  • 1. Data: 2011-10-05 15:50:17
    Temat: Jaki oscyloskop wybrać
    Od: "marynarz" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Postanowiłem kupić oscyloskop. Wybór padł na Rigol DS1052e lub Owon SDS6062. I
    tu właśnie pojawił się problem ponieważ nie mogę się zdecydować.

    Rigol przekonuje mnie lepszym próbkowaniem, niższą ceną i dużą pozytywnych
    liczbą opinii użytkowników tego urządzenia np na elektrodzie.

    W Owonie natomiast jest lepszy wyświetlacz, większa pamięć, szersze pasmo i
    możliwość zainstalowania baterii.

    I tu pytanie do Was, czy moglibyście mi pomóc z wyborem lub ewentualnie polecić
    inny model do ok 1800 zł dostępny na polskim rynku.
    Oscyloskop będzie używany amatorsko do budowy urządzeń z wykorzystaniem
    mikrokontrolerów AVR.

  • 2. Data: 2011-10-05 15:58:37
    Temat: Re: Jaki oscyloskop wybrać
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Także zastanawiałem się między Owonem a Rigolem pół roku temu. Nawet byłem w
    Poznaniu w Merze, aby naocznie pobawić się Owonem. Byłem w NdN w Warszawie
    pobawić się Rigolem.
    Owon ma zalety - duży wyświetlacz (jednak widoczność pod kątem jest kiepska,
    a sama grubość kreski to chyba dwa piksele, tak więc nie zyskuje się raczej
    większej rozdzielczości). Owon ma zasilanie bateryjne, czego nie ma Rigol.
    Jednak Owon pachine tanim Chińczykiem i rozczarowuje przy wyjęciu z pudełka.
    Rigol sprawia wrażenie sprzętu wyższej klasy. Ostatecznie kupiłem Rigol
    DS1102D. NdN kiedyś prowadził sprzedaż także Owona, jednak ostatecznie z
    tego zrezygnowali i zostali przy Rigolu. Wybór należy do Ciebie.

    R.

  • 3. Data: 2011-10-05 16:22:17
    Od: "Marynarz" <g...@p...onet.pl>

> [...]

    > Jednak Owon pachine tanim Chińczykiem i rozczarowuje przy wyjęciu z pudełka.

    > Rigol sprawia wrażenie sprzętu wyższej klasy.

    Może miałeś w ręce model PDS. Rownież słyszałem że te stare Owony wyglądają
    jakby się miały rozpaść, seria SDS jest podobno (podobno bo nie używałem) lepiej
    wykonana .

  • 4. Data: 2011-10-05 16:58:44
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Bawiłem się zdaje się Owonem MSO. Nie wiem nic o tych modelach SDS. Wiem, że
    to może być kosztowne/uciążliwe, ale najlepiej zobaczyć osobiście Rigola i
    Owona. Ja byłem w Merze w Poznaniu, ale nieco przy okazji, gdyż akurat tam
    robiłem automatyzację w jednym zakładzie. Mieszkam w Warszawie, więc do NdN
    miałem blisko, aby zobaczyć Rigola. Można spróbować takiej ewentualności,
    aby Mera przesłała Owona do jakiejś hurtowni elektrycznej, w Twoim miejscu
    zamieszkania, z którą współpracuje. Nie wiem jednak, na ile to jest w
    praktyce możliwe. Ja miałem tak zrobić, miałem już sprawę dogadaną, jednak w
    ostatniej chwili Mera jakoś się wycofała z tego. Jednak możesz spróbować.

    R.

  • 5. Data: 2011-10-05 18:46:14
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 05-10-2011 17:50, marynarz pisze:
> [...]
    > inny model do ok 1800 zł dostępny na polskim rynku.
    > Oscyloskop będzie używany amatorsko do budowy urządzeń z wykorzystaniem

    Mam od około dwóch lat Rigola DS1052E. Przez ten czas zero jakichkolwiek
    problemów, no i łatwo go przerobić na wersję 100MHz :-) Mogę śmiało go
    polecić.

  • 6. Data: 2011-10-05 20:31:01
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > inny model do ok 1800 zł dostępny na polskim rynku.
    > Oscyloskop będzie używany amatorsko do budowy urządzeń z wykorzystaniem

    Sam niedawno pytałem o oscyloskop na tej grupie- możesz przeszukać
    archiwum. Było to w sierpniu. Sam nic nie kupiłem, bo podjąłem decyzję,
    żeby trochę dozbierać... Ale ogólnie, to na Owony nie patrzę ;)... biorę
    pod uwagę albo Rigole, albo coś z firm Attens lub Hantek, dostępne np. tu:
    http://www.atlantec.pl/51mhz100mhz-c-1_31_3.html
    Niektóre z tych Attens mają fajny wyświetlacz 7", zaś Hanteki mają
    większą rozdzielczość i większą pamięć... A generalnie są jakościowo
    podobne do Rigola, wszystko te same Chińczyki składają ;)... Nie wiem
    natomiast, jak z możliwością hackowania ich, co w Rigolu się udawało
    (ale gdzieś czytałem, że w nowszych egzemplarzach to jakoś zablokowali)...

    Konop

  • 7. Data: 2011-10-06 14:53:35
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Jeszcze mi się przypomniało, że istniała możliwość w Merze, aby kupić Owona
    i móc oddać, jeśli się nie spodoba.

  • 8. Data: 2011-10-06 19:46:42
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Oki - a co powiesz/powiecie o oscyloskopach podpinanych do PC?
    Czyli takich bez odrębnych wyświetlaczy. Opłaca się je kupować?

  • 9. Data: 2011-10-08 19:45:30
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 20:46:14 +0200, Robert Zemła napisał(a):

    > Mam od około dwóch lat Rigola DS1052E. Przez ten czas zero jakichkolwiek
    > problemów, no i łatwo go przerobić na wersję 100MHz :-) Mogę śmiało go
    > polecić.

    Jest też promocja w NDN na tego Rigola - za dodatkowe 1 zł + VAT dają w
    zestawie nie byle jaki multimetr: aktualnie Sanwa PC5000a a pół roku
    temu, gdy kupowałem swojego Rigola, dawali Finest'a 707. Dzięki temu
    kupując oscyloskop wymieniłem też multimetr, co miało nastąpić tak czy
    siak. Co prawda ten Finest to nie to samo co Brymen ale za złotówkę to
    nawet "chińczyka" można by wziąć :)
    GG#2400455 ICQ#320399066