  • 11. Data: 2012-08-09 11:33:57
    Temat: Re: Pytanie: czułość aparatów i zasięg operatora
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-07 21:47, Kierowca Bombowca pisze:

    > (...)
    > Tak więc jeżeli zamierzasz powalczyć na granicy zasięgu to bez anteny
    > zewnętrznej się nie obędzie.

    A, czyli jest taka możliwość, antena zewnętrzna.
    Ponieważ jednak aparaty nie mają gniazda do podpięcia
    takiej anteny, powstaje problem. Jak to zrobić metodą
    chałupniczą? Jeśli tak się da, musiał ktoś to zrobić,
    może nawet to opisał. Bardzo proszę o link do takiego
    opisu. Zainstalowałbym wtedy dużą antenę, a w domu
    przyczepił do ściany gniazdko do podpinania aparatu.
    I nie musiałbym wędrować po okolicy badając sytuację
    metodą prób.

    Jan

  • 12. Data: 2012-08-09 12:36:47
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 09 Aug 2012 11:33:57 +0200, Jan45 napisał(a):

    > A, czyli jest taka możliwość, antena zewnętrzna.
    > Ponieważ jednak aparaty nie mają gniazda do podpięcia
    > takiej anteny, powstaje problem. Jak to zrobić metodą
    > chałupniczą? Jeśli tak się da, musiał ktoś to zrobić,

    W najprostszy sposób - zrobić antenę zewnętrzną z samego telefonu.
    Tzn umieścić go w wysokim miejscu z lepszym odbiorem na czas rozmowy,
    "sztukując" odległość między tym miejscem a rozmawiającym np. słuchawką
    bluetooth.
    Ewentualnie używając taniej wodoodpornej obudowy w razie złych warunków
    atmosferycznych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PC sa nikomu do niczego nie potrzbne tak jak dzisiaj nikt nie potrzebuje

  • 13. Data: 2012-08-09 12:59:45
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-09 12:36, Waldek Godel pisze:
> [...]
    > bluetooth.
    > Ewentualnie używając taniej wodoodpornej obudowy w razie złych warunków

    Rzeczywiście, dlaczego o tym nie pomyślałem?
    Pewnie z powodu niewygody używania. Nie wyobrażam
    sobie sytuacji wywoływania połączenia poprzez
    wybranie numeru na klawiaturze i błyskawiczne
    wystawienie aparatu na tyczce za okno.
    Szybkość jest konieczna, bo aparat sprawdza
    obecność stacji niezbyt długo. A kiedy nie
    znajdzie, wyświetla komunikat o braku sieci
    i zaprzestaje dalszego szukania.

    Tak się zastanawiam czy nie zdemontować mojego starego
    aparatu, który wprawdzie nie ma sprawnego akumulatora,
    ale ma wystającą antenkę w plastiku zatopioną.
    Wystarczy zdobyć akumulatorek,a nawet tylko podłączyć
    tę komórkę do sieci przez jej zasilacz, a potem odizolować
    metal antenki. Podpiąć do metalu jakiś przewód, np.
    od zewnętrznej anteny telewizyjnej, np. krokodylkiem,
    i mamy cośmy chcieli. Wewnątrz domu bez zasięgu to by
    było dobre wyjście. Chyba.

    Jan

  • 14. Data: 2012-08-09 13:01:56
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-08-08 12:34, Jan45 pisze:
    > Czy Era ma stacje rozmieszczone najkorzystniej?
    > Czyli: Czy ma najlepsze pokrycie terenu (Polski lub jakiegoś
    > podobszaru) w porównaniu do stacji innych operatorów?

    W teorii to może i tak ale jak sobie przypomnę jakie miałem cyrki po
    przejściu do pleja. Mimo wspomagania się nadajnikami plusa połączenia
    bezustannie próbowały się trzymać słabiutkiego zasięgu pleya. Ustawienia
    na sztywno sieci nie w tel. nie pomagały.
    Dla równowagi orange bardzo często miała awarie :-)

    Ostatnio jakoś (odpukać) jest dobrze.