  • 21. Data: 2014-11-19 09:45:12
    Temat: Re: Pytanie do "oślepianych" przez stopy
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-11-19 09:16, mk4 pisze:
    > A ja nie potrafie zrozumiec jak nie mozna zrozumiec, ze cos co dobrze
    > zeby bylo widoczne z odleglosci dajmy na to juz 100m - czasem w
    > kiepskich warunkach jak deszcz, snieg czy mgla moze powodowac dyskomfort
    > gdy patrzymy na to z odleglosci dajmy na to 2m.

    Masz jakiś specjalny powód, żeby patrzeć bezpośrednio na stopy auta
    przed Tobą? Tutaj działa ta sama zasada co przy mijaniu auta nocą na
    ciemnej drodze - patrz obok. Na światła na sygnalizatorze, na laski na
    przejściu, smsa przeczytaj. Kątem oka zauważysz, że gość puścił hamulec.

    Mi stopy nie przeszkadzają. I tak świecą znacznie słabiej niż światła
    TIRa, busa, czy SUVa z tyłu. Nakażesz wyłączanie świateł mijania stojąc
    na skrzyżowaniu?

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 22. Data: 2014-11-19 10:43:14
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-19 09:45, Jaroslaw Postawa wrote:

> [...]
    > ciemnej drodze - patrz obok. Na światła na sygnalizatorze, na laski na
    > przejściu, smsa przeczytaj. Kątem oka zauważysz, że gość puścił hamulec.

    Czyli wg ciebie powinienem wykonywac jakies dziwne wygibasy, gdzies
    odwracac glowe albo zajac sie czyms zupelniem innym... jak cztanie SMSow.

    Witki opadaja.

    A co do swiatel to akurat te stopu masz prosto przed soba - na wysokosci
    wzroku i lub troche wyzej.

    Podejrzewam, ze gdyby odwrocic ten samochod i postawic w takiej samej
    odleglosci to jego swiatla mijania beda mniej razace chocby ze wzgledu,
    ze ich zadaniem jest oswietlac droge.

    --
    mk4

  • 23. Data: 2014-11-19 16:07:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-19 09:16, mk4 wrote:

> [...]
    > kiepskich warunkach jak deszcz, snieg czy mgla moze powodowac dyskomfort
    > gdy patrzymy na to z odleglosci dajmy na to 2m.

    No ja właśnie nie wiem. Stopy, kierunki, ba światła sygnalizacji u mnie
    dyskomfortu nie powodują. Może dla tego, ze nie upieram się na nie gapić;)

    Z tego co się znam na technice świetlnej, to żeby uniknąć olśnienia
    stosuje się dyfuzory - w tym przypadku klosz. Idąc twoim tropem kierunki
    powinny być bardziej upiardliwe - nie dość, że migają, to jeszcze są
    jaśniejsze. Kierunki też "oszczędzać"?

    Shrek.

  • 24. Data: 2014-11-19 16:08:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-19 10:43, mk4 wrote:

    > A co do swiatel to akurat te stopu masz prosto przed soba - na wysokosci
    > wzroku i lub troche wyzej.

    Dokładnie obok kierunków - o tej samej mocy.

    Shrek.

  • 25. Data: 2014-11-19 17:27:10
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-19 16:07, Shrek wrote:

> [...]
    > stosuje się dyfuzory - w tym przypadku klosz. Idąc twoim tropem kierunki
    > powinny być bardziej upiardliwe - nie dość, że migają, to jeszcze są

    Jak chcesz to mozemy sie zgadac w Wawie - wyskoczymy kolo 23-24 na
    miasto i zrobimy z 50 km. Wtedy objasnie ci o co chodzi bo widze, ze
    chcesz prowadzic jalowa dyskusje. Jalowa bo robisz sobie sam
    uproszczania i zalozenia i zaczynasz je zwalczac.

    Mowa o stopach to ty teze, ze kierunki gorsze (niby skad?) i dalej w boj.

    Piszemy, ze czesc pojazdow ma takie swiatla a ty juz dyskutujesz tak
    jakby chodzilo o absolutnie wszystkie.

    W jednym poscie byl przyklad o co biega - o to kiedy jest juz raczej
    ciemno i podjezdzamy do kogos z tylu i wtedy na skutek duzej roznicy
    pomiedzy otoczeniem a jego swiatlami mozemy odczuwac dyskomfort podczas
    gdy rozmawiajac z toba ma sie wrazenie, ze juz to uogolniles na
    wszystlie sytuacje i warunki pogodowe.

    Taka rozmowa nie ma sensu bo raczej mija sie z celem wprowadzenie calego
    aparatu aksjomatow, twierdzen i dowodow po to aby przedyskutowac
    bezsporna i banalna rzecz - ze jest pewna grupa osob, ktora sie na to
    skarzy. To jest fakt.

    --
    mk4

  • 26. Data: 2014-11-19 20:07:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-19 17:27, mk4 wrote:

    > Jak chcesz to mozemy sie zgadac w Wawie - wyskoczymy kolo 23-24 na
    > miasto i zrobimy z 50 km.

    Co do zasady z facetami wieczorem się nie umawiam, chyba że na piwo, a
    przecież po pijaku jeździć nie będziemy ;)

> [...]
    > uproszczania i zalozenia i zaczynasz je zwalczac.
    >
    > Mowa o stopach to ty teze, ze kierunki gorsze (niby skad?) i dalej w boj.

    No ale przecież w stopach i kierunkach są te same żarówki, są obok
    siebie. Tylko kierunki mają jaśniejszy kolor i na dodatek migają. Muszą
    być bardziej upiardliwe.

    > Piszemy, ze czesc pojazdow ma takie swiatla a ty juz dyskutujesz tak
    > jakby chodzilo o absolutnie wszystkie.

    Rozumiem - myślałem, że rozmawiamy ogólnie. Niewykluczone, że może jakaś
    konkretna marka ma upiardliwe stopy. Ja tego nie zauważyłem.

> [...]
    > pomiedzy otoczeniem a jego swiatlami mozemy odczuwac dyskomfort podczas
    > gdy rozmawiajac z toba ma sie wrazenie, ze juz to uogolniles na

    Uogulniam, że generalnie w mieście w nocy, jest dużo jaśniejszych
    punktów niż światła stopu poprzednika.

    Shrek.

  • 27. Data: 2014-11-20 19:29:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Uzytkownik"

    "Co ma piernik do wiatraka?"
    Skoro nie zauważasz pieszych po ciemku w świetle świateł swojego
    samochodu to występuje z jedna z dwóch możliwych sytuacji, z których
    obie powodują, że nie powinieneś dalej się poruszać prowadząc ten samochód:
    a) światła w samochodzie są niesprawne (reflektory zmatowione,
    zmatowione szkła, światła źle ustawione lub po prostu popalone żarówki)
    Tu policja powinna ci zabrać dowód rejestracyjny
    b) masz wadę wzroku, która uniemożliwia ci prowadzenie samochodów
    Tu policja powinna ci zatrzymać prawo jazdy i skierować na badania, a
    lekarz wydać opinię czy możesz prowadzić samochody.
    --
    Zabierz dowód babci.

  • 28. Data: 2014-11-20 22:23:48
    Od: <1...@7...222348.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > No ale przecież w stopach i kierunkach są te same żarówki, są obok
    > siebie. Tylko kierunki mają jaśniejszy kolor i na dodatek migają. Muszą
    > być bardziej upiardliwe.

    Ale jest ich jeden czy minimum dwa -- tych kierunków -- włączonych
    jednocześnie?

    > Rozumiem - myślałem, że rozmawiamy ogólnie. Niewykluczone, że może jakaś
    > konkretna marka ma upiardliwe stopy. Ja tego nie zauważyłem.

    nie zauważyłeś, że sprawne światła STOP to minimum dwa razy 21W, a
    najczęściej jeszcze "listwa" na środku? Nie zauważyłeś, że zdarza się 4x21W
    plus listwa na środku?

    <http://www.dclamps.pl/sklep/lampa-tylna/chevrolet-l
    acetti-daewoo-nubira-sedan-lampa-tylna-prawa-depo-35
    39.html>

    > Uogulniam, że generalnie w mieście w nocy, jest dużo jaśniejszych
    > punktów niż światła stopu poprzednika.

    W jakim mieście? W takim mieście Stężyca (przed Dęblinem) jest kilka
    skrzyżowań, i jest dużo jaśniejszy niepunkt, tylko cały obszar, ale akurat
    nie jest na tle tych skrzyżowań, gdy sie jedzie w kierunku Dęblina i jest na
    tle gdy sie jedzie w kierunku Warszawy. I w związku z tym w jedna strone te
    same światła "stop"... Mam pisać dalej?

    > Shrek.

    Powinieneś sie zacząć podpisywać troll ;P

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2014-11-20 22:49:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-20 22:23, (Tom N) wrote:

    > Ale jest ich jeden czy minimum dwa -- tych kierunków -- włączonych
    > jednocześnie?

    No i? Gapisz się w oba stopy jednocześnie?

> [...]
    > plus listwa na środku?
    >
    > <http://www.dclamps.pl/sklep/lampa-tylna/chevrolet-l
    acetti-daewoo-nubira-sedan-lampa-tylna-prawa-depo-35

    Szczerze mówiąc - nie zauważyłem. Nigdy mnie lampy stopu nie raziły.

> [...]
    > tle gdy sie jedzie w kierunku Warszawy. I w związku z tym w jedna strone te

    Nie pisz dalej, tylko napisz w zrozumiały sposób. Nie kumam zupełnie o
    czym chcesz powiedzieć;)

    Shrek

  • 30. Data: 2014-11-20 23:07:20
    Od: <7...@4...230720.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > No i? Gapisz się w oba stopy jednocześnie?

    "włożona w lampękoloru czerwonego,
    zaprojektowaną żeby mieć możliwie duży rozsył"

    acetti-daewoo-nubira-sedan-lampa-tylna-prawa-depo-35
    39.html>

    > Szczerze mówiąc - nie zauważyłem.

    No cóż, może mało jeździsz, praktycznie każdy samochód ma dwie
    żarówki/zestaw ledów jako światła hamowania, większość ma trzecie jak listwę
    na środku, a są takie (nierzadko), które maja dwie żarówki na stronę...

    > Nigdy mnie lampy stopu nie raziły.

    Jak wyżej, i niżej

    > Nie pisz dalej, tylko napisz w zrozumiały sposób. Nie kumam zupełnie o
    > czym chcesz powiedzieć;)

    Ot choćby dzisiaj: jechałem od Maciejowic w strone Dęblina po 16, przed
    Stężycą widać było łunę (łuna <<odblask pożaru lub silnego światła widoczny
    na horyzoncie>>), i żadne światła samochodów nie przeszkadzały, nawet gdy z
    naprzeciwka jechał jeden z drugim na "długich", ale w samej miejscowości
    Stężyca ta łuna była za plecami i światła zaczęły przeszkadzać, zwłaszcza,
    że latarnie nie świeciły.
    Pokręciłem sie troche po Dęblinie i wracając do Warszawy znowu miałem przed
    sobą łunę nad Stężycą, z tym, ze na wszystkich skrzyżowaniach w Stężycy ta
    łuna była przed mną, i brak świcących latarń nie przeszkadzał, tak jak i nie
    przeszkadzały światła samochodów

    > Troll

    MSPANC

    --