  • 1. Data: 2012-05-02 22:38:19
    Temat: Quantum Platform Framework
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Czy ktoś z grupowiczów używa Quantum Platform Framework
    (http://www.state-machine.com/qp/)? Nie widzę, aby to narzędzie było u
    nas popularne, przynajmniej tak wnioskuję z wyszukiwań w Internecie.
    Ciekaw jestem jego możliwości i trudności w opanowaniu. Z pobieżnie
    przeczytanego 'what is' wygląda na całkiem przyjazny sposób
    programowania zorientowany na obsługę zdarzeń z wykorzystaniem maszyn(y)
    stanów. Z tego powodu jest też niby lepszy od RTOSów. Ma jeszcze wiele
    innych och i ach..
    Być może przyjdzie mi zgłębić temat, ale ktoś by tu coś napisał ze
    swojego doświadczenia.

    Michał

  • 2. Data: 2012-05-11 08:40:49
    Temat: Re: Quantum Platform Framework
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Nikt w tym nie grzebie hobbystycznie lub komercyjnie?
    Michał

  • 3. Data: 2012-05-11 23:00:06
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl>

    W dniu 11.05.2012 08:40, Michał Lankosz pisze:
    > Nikt w tym nie grzebie hobbystycznie lub komercyjnie?
    > Michał
    Ja swojego czasu interesowałem się tym tematem. Nawet sciągnąłem jakieś
    oprogramowanie, trochę czytałem, ale nigdy nie doszło do fazy realizacji.
    Moja koncepcja wykorzystania maszyn stanów jest inna niż w Quantum, stąd
    nie poszedłem w tym kierunku.... Aczkolwiek materiały ogólnie są ciekawe
    - warto przeczytać.

    Ale może kiedyś? Kto wie?

    --
    Jado

    From New ARM user:
    "I've seen example startup scripts and linker files and I have no idea
    what does what!"

  • 4. Data: 2012-05-12 09:18:45
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-05-11 23:00, Jacek Domański pisze:
    > Moja koncepcja wykorzystania maszyn stanów jest inna niż w Quantum,

    A coś bliżej?

    Michał

  • 5. Data: 2012-05-12 11:02:24
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl>

    W dniu 12.05.2012 09:18, Michał Lankosz pisze:

    > A coś bliżej?
    >
    > Michał

    Oni wymyślili koncepcję, że w programie istnieje coś w rodzaju obiektów
    opisanych ich wszystkimi możliwymi stanami (tzw. event driven
    programming). I od tej strony wyszli.
    Mnie natomiast interesowało wykorzystanie maszyn stanów do podziału
    czasu pracy procesora - coś w rodzaju pracy równoległej, współbieżnej.
    Moje maszyny zatrzymują się w stanach oczekiwania np. na dostęp do
    peryferium czy skończenia transmisji, a w tym czasie wykonywane są inne
    równoległe zadania. Jeżeli dostęp się zwolni czy dane się wyślą,
    maszyna przechodzi do następnych stanów lub kończy swój bieg, jeśli już
    wszytko zostało wykonane (wchodzi w stan 0).

    --
    Jado

    From New ARM user:

  • 6. Data: 2012-05-12 11:24:15
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-05-12 11:02, Jacek Domański pisze:

> [...]
    > równoległe zadania. Jeżeli dostęp się zwolni czy dane się wyślą, maszyna
    > przechodzi do następnych stanów lub kończy swój bieg, jeśli już wszytko

    Dziękuję za odpowiedź. Zastanowiło mnie tylko, czy taka zmiana sposobu
    'zaprojektowania' programu nie wprowadza więcej zamieszania niż
    'tradycyjny' RTOS. Czy ta maszyna stanów nie będzie się na bardzo
    rozrastać i komplikować przy niezbyt skomplikowanych projektach.

    Michał

  • 7. Data: 2012-05-12 12:19:14
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl>

    W dniu 12.05.2012 11:24, Michał Lankosz pisze:

> [...]
    > 'tradycyjny' RTOS. Czy ta maszyna stanów nie będzie się na bardzo
    > rozrastać i komplikować przy niezbyt skomplikowanych projektach.

    Moim zdaniem jest to rzeczywiście bardziej skomplikowane - autor Quantum
    wprowadził własne narzędzia do generowania kodu w C, żeby ułatwić proces
    pisania i ogarnięcia tematu :-)
    Ja póki co testuję tą koncepcję, ale nie jestem przekonany, że jest ona
    lepsza niż RTOS.
    To się okaże.
    Na pewno trzeba zmienić sposób myśłenia o programie, co nie jest łatwe -
    zwłaszcza na początku :-)

    --
    Jado

    From New ARM user:

  • 8. Data: 2012-05-12 21:48:07
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-05-12 12:19, Jacek Domański pisze:

> [...]
    > lepsza niż RTOS.
    > To się okaże.
    > Na pewno trzeba zmienić sposób myśłenia o programie, co nie jest łatwe -

    Być może przyjdzie mi się temu bliżej przyglądnąć. Dziękuję za informację.

    Michał