  • 1. Data: 2009-11-26 21:34:56
    Temat: 333 godziny miesiecznie.
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Szukam jakiegoś info o dyskach Caviar konkretnie WD5000AAKB czy WD podaje dla nich
    dopuszczalny miesięczny POT (Power on Time).
    Dostawca wstawił taki dysk do sprzętu pracującego 7/24 i dysk na moje ucho rzęzi po
    roku, szukam punktu zaczepienia dla wymiany
    gwarancyjnej.
    Serwisantowi "nic nie rzęzi" jak wiadomo.....
    JaC

  • 2. Data: 2009-11-26 21:52:43
    Temat: Re: 333 godziny miesiecznie.
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 22:34:56 +0100, ąćęłńóśżź napisał(a):

> [...]
    roku, szukam punktu zaczepienia dla wymiany
    > gwarancyjnej.
    > Serwisantowi "nic nie rzęzi" jak wiadomo.....

    Nie ma czegoś takiego jak "dopuszczalny POT", to wymysł marketoidów
    próbujących zróżnicować rynek dysków twardych. Co więcej, dyski stale
    włączone żyją dłużej od tych regularnie wyłączanych. Hint: dopuszczalna
    wielkość parametru "Start/Stop Count" oraz "Load cycle count" podawana
    przez producenta.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 3. Data: 2009-11-26 22:51:02
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    ąćęłńóśżź pisze:
> [...]
    roku, szukam punktu zaczepienia dla wymiany
    > gwarancyjnej.
    > Serwisantowi "nic nie rzęzi" jak wiadomo.....
    producenci chwalą sie pewnymi parametrami, nawet niektóre gwarantują.
    Sądze jednak że w umowie i gwarancji nic nie napisali o rzężeniu, co
    mocno utrudnia roszczenia wobec producenta/sprzedawcy.
    Zrób jakieś konkretne testy, i albo coś wyjdzie albo nie. Z drugiej
    strony, są dyski nieco droższe, ale przewidziane do pracy non stop, na
    serwery, rejestratory video... Tak naprawde niewiem czym sie różnią od
    tańszych, ale skoro są, to do konkretnych zastosowań trzeba by je
    zastosować.

    ToMasz

  • 4. Data: 2009-11-27 01:09:45
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    JPDP czy prowadziłeś badania?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-11-27 06:11:53
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Byc moze ten typ tak ma, mialem kiedys seagate, ktory zrobil sie wyraznie
    glosniejszy po ok miesiacu pracy i dzialal tak pare lat zanim go sprzedalem.

    --
    pozdr

  • 6. Data: 2009-11-27 06:34:00
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 02:09:45 +0100, ąćęłńóśżź napisał(a):

    > JPDP czy prowadziłeś badania?
    > JaC

    Wystarczy zwykła logika i analiza parametrów.
    A'propos, umiesz czytać netykietę?

  • 7. Data: 2009-11-27 06:37:19
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > serwery, rejestratory video... Tak naprawde niewiem czym sie różnią od
    > tańszych, ale skoro są, to do konkretnych zastosowań trzeba by je

    prawdopodobnie ceną... albo są mniej odporne na start/stop z racji że nie
    muszą :D

  • 8. Data: 2009-11-27 08:23:32
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    ToMasz wrote:

    > Zrób jakieś konkretne testy, i albo coś wyjdzie albo nie. Z drugiej
    > strony, są dyski nieco droższe, ale przewidziane do pracy non stop, na
    > serwery,
    Te przewaznie maja oprocz nominalnie lepszych parametrow duzo lepsze warunki
    gwarancji - jak sie zepsuje w ciagu tych 5 lat to w ciagu
    to producent wymienia w miare szybko na nowy a nie wciska jakies poserwisowe
    barachlo ktore moze dzialac ale rownie dobrze moze byc od razu wadliwe

    > rejestratory video...

    Akurat dyski do tych zastosowan to sa kiepskie -wystarcza najtansze
    wolne, o slabej korekcji bledow (bo jak zgubisz klatke z nagrania to nic
    sie nie stanie),
    wlasciwie jedynie wazne jest w tych dyskach aby byly w miare
    energooszczedne (ciasne obudowy rejestratorow) i ciche

  • 9. Data: 2009-11-27 15:20:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Michal Kawecki pisze:
    > A'propos, umiesz czytać netykietę?

    Nie umie. Po kilkunastu upomnieniach wrzuciłem do kill-file.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-11-27 16:39:50
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

> [...]
    rzęzi po roku, szukam punktu zaczepienia dla wymiany
    > gwarancyjnej.
    > Serwisantowi "nic nie rzęzi" jak wiadomo.....

    ma jakies bad sector, jaki jest status smarta bo jesli sie nic nie dzieje,
    to mam serwerk przy ktorym nie mozna usnac z racji jego dyskow grajacych :)
    i tak juz od 4 lat....

    Rf