producent zaleca, by w
    warunkach eksploatacji uwzglednic ten fakt, ze aby spalic wszelkie
    czastki na filtrze (po to wszak jest tez eloys) filtr musi osiagnac
    odpowiednia temperature - czyli trzeba auto troche 'przepedzic' - jak
    tego nie zrobisz = masz problem (lub mozesz go miec).
    Jezdzac codziennie tylko w korkach jest to najgorszy scenariusz dla tego
    silnika.
    Dlatego diesel na trasy - jak najbardziej, do miasta - srednio, tylko do
    miasta i do tego miasta zakorkowanego - nie.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 43. Data: 2010-12-27 23:22:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 23:09:45 +0100, AL napisał(a):

    > moze jakis przyklad?
    > - poza 3.0 V6 (w C5) nie slyszalem o padajacych cewkach

    przegugluj sobie, będzie na tony. Może zacznij od szukania wszystkich
    zaleceń, żeby nie kupować cewek Sagema, tylko od razu Valeo, czy nawet
    wymieniać itp...

    > wpisz w wyszukiwarke "anti polution fault" i zobacz ile samych pytan
    > bylo z tym zwiazanych (czy to tez legenda?).

    Nie, to userzy, których to i owo przerasta. Zwłaszcza, że nie znaczy to
    tylko problemów z FAP, a nawet rzadko znaczy.

    > czastki na filtrze (po to wszak jest tez eloys) filtr musi osiagnac
    > odpowiednia temperature - czyli trzeba auto troche 'przepedzic' - jak
    > tego nie zrobisz = masz problem (lub mozesz go miec).

    eolys ułatwia sprawę, czyli są mniejsze szanse na problemy niż w aucie nie
    używającym

    > Jezdzac codziennie tylko w korkach jest to najgorszy scenariusz dla tego
    > silnika.

    prawda, ale jakoś miliony innych uzytkowników stoi w korkach wielkich
    miast, w tym Paryża, Madrytu czy Barcelony i nic się nie dzieje. A
    zwłaszcza w tych dwóch ostatnich uwielbiają diesle.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 44. Data: 2010-12-28 10:05:17
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    > Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
    > http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-dies
    la-2.0-jtd-136km

    No taaaaa, także jeżdżę Scudo 2.0jtd ale przez myśl mi nie przeszło nazwać
    go Fiatem :-D
    Jak i małego (nemo?) citroena - citroenem haha ! Zwyczajowo pug i fijat
    (wedle wytwórcy a nie brandu).

    a ponizej wyjaśniła sie reszta.
    Co do DPF nie miałem żadnych problemów i poza mechanicznymi zniszczeniami
    "sitka" można sobie wyobrazić problem z zawaleniem olejem i zatkaniem por
    przez wzmiankowane związki ceru - ale są one rozpuszczalne w wodzie wiec
    poza wypalaniem mozna próbować mycia. Zwłaszcza np. w myjce ultradźwiekowej.
    Ciągle pod warunkiem mechanicznej całości ceramiki.
    Ostatecznie usunięcie i przeprogramowanie.

    Pozdrawiam
    MH

  • 45. Data: 2010-12-28 14:48:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 10:05:17 +0100, MiKhau napisał(a):

> [...]
    > Ciągle pod warunkiem mechanicznej całości ceramiki.
    > Ostatecznie usunięcie i przeprogramowanie.

    Związki ceru nie zatykają, wręcz przeciwnie - podnoszą temperaturę spalin
    ułatwiając wypalenie sadzy.
    Wymyć można normalnie karcherem, jak ktoś się boi sam, to już co drugi
    tłumikarz to oferuje pod jakże bombastyczną nazwą "regeneracja FAP/DPF"
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 46. Data: 2010-12-28 23:06:42
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-12-27 11:23, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, że zrobisz "tradycyjne" porównanie
    > diesla 2.0 z benzyną 1.2 czy jakoś w ten deseń.

    Niedogrzany 2,0HDI pali 8,5 - 9l. Wiem, bo mialem.

  • 47. Data: 2010-12-28 23:12:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 23:06:42 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Niedogrzany 2,0HDI pali 8,5 - 9l. Wiem, bo mialem.

    tylko nie pisz dużymi literami, bo mój przeczyta i zechce tyle palić

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 48. Data: 2010-12-28 23:24:00
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-12-28 23:12, Waldek Godel pisze:

    > tylko nie pisz dużymi literami, bo mój przeczyta i zechce tyle palić

    No popatrz Ty sie. Ciekawe, ze wielu na tej grupie pisalo, ze w miescie
    HDi tyle pali. Jakos tylko Ty nie masz problemow z samochodem ktory w
    ogolnej opinii jest modelem problematycznym. Ile masz tych HDI? Cala
    flote, ze sie wypowiadasz jak ekspert?

  • 49. Data: 2010-12-28 23:46:08
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-12-27 23:22, Waldek Godel pisze:

    > prawda, ale jakoś miliony innych uzytkowników stoi w korkach wielkich
    > miast, w tym Paryża, Madrytu czy Barcelony i nic się nie dzieje. A
    > zwłaszcza w tych dwóch ostatnich uwielbiają diesle.

    Ale w tych dwóch ostatnich miastach średnie temperatury w styczniu
    są dodatnie. Stąd wniosek, że diesel najlepiej nadaje się do miasta
    bez mrozów ;-)

    T.

  • 50. Data: 2010-12-29 00:07:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 23:24:00 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

> [...]
    > HDi tyle pali. Jakos tylko Ty nie masz problemow z samochodem ktory w
    > ogolnej opinii jest modelem problematycznym. Ile masz tych HDI? Cala

    W tym momencie trzeci i czwarty. Oczywiście licząc wyłącznie HDi a nie
    diesle.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel