  • 11. Data: 2016-11-14 18:17:02
    Temat: Re: Quiz dla bystrzaków w C
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Nov 2016 15:47:21 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tym niemniej - nie robimy komputera dla gracza, robimy komputer
    > sterujacy elektrownia atomowa, gdzie kazdy blad moze byc tragiczny
    > skutkach.

    Brzmi to komicznie w świetle ataków wirusowo/hackerskich na takie
    instalacje.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-11-14 18:19:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A oczywiscie ze sugeruje, zobacz chocby to:
    > http://wiki.osdev.org/CPU_Bugs

    A mógłbyś podesłać coś współczesnego? Foofa osobiście.patchowałem
    zanim wyszła oficjalna lata, w 95 roku chyba.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2016-11-14 19:15:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > A oczywiscie ze sugeruje, zobacz chocby to:
    > http://wiki.osdev.org/CPU_Bugs
    > To sa bledy wykryte, ale czy wszystkie ?

    Jakoś ich tam niewiele, biorąc pod uwagę mnogość typów procesorów i skalę
    produkcji.

    > Tym niemniej - nie robimy komputera dla gracza, robimy komputer sterujacy
    > elektrownia atomowa, gdzie kazdy blad moze byc tragiczny w skutkach.

    Jeśli każdy błąd może być tragiczny w skutkach, to nie jest to dobrze
    zaprojektowana elektrownia.

    > Tu taki stary przypadek, gdy blad programisty zabil kilka osob
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Therac-25
    > J.

    Ale mówimy o sprzęcie, nie o błędach programistów.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 14. Data: 2016-11-15 10:25:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Jakoś ich tam niewiele, biorąc pod uwagę mnogość typów procesorów i
    >skalę produkcji.

    Ale to tylko niektore.
    Tak czy inaczej - procesory miewaja bledy.

    >Jeśli każdy błąd może być tragiczny w skutkach, to nie jest to dobrze
    >zaprojektowana elektrownia.

    Zrob lepsza :-)

    >Ale mówimy o sprzęcie, nie o błędach programistów.

    Procesory dawniej mikrokodowane, teraz z kolei w VHDL - miejsca na
    blad programistow duzo :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-11-15 18:04:07
    Temat: Quiz dla bystrzaków w C
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    Piszę programy w C od 16 lat na różne platformy i powyższy test nie był dla mnie
    niespodzianką, C++ większość problemów z testu eliminuje, np mamy większy i bardziej
    precyzyjny wachlarz typu danych, dlatego też na część z tych pytań można podać
    prawidłową odpowiedź niezależnie od platformy.

  • 16. Data: 2016-11-15 21:11:49
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 15 listopada 2016 18:04:08 UTC+1 użytkownik bobofrut napisał:
> [...]
    precyzyjny wachlarz typu danych, dlatego też na część z tych pytań można podać
    prawidłową odpowiedź niezależnie od platformy.

    Ja jeszcze przed załadowaniem się strony w przeglądarce zgadłem, że
    będzie o sizeof i paddingu structów;) Także mogli się bardziej
    postarać żeby znaleźć coś naprawdę egzotycznego.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski