  • Data: 2010-08-16 13:58:37
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-16 13:46, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
    > W dniu 2010-08-16 12:19, Jakub Witkowski pisze:
    > (...)
    >
    > Mam wrażenie, że niedokładnie przeczytałeś co napisano wcześniej.

    Porównuje jedynie trzy systemy mandatowania:
    a) kary stałej, jednakowej wysokości
    b) kary progresywnie rosnące
    c) kary wyrażone w % dochodu
    Z tym trzech, najwięcej zalet widzę w propozycji b) bo jest prosta
    i ma stosunkowo niewiele wad.

    A punkty proponuję zachować.

    > Raz, ze system musiałby być uszczelniony, a dwa, że kara to nie tylko

    System powinien być doszczelniony w każdym przypadku.

    > dolegliwość dla poszkodowanego.

    Kara ma być również prewencyjna czyli zniechęcająca,
    Kary rosnące na pewno zniechęcą znacznie lepiej niż stałej równej wysokości,
    i niewiele gorzej (a w granicy imho nawet lepiej) niż kary procentowe, przy
    uniknięciu wszelkich problemów ustaleniem faktycznych dochodów delikwenta.