  • 51. Data: 2013-04-15 21:20:53
    Temat: Re: Pytanie o technikę wykonania zdjęcia
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]
    > Kable zasilające (siecowe 230V) może? Te to dopiero mogą poprawić
    > jakość:
    > http://sklep.rms.pl/index.php?p6455,wireworld-gold-e
    lectra-5-power-cord-przewod-zasilajacy-sieciowy-z-uz
    iemieniem-gep-3m

    > Cena: 12 799,00 zł
    >
    > Aczkolwiek podejrzewam, że tego dokładnie nikt nie kupuje, a takie
    > pozycje w katalogu są tylko po to, by uzasadnić istnienie takich za
    > 1000 zł (te ludzie kupują, na początku byłem zdziwiony).

    Tak, tak to właśnie działa - większość klientów wchodzi w "średnie"
    ceny (zwłaszcza mężczyźni) (choć i na najwyższą półkę pewnie czasem
    szarpnie się synek tatusia, który już nie wie co robić z pieniędzmi. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 52. Data: 2013-04-15 21:21:41
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-04-15 21:11, Marek pisze:
    > Coś tam jest mrożonego poza nazwą firmy?

    "most our cables have been deep cryogenically treated"
    Co ciekawe, kabli USB czemuś nie wymrażają.

  • 53. Data: 2013-04-15 21:23:52
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-04-15 21:09, JD pisze:

    > Chłopcy, wy naprawdę macie coś pod sufitem nie teges. ;)
    > A co, to powie wam laryngolog, jak wam test audio zrobi.
    > O ile pamiętacie (żeby było całkiem NTG) czasy fotografii chemicznej,
    > to z pewnością nie usłyszycie wiele więcej ponad 13KHz i mniej niż 20Hz.

    ???
    Chyba nie bardzo zrozumiałeś treść posta, na który odpowiadasz.

  • 54. Data: 2013-04-15 21:28:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    > No ale po to właśnie są subwoofery - żeby było taniej.

    Jest taniej ale nie wiem czy można powiedzieć czy przypadkiem nie gorzej
    niż bez subwoofera. Chciałem początkowo minimalizować koszty - miałem
    ważniejsze cele. Kupiłem więc zestawy głośnikowe, załamałem się,
    dokupiłem subwoofer - było jeszcze gorzej. Sprzedałem to wszystko w
    diabły i sam zaprojektowałem nagłośnienie.

    > Podobnie
    > procesory DSP we wzmacniaczach (np. takie podpięte do mikrofonów dla
    > kalibracji całego zestawu wraz z pomieszczeniem).

    Mam to we wzmacniaczu. Jedyna rzecz jaka się przydaje to automatyczna
    regulacja przesunięć fazowych na podstawie pomiarów akustyki
    pomieszczenia. Reszta to bajer dla bajeru z racji tego, że nie da się
    wielu wad akustycznych pomieszczenia zniwelować: np. fali stojącej czy
    pogłosu.

    > Zrobienie (względnie)
    > liniowego systemu dla całego potrzebnego pasma użytecznego kosztuje nie
    > wiem nawet ile razy więcej niż użycie tanich elementów (np. głośników,
    > końcowek) oraz postawienie prostego i taniego (ale szybkiego) DSP, który
    > to będzie linearyzował korzystając z feedbacku (wcześniejszej
    > kalibracji). Dobre parametry musi mieć tylko mikrofon :-)

    Linearyzacja charakterystyki to wierzchołek góry lodowej. A zresztą i to
    praktycznie jest niewykonalne z prostego powodu: jeśli hipotetycznie uda
    Ci się doprowadzić do liniowej charakterystyki w jakimś punkcie, to 10cm
    (dosłownie!) dalej szlag trafia całą liniowość z różnych powodów. Jak
    chcesz to napiszę. Zresztą - tak jak wspomniałem - charakterystyka może
    być liniowa a słuchać się nie da jeśli inne parametry leżą.

    Marek

  • 55. Data: 2013-04-15 21:32:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Marek <p...@s...com> writes:
    >

    > Swoją drogą, są też inne ciekawe mechanizmy, np. zarządzania tlenem.
    > W warunkach niedotlenienia mniej krytyczne dla powodzenia misji funkcje
    > organizmu są zawieszane. Człowiek np. czasowo traci zdolność widzenia
    > barw (widzenie B&W jest uznawane za krytyczne), zatrzymywane jest
    > trawienie, większa część tlenu jest kierowana do mózgu i mięśni.
    > Po powrocie poziomu O2 do normy zawieszone funkcje są wznawiane.

    Lubię eksperymenty ale na ten nie jestem gotów :-D

    Marek

  • 56. Data: 2013-04-15 21:51:26
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-04-15 21:23, trolling tone pisze:

    > ???
    > Chyba nie bardzo zrozumiałeś treść posta, na który odpowiadasz.

    Możliwe, wczytywanie się w niuanse akustyczne zaczęło mnie nudzić.
    Dziwi Cię to? na tej grupie?

    JD

  • 57. Data: 2013-04-15 22:04:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > pomieszczenia. Reszta to bajer dla bajeru z racji tego, że nie da się
    > wielu wad akustycznych pomieszczenia zniwelować: np. fali stojącej czy

    tak z ciekawości zrobiłęś sobie pełną adaptację akustyczną pomieszczenia.

    bo zasadniczym problemem są włąśnie odbicia i fale stojące.

    Mam wrażenie że mój salon sie fajnie sprawdza jako baza odsłuchowa ze
    względu na drewniany skośny dach z belkami, a po przeciwnej stronie do
    głośników jest duże okno z zasłonami. Ten sufit skutecznie łamie wszelkie
    fale stojące, tak ze uzyskac jakieś dudnienie rezonansowe jest bardzo
    ciężko.

  • 58. Data: 2013-04-15 22:25:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Ja to w to wątpię. Nie żebym chciał kogoś obrazić czy coś takiego, ale
    > mam wrażenie, że znakomita większość lub wszyscy audiofile mają po
    > prostu jakiś kompleks, przypuszczalnie wielokrotny, i koniecznie chcą
    > znaleźć sobie uznanie w jakiejś dziedzinie. Skoro nie da się
    > (a przynajmniej tak myślą) w żadnej możliwej do obiektywnej oceny, to
    > wymyślili sobie taką dziedzinę, której według (głównie) ich mniemania
    > ocenić się nie da.

    nie doceniasz pewnych cech ludzkiego umysłu...

    audiofilie można wsadzić do tego samego wora co wiarę w boga/bogów.

    działenie irracjonalne, nie przetłumaczalne.

  • 59. Data: 2013-04-16 07:08:30
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Plus koszty przesyłki ha ha ha

    jak na moje to ty smiejesz sie z siebie.

  • 60. Data: 2013-04-16 09:17:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-16 07:08, h.w.d.p. pisze:

    > jak na moje to ty smiejesz sie z siebie.

    Rozumiem, że jesteś posiadaczem kabla zasilającego za 13 tys. zł i stąd
    ten komentarz?

    Jeśli tak, to współczuję kosztów :-D

    Marek