  • 11. Data: 2012-03-13 21:59:10
    Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-03-13 21:19, megrims wrote:

    > Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
    > przy zapalonym 14,8V.

    Troche duze to napiecie ladowania, powinno byc o te 0,3V mniejsze.
    Wiec jest pewne prawdopodobienstwo ze podsuszylo troche akumulator
    i z tego wzgledu nie pozyl za dlugo.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2012-03-13 22:05:17
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-03-13 21:49, to wrote:

    > Ja bym nie kupił nic tej firmy, bo kojarzy mi się z beznadziejnymi, PRL-
    > owskimi bateryjkami, które nie działały od momentu kupna, a tydzień
    > później wylewał się z nich kwas. Takie czerwono-granatowe paskudztwo. Fuj.

    Teraz to Centra tylko z nazwy, wlasciciel to Exide, koncernowy browar
    dla kwasozlopow, ktory klepie baterie do wielu marek. Jako Centra Futura
    sprzedawano jakies ichnie importowane aku.

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2012-03-13 22:23:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Mar 2012 20:49:02 GMT, to napisał(a):
> [...]
    > owskimi bateryjkami, które nie działały od momentu kupna, a tydzień
    > później wylewał się z nich kwas. Takie czerwono-granatowe paskudztwo. Fuj.

    Z tygodniem to przesadzasz, ale nie nalezy mylic wyrobow w dwoch roznych
    technologiach. Szczegolnie po 20 lat, gdy duzo moglo sie zmienic.

    Tak czy inaczej - mniej markowe akumulatory mozna kupic znacznie taniej niz
    powyzej. A czy warto doplacac do marki ... osobiscie uwazam ze nie.
    Przynajmniej nie tyle, jesli nie idzie a tym przedluzona gwarancja i dobra
    opinia klientow.

    J.

  • 14. Data: 2012-03-13 22:37:50
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-13 21:51, to pisze:
    > begin megrims

    > Kup w markecie czy na stacji dowolny akumulator który będzie miał
    > odpowiednią pojemność, rodzaj klem i ich ułożenie. Będzie działał jak
    > każdy inny, a jeśli się wysra po roku, to przynajmniej nie będziesz się
    > złościł, że się naszukałeś i wszystko na nic. :>

    o! i to jest słuszna koncepcja.

  • 15. Data: 2012-03-14 01:33:45
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 13 Mar, 21:23, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > A jak długo trzyma po doładowaniu do pełna?
    > Bo raczej to jest kluczowe.

    > A jakie zużycie prądu na postoju?
    > Bo mnie właśnie w Akumie udowodnili że radio żarło mi tyle prądu na
    > podtrzymaniu, że żaden aku nie dałby sobie rady.
    > Zamiast kupić nowy aku kazałem odłączyć podtrzymanie radia i nie mam
    > problemów od roku i to w 25 letnim aucie.

    podobnie było w córki Punto

  • 16. Data: 2012-03-14 03:06:12
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-03-13 21:59, elmer radi radisson pisze:

    > Troche duze to napiecie ladowania, powinno byc o te 0,3V mniejsze.
    > Wiec jest pewne prawdopodobienstwo ze podsuszylo troche akumulator
    > i z tego wzgledu nie pozyl za dlugo.

    Zważ czym przeciętny user to mierzy ... to raczej "wykrywacze"
    pt. ładowanie jest/nie ma ładowania.

  • 17. Data: 2012-03-14 09:36:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-03-14 03:06, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Zważ czym przeciętny user to mierzy ... to raczej "wykrywacze" pt.
    > ładowanie jest/nie ma ładowania.

    Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci
    dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba.
    Skoro ludzie z powodzeniem uzywaja ich do pomiarow poprawnosci
    napiecia w PC (zasilacze) to do akumulatora nadaja sie tym
    bardziej.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2012-03-14 11:36:47
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-13 21:23, Cavallino pisze:
    (ciach)

    > A jakie zużycie prądu na postoju?
    (ciach)

    E60 robi pełny shutdown do godziny. Przemierzyłem
    cyfrowym chińskim multimetrem. Żre 40mA. IBS nie zgłasza
    błędów, wiec najprawdopodobniej jednak aku trup.

    Mnie się po prostu nie chce co kilka dni podłączać
    ładowarki. I chyba kupie najtańszy aku może nawet
    w Norauto i sprawa załatwiona.

  • 19. Data: 2012-03-14 14:11:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:36:47 +0100, elmer radi radisson napisał(a):

    > Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci
    > dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba.

    Tylko wówczas, kiedy masz prąd stały. A w instalacji auta jest jednak
    pulsujący, bo trójfazowy alternator nie daje równego napięcia.
    Zresztą taki nawet nie wykryje, że jedna dioda w mostku ma przerwę...

    --
    ___________ (R)

  • 20. Data: 2012-03-14 14:17:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w

    >Tylko wówczas, kiedy masz prąd stały. A w instalacji auta jest jednak
    >pulsujący, bo trójfazowy alternator nie daje równego napięcia.

    Ale akumulator to swietnie tlumi i pulsacje sa znikome

    >Zresztą taki nawet nie wykryje, że jedna dioda w mostku ma przerwę...

    Troche wykryje - wlaczasz swiatla, szybe, dmuchawe, sprawdzasz
    napiecie.
    wciskasz lekko gaz, sprawdzasz ponownie.

    Tylko niestety akumulator nadal tlumi i wyniki sa niewyrazne.
    Szczegolnie jak sie okaze ze masz regulator na 13.8V a nie 14.5

    J.