  • 1. Data: 2009-11-27 08:10:28
    Temat: Pytanie o RAM DDR2 - PILNE !!
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Planuje zwiększyć ilość RAM w komputerze domowym (C2D E6320 @2,35GHz,
    ASRock 4Core1333-FulHD - FSB przestawione z 266 na 333MHz, zasilacz
    Chieftec 400W). Obecnie siedzą 2 moduły Kingston HyperX 1066MHz, które i
    tak spowolniłem do 667MHz - chce wykorzystać w innym pececie a w to
    miejsce zakupić co innego. I tu mam pytanie dotyczące wyboru:

    KINGSTON KVR800D2N5K2 / 4G (2x2GB 800MHz, CL5) - cena za pare 194 zł

    czy KINGMAX DDR2 2048MB 800MHz, CL5 - cena modułu 109 zł

    (druga opcja oczywiście nie sparowana pod Dual Channel, pod którym
    będzie wykorzystana).

    Myślę tutaj również o "dociągnięciu" do magicznego 400MHz dla FSB -
    które moduły oferują ogólnie większą elastyczność przy O/C (jak to
    wynika z Waszych doświadczeń)?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2009-11-27 08:37:00
    Temat: Re: Pytanie o RAM DDR2 - PILNE !!
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Myślę tutaj również o "dociągnięciu" do magicznego 400MHz dla FSB - które
    > moduły oferują ogólnie większą elastyczność przy O/C (jak to wynika z

    Przeciez jeden i drugi modul bedzie bez problemu pracowac na 400Mhz
    (800Mhz - DDR).
    Osobiscie wzialbym cos co jest parowane do duala.

    --
    doom3

  • 3. Data: 2009-11-27 08:50:40
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    doom3 pisze:

    > Przeciez jeden i drugi modul bedzie bez problemu pracowac na 400Mhz
    > (800Mhz - DDR).
    > Osobiscie wzialbym cos co jest parowane do duala.

    Z moich doświadczeń O/C wynika, że takie parametry nie są wyznacznikiem
    czy FSB podkręcone do nominalnego taktowania RAM (zakładając mnożnik
    DRAM x2) pozwoli na stabilna pracę całego systemu. Często dana płyta
    "chce" współpracować z konkretnymi egzemplarzami RAM (mimo, że O/C
    magistrali głównej idzie w zgodzie z nominalnym taktowaniem modułów)
    - dlatego zapytałem.

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2009-11-27 19:21:16
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    OMSON wrote:
> [...]
    > miejsce zakupić co innego. I tu mam pytanie dotyczące wyboru:
    >
    > KINGSTON KVR800D2N5K2 / 4G (2x2GB 800MHz, CL5) - cena za pare 194 zł

    cena Ci sie pomylila, ten modul kosztuje od 300zl

  • 5. Data: 2009-11-30 07:34:46
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    R.M. pisze:

    > cena Ci sie pomylila, ten modul kosztuje od 300zl

    Nie mnie. :) Nieaktualna oferta on-line (nagminny motyw w tego typu
    sklepach).

    Pzdr, OMSON