  • 1. Data: 2010-12-27 20:11:09
    Temat: Ramię robota
    Od: "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>

    Temat trochę OT ale ta grupa mnie nigdy nie zawiodła więc może i tym razem
    ktoś ma wiedzę.
    Szukam czegoś na kształt ramienia robota, to znaczy ok 3 metrowa rura
    zginana w połowie swojej długości, tak aby można było programowo ustawić
    pomiędzy tymi elemenmtyami kąt od kilku stopni do prawie 180 stopni z
    dokładnością do kilku stopni. Sterowanie najlepiej elektryczne, tak aby
    przejście z jednej pozycji do drugiej nie zajmowało więcej niż ok. 3 sek.
    Element elektryczny będzie sterowany z procka, a całe ramię będzie
    przemieszczało ciężar ok. 5 kg.
    Może ktoś się zetknął z gotowymi konstrukcjami takich lub podobnych zabawek?
    W necie natrafiam tylko na zabawkowe ramię robota do składnia i zabawy o
    długości ok 50cm za cenę ok 200zł i na ramię robota do przemysłu o udźwigu
    kikuset kg. za ok 80.000zł. Przydałoby się coś pośrodku.
    Zbyszek

  • 2. Data: 2010-12-27 20:22:20
    Temat: Re: Ramię robota
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2010-12-27 21:11, Zbyszekkk pisze:
> [...]
    > przejście z jednej pozycji do drugiej nie zajmowało więcej niż ok. 3
    > sek. Element elektryczny będzie sterowany z procka, a całe ramię będzie

    Siłownik do otwierania bramy skrzydłowej, ale to niema takiej mocy i
    takiego zakresu ruchu. Na to ostatnie można poradzić łącząc 2 takie
    siłowniki.

    PS. Chcesz przemieścić 5kg o prawie 5m w ciągu 3 sek, wliczając w to
    rozpędzenie i wyhamowanie?! Jeżeli tak, to raczej tylko coś
    przemysłowego i z dobrym układem regulacji.

    Maksymilian Dutka

  • 3. Data: 2010-12-28 02:01:20
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

> [...]
    > długości ok 50cm za cenę ok 200zł i na ramię robota do przemysłu o
    > udźwigu kikuset kg. za ok 80.000zł. Przydałoby się coś pośrodku.

    Szukaj na aukcjach hasła "kuka", co jakiś czas pojawiają się w cenach
    pośrodku. Udźwig też pośrodku, a raczej bliżej Twojego ciężaru.

    Andrzej

  • 4. Data: 2010-12-28 09:58:22
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    BOFH excuse 421: Zbyszekkk not responding
> [...]
    > długości ok 50cm za cenę ok 200zł i na ramię robota do przemysłu o udźwigu
    > kikuset kg. za ok 80.000zł. Przydałoby się coś pośrodku.

    http://allegro.pl/dwa-roboty-przemyslowe-asea-typ-ir
    b6-okazja-i1369336067.html

    Bawiłem się takimi na studiach... :)

    > Zbyszek

    Sławek
    --
    ________ Mamy i przykłady takie: W zgodzie żyje pies z kociakiem!
    _/ __/ __/ Lech Konopiński

  • 5. Data: 2010-12-28 11:01:36
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "SławomirSzczyrba" napisał w wiadomości grup

    kg. za ok 80.000zł. Przydałoby się coś pośrodku.

    http://allegro.pl/dwa-roboty-przemyslowe-asea-typ-ir
    b6-okazja-i1369336067.html

    Bawiłem się takimi na studiach... :)

    > Zbyszek

    Sławek

    Cieniasek, ja się bawiłem FANUC-iem o udźwigu 1,5tony :)