  • 1. Data: 2016-11-12 01:15:51
    Temat: Quiz dla bystrzaków w C
    Od: Marek <f...@f...com>

    Trochę hermetyczne, ale co tam:

    https://hackernoon.com/so-you-think-you-know-c-8d4e2
    cd6f6a6#.nd8iw4g4r

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-11-13 13:28:01
    Temat: Re: Quiz dla bystrzaków w C
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    i co 'chebel' się nie zainteresował?

  • 3. Data: 2016-11-13 16:53:53
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    a przy okazji... i widzisz... wygadałeś się...

    dziwnym trafem ten Twój post zbiegł się z miazgą newsem, że grupa
    popis/eu rozpoczyna szkolenie na gigantyczną skalę programistów, żeby
    wyeliminować tych co nie zostali zaproszeni do pracy w eu...

  • 4. Data: 2016-11-13 17:00:44
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    w razie gdyby Ktoś zabłądził to podam wniosek końcowy: nie zostali bo
    nie zasłużyli... nie, mandziejewicz?

  • 5. Data: 2016-11-14 13:06:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Trochę hermetyczne, ale co tam:
    >https://hackernoon.com/so-you-think-you-know-c-8d4e
    2cd6f6a6#.nd8iw4g4r

    Podsumowanie jest ciekawe:

    "The pivoting moment came in 2013, when I've got myself involved with
    some safety critical PLC programming. It was a research project in
    nuclear power plant automation, where absolutely no underspecification
    was tolerable. I had to learn that, while I did knew a lot about C
    programming, absolute majority of what I knew was false. And I had to
    learn it the hard way too"

    Ale ... jak sprawdzic kompilator i wszystkie biblioteki, czy dzialaja
    zgodnie ze standardem ?

    J.

  • 6. Data: 2016-11-14 14:55:20
    Temat: Re: Quiz dla bystrzak?w w C
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U?ytkownik "Marek" napisa? w wiadomo?ci grup
    trada.pl...
> [...]
    > learn it the hard way too"
    >
    > Ale ... jak sprawdzic kompilator i wszystkie biblioteki, czy dzialaja

    Kompilator: compcert.inria.fr/

    Na bibliteki trzeba uwazac -- jesli nie masz dowodu ze sa poprawne
    to musisz sam napisac (bibliteke+dowod).

    --
    Waldek Hebisch

  • 7. Data: 2016-11-14 15:04:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Nov 2016 13:06:44 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale ... jak sprawdzic kompilator i wszystkie biblioteki, czy
    dzialaja
    > zgodnie ze standardem ?

    Przeczytać manual do kompilatora?

    Quiz troszkę jest prowokacją. Gdyby użył "nie wiadomo" zamiast "nie
    wiem" każdy by był ostrożniejszy i wybrałby tą odpowiedź w każdym
    przypadku. A "nie wiem" prowokuje ambicjonalne odpowiedzi czyli
    zgodne z kompilatorem jaki się zna i używa, nie zwracając uwagi na
    brak istotnych założeń brzegowych.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-11-14 15:19:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    On Mon, 14 Nov 2016 13:06:44 +0100, "J.F."

    >Przeczytać manual do kompilatora?

    Przeczytac to jedno, my tu o powaznym projekcie, trzeba sprawdzic a
    nawet zagwarantowac :-)

    Ja juz taka anegdote slyszalem: powazny projekt, a projektan proponuje
    uzyc 8008.
    Czemu ? Bo ja jego wszystkie bledy znam. O innych procesorach nie moge
    tego powiedziec.

    Z tego ponoc wyrosl projekt "bezpiecznego uP", gdzie od poczatku
    sprawdzano poprawnosc realizacji zalozen, ale ponoc projekt upadl.

    J.

  • 9. Data: 2016-11-14 15:26:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Nov 2016 15:19:07 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czemu ? Bo ja jego wszystkie bledy znam. O innych procesorach nie
    moge
    > tego powiedziec.
    > Z tego ponoc wyrosl projekt "bezpiecznego uP", gdzie od poczatku

    sugerujesz że popularnie współcześnie używane procesory w miliardach
    egzemplarzy są słabo przetestowane? Historia którą opowiedziałeś
    robiła wrażenie 30 lat temu ale nie teraz.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-11-14 15:47:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >sugerujesz że popularnie współcześnie używane procesory w miliardach
    >egzemplarzy są słabo przetestowane? Historia którą opowiedziałeś
    >robiła wrażenie 30 lat temu ale nie teraz.

    A oczywiscie ze sugeruje, zobacz chocby to:
    http://wiki.osdev.org/CPU_Bugs

    To sa bledy wykryte, ale czy wszystkie ?

    Tym niemniej - nie robimy komputera dla gracza, robimy komputer
    sterujacy elektrownia atomowa, gdzie kazdy blad moze byc tragiczny w
    skutkach.
    I chcemy sie zabezpieczyc mozliwie dobrze.

    Tu taki stary przypadek, gdy blad programisty zabil kilka osob
    https://en.wikipedia.org/wiki/Therac-25

    J.