  • 31. Data: 2014-03-29 18:12:55
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > I będzie zmiana lokalnego klimatu spowodowana postawieniem małej ścianki
    > z kilku starych okien. Co miało na celu to pytanie?

    Zasygnalizowanie, że "mierzalna zmiana" nie oznacza drastycznej,
    zauważalnej zmiany.

    Posadzenie paru drzew powoduje po jakimś czasie (jak podrosną) zmianę
    równie "drastyczną" jak spory wiatrak.

  • 32. Data: 2014-03-29 18:24:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej Lawa napisał:

    > Tylko jeśli fotowoltaika to dla ciebie religia.

    Dobra jest tylko dla kogoś, kto uwolnił się od XX-wiecznych złożeń
    dotyczących skoncentrowanej produkcji prądu.

    > I będzie to odpowiedź dobra tylko dla ciebie - nie dla kogoś myślącego.

    Jeśli ten przejaw chamówy i bucerii miał na celu zakończenie dyskusji,
    to zostało to osiągnięte (dalej przeczytałem, ale komentować nie będę).

    --
    Jarek (...i pokona cię doświadczeniem)

  • 33. Data: 2014-03-29 18:41:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Dobra jest tylko dla kogoś, kto uwolnił się od XX-wiecznych złożeń
    > dotyczących skoncentrowanej produkcji prądu.

    Praw fizyki pan nie przeskoczysz i nie bądź pan głąb.

    > Jeśli ten przejaw chamówy i bucerii miał na celu zakończenie dyskusji,
    > to zostało to osiągnięte (dalej przeczytałem, ale komentować nie będę).

    Widzę, że argumenty się skończyły... Swoją drogą spryciarz z ciebie -
    ładnie manipulujesz. Ja piszę o hipotetycznych wierzeniach religijnych i
    przeciwstawiam je racjonalnemu myśleniu, ty przekręcasz dość oczywistą
    figurę retoryczną w atak personalny. Brawo. Szykujesz się do kariery
    politycznej czy może robisz już karierę w marketingu? (np. sprzedając
    panele ;-> )

  • 34. Data: 2014-03-29 20:09:22
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-03-29 11:58, J.F. pisze:

    > Szwajcarii chyba ... ale przyhamowali.

    Zdaje się że mają wystarczająco dużo energii z wody.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 35. Data: 2014-03-29 20:13:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.03.2014 20:09, PeJot pisze:

    > Zdaje się że mają wystarczająco dużo energii z wody.

    Przy czym ponownie - nie było to jakieś globalnie istotne schłodzenie
    skorupy tylko wychłodzenie jakiegoś lokalnego skupiska magmy. I nie jest
    też to jedyna hipoteza...

  • 36. Data: 2014-03-29 20:15:32
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-03-29 20:09, PeJot pisze:

    > Zdaje się że mają wystarczająco dużo energii z wody.

    Konkretniej: z wody 56%, z atomu 39%.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 37. Data: 2014-03-29 21:33:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    [..]
    > Widziałeś kiedyś jakiś większy generator prądu elektrycznego, chociażby
    > nawet taki obecny w samochodzie?

    Gwoli kronikarskiej ścisłości:
    http://www.reuters.com/article/2009/08/31/us-mining-
    toyota-idUSTRE57U02B20090831
    "Each electric Prius motor requires 1 kilogram (2.2 lb) of neodymium"

    Aczkolwiek rozumiem i popieram iż magnesy trwałe w generatorach prądu
    nie są niezbędne

    [..]

    > Zwierciadła. Wieża. Silnik parowy. Generator. Voila.

    Zaleta PV to brak elementów ruchomych a dzięki temu najniższy możliwy
    koszt eksploatacji. Podobnie mają się peltiery do chłodni sprężarkowych.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 38. Data: 2014-03-29 21:36:51
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    > Boooo?

    Chmura nad tą plantacją zabija całą (?) jej produkcję, w systemie
    rozproszonym zawsze coś gdzieś daje.

  • 39. Data: 2014-03-29 22:08:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 29 marca 2014 21:36:51 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
    > Chmura nad tą plantacją zabija całą (?) jej produkcję, w systemie
    > rozproszonym zawsze coś gdzieś daje.

    Pod Mannheim zamykają elektrownię atomową. Powody różne,
    zieloni, ekologia i takie tam, ale jak gadałem z lokalnymi
    Niemiaszkami, to według nich najbardziej wkurwiające
    było generowanie pary z chłodni kominowej. Robiły się
    chmury, które psuły zyski z przydomowych, dotowanych
    instalacji fotowoltaicznych ;P

    L.

  • 40. Data: 2014-03-29 22:36:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Mar 2014 13:54:58 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zwierciadła. Wieża. Silnik parowy. Generator. Voila.

    Przestaje dzialac przy zachmurzeniu, nawet lekkim.

    J.