eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePrzysmazony filtr powietrza
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 11. Data: 2009-11-17 20:11:11
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-11-16 22:21:55 +0100, Michał V-R <m...@o...pl> said:

    >
    >> Jedyna opcja to chyba taka, ze rzyga ogniem przez gaznik :-) Zaplon?
    >> Rozrzad? No albo uklad olejowy nie odpowietrzony ;-))
    > Ja bym postawil na za male luzy zaworowe, lub nieszczelne zawory

    Luzy na ssących są cacy, nawet może ciuteńke większe niż powinny.

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


  • 12. Data: 2009-11-19 11:59:46
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    > Luzy na ssących są cacy, nawet może ciuteńke większe niż powinny.

    - Luzy mozna wykluczyc.
    - Uszczelniacze zaworow? - gdyby byly nieszczelne motocykl palil by olej?
    Pali olej? No i czasmi zostawial by za soba chmure dymu, szczegolnie podczas
    schodzenia z obrotow w czasie jazdy.
    - Przestawiony zaplon. Zdaza mu sie zgasnac przy gwaltownym ruchu manetka?
    Strzelic w gaznik?
    - Przy kilku gwaltownych ruchach gazem, takim achlowaniu - nie gasnie
    czasami?


    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml



  • 13. Data: 2009-11-19 12:19:10
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-19 12:59:46 +0100, "Karambol" <k...@g...pl> said:

    > - Uszczelniacze zaworow? - gdyby byly nieszczelne motocykl palil by olej?
    > Pali olej? No i czasmi zostawial by za soba chmure dymu, szczegolnie podczas
    > schodzenia z obrotow w czasie jazdy.

    Jak ma za bogatą mieszankę to potrafi zadymić na czarno. Z czystym
    filtrem tylko minimalnie przy odpalaniu, ale to zdaje się miał od
    początku. Jak chwilę pojeździłem na zbyt ubogiej (doraźne strojenie w
    terenie), to mam wrażenie ze 100 oleju poszła, ale wtedy ewidentnie się
    przegrzewał. Tak pozat ym, na ile mogę stwierdzić po tak sporadycznym
    używaniu, oleju raczej nie ubywa (lub bardzo wolno).


    > - Przestawiony zaplon. Zdaza mu sie zgasnac przy gwaltownym ruchu manetka?

    Sporadycznie i niekoniecznie przy gwałtownym (zwłaszcza w okolicach
    przejścia z niskich na średnie), również czasem po gwałtownym
    zakręceniu gazu w okolicach wolnych se zgaśnie. Miał to od początku i
    jak słyszałem przy tym gaźniku może się zdarzać. Z częstotliwością
    różnie - czasem raz na wyjazd w teren, czasem przez 3-5 wyjazdów nic,
    czasem 3 razy w ciągu jednego. W każdym razie nic, na podstawie czego
    możnaby próbować znaleźć jakąś logiczną zasadę.


    > Strzelic w gaznik?

    Sporadycznie sobie kichnie (i gaśnie), najczęściej właśnie podczas
    schodzenia z obrotów, albo wkręcania się z niskich.


    > - Przy kilku gwaltownych ruchach gazem, takim achlowaniu - nie gasnie
    > czasami?

    Zasadniczo nie, chyba że akurat ma humor (j.w.). Jak na razie wszelkie
    te objawy zwalałem na karb dell'Orto, który opinie ma jaką ma. Zimą
    robiłem mu porządne czyszczenie i ustawianie wg. książki, później
    jeszcze obniżałem poziom paliwa na pływaku (jako że niby przez za
    wysoki mógł się zalewać), ale to utrudniło tylko odpalanie (mam właśnie
    teorię skąd się bierze ta legenda o chimeryczności odpalania LC4). Tak
    wogóle to ciekawe jest to, że mimo iż to model GS, to cały gaźnik ma
    zestrojony prawie jak SC - z wyjątkiem dyszy głównej, która ma rozmiar
    192, a nie 195. Wcześniej zdaje się iglica była na 3. ząbku, teraz jest
    ustawiona jak w SC, na 2.


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 14. Data: 2009-11-19 13:37:35
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    > Zasadniczo nie, chyba że akurat ma humor (j.w.). Jak na razie wszelkie
    > te objawy zwalałem na karb dell'Orto, który opinie ma jaką ma. Zimą
    > robiłem mu porządne czyszczenie i ustawianie wg. książki, później jeszcze
    > obniżałem poziom paliwa na pływaku (jako że niby przez za wysoki mógł się
    > zalewać), ale to utrudniło tylko odpalanie (mam właśnie teorię skąd się
    > bierze ta legenda o chimeryczności odpalania LC4). Tak wogóle to ciekawe
    > jest to, że mimo iż to model GS, to cały gaźnik ma zestrojony prawie jak
    > SC - z wyjątkiem dyszy głównej, która ma rozmiar 192, a nie 195. Wcześniej
    > zdaje się iglica była na 3. ząbku, teraz jest ustawiona jak w SC, na 2.

    Te objawy wygladaja mi jednak na lekko przestawiony zaplon. Generalnie
    dell'orto wcale nie sa takie himeryczne. Oryginalny, nie dotykany rekami
    pseudo tuningowcow jest zawsze sprawny i nie sprawia zadnych problemow.
    Ludzie chca miec zawsze wiecej mocy i zabieraja sie do tego od zlej strony,
    montujac gigantyczne dysze co nie podnosi mocy za to spalanie rosnie x2 i
    zaczynaja sie problemy z nierowna praca, odpalaniem, parskaniem, zalewaniem,
    dlawieniem (niepotrzebne skreslic: ) itd. Oryginalny dell'orto ma glowna
    dysze 155 a wolne obroty 45. Iglice ma podniesiana na 3 ząbek. Samo
    uniesienie iglica na 4 (max w gore) daje dodatkowa moc kosztem max 0.5L
    paliwa na 100km wiecej, przy tym nadal nie ma zadnych problemow z jego
    praca. Zaladowanie do niego wielkich dysz czesto konczy sie tym, ze nie
    mozna ustawic poziomu plywakow, odpowiedniej mieszanki itd. No i pali w
    ch....
    Moj ma oryginalne dysze, tylko iglice na max podniesiona i pali mi 5.5L w
    terenie. Kolega w tym samym czasie spala 9,10 L a dysze ma wlasnie 192.

    W kazdym razie popruboj najpierw z zaplonem, pokrec tym delklem. Zaznacz
    sobie najpierw punkt wyjscia zebys mogol pozniej w razie co do niego wrocic.
    Pozniej pokrec w prawo/lewo i sprawdz reakcje. On bedzie odpalal ale reakcja
    na manetke powinna mowic czy to dobra droga czy nie.



    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml



  • 15. Data: 2009-11-19 14:18:29
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-19 14:37:35 +0100, "Karambol" <k...@g...pl> said:

    > Te objawy wygladaja mi jednak na lekko przestawiony zaplon.

    A to może być ciekawy trop, choć wychodziłoby, że coś było nie tak
    odkąd go kupiłem. Poprzedni właściciel zarzekał się, że w silniku nic
    nie było grzebane (a że to precel starej daty, mam powody żeby mu
    wierzyć ;-), więc możliwe że tak przyjechał z Germanii. Skądinąd już
    się dowiedziałem, że takie przysmażenie filterka się zdarza w tym
    modelu (i nie tylko), zwłaszcza przy wysokoprzepływowych TwinAirach.


    > Generalnie
    > dell'orto wcale nie sa takie himeryczne. Oryginalny, nie dotykany rekami
    > pseudo tuningowcow jest zawsze sprawny i nie sprawia zadnych problemow.

    Coś w tym może być.


    > Ludzie chca miec zawsze wiecej mocy i zabieraja sie do tego od zlej strony,
    > montujac gigantyczne dysze co nie podnosi mocy za to spalanie rosnie x2 i
    > zaczynaja sie problemy z nierowna praca, odpalaniem, parskaniem, zalewaniem,
    > dlawieniem (niepotrzebne skreslic: ) itd. Oryginalny dell'orto ma glowna
    > dysze 155 a wolne obroty 45.

    A to już nieprawda. Wyjeżdżały z fabryki różnie ustawione i nawet na
    gaźniku powinna być blaszka z nr settingu. W serwisówkach są opisy
    różnych settingów dla różnych wersji (inaczej Duke, inaczej 400,
    inaczej zdławione). To co piszesz jest poprawne np. dla wersji
    Competition, ale dla SC/SX powinno być: mj 195, nj 272, tv 40, sj 45,
    iglica na 2 ząbku od góry. I z wyjątkiem głównej dyszy tak jest u mnie.


    > Iglice ma podniesiana na 3 ząbek. Samo
    > uniesienie iglica na 4 (max w gore) daje dodatkowa moc kosztem max 0.5L
    > paliwa na 100km wiecej, przy tym nadal nie ma zadnych problemow z jego
    > praca. Zaladowanie do niego wielkich dysz czesto konczy sie tym, ze nie
    > mozna ustawic poziomu plywakow,

    U mnie zmiana ustawienia pływaka spowodowała tylko konieczność ciut
    dłuższego i precyzyjniejszego kopania na zimnym.


    > W kazdym razie popruboj najpierw z zaplonem, pokrec tym delklem. Zaznacz
    > sobie najpierw punkt wyjscia zebys mogol pozniej w razie co do niego wrocic.
    > Pozniej pokrec w prawo/lewo i sprawdz reakcje. On bedzie odpalal ale reakcja
    > na manetke powinna mowic czy to dobra droga czy nie.

    Dzięki, sprawdzę.


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 16. Data: 2009-11-19 15:01:33
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>


    >. Skądinąd już
    > się dowiedziałem, że takie przysmażenie filterka się zdarza w tym modelu
    > (i nie tylko), zwłaszcza przy wysokoprzepływowych TwinAirach.

    Nie slyszalem o tym, sam uzywam TwinAir'a

    > A to już nieprawda. Wyjeżdżały z fabryki różnie ustawione i nawet na
    > gaźniku powinna być blaszka z nr settingu. W serwisówkach są opisy różnych
    > settingów dla różnych wersji (inaczej Duke, inaczej 400, inaczej
    > zdławione). To co piszesz jest poprawne np. dla wersji Competition, ale
    > dla SC/SX powinno być: mj 195, nj 272, tv 40, sj 45, iglica na 2 ząbku od
    > góry. I z wyjątkiem głównej dyszy tak jest u mnie.

    Mowie o wersjach GS RD, EGS i tym czyms LSE.


    > Dzięki, sprawdzę.

    Tylko pamietaj, ze ruchy deklem minimalne. Moj pierwszy LC4, ktory
    przyjechal z niemiec mial na dzien dobry przesatawiony zaplon.


    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml



  • 17. Data: 2009-11-19 18:50:48
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>


    >
    >> W kazdym razie popruboj najpierw z zaplonem, pokrec tym delklem. Zaznacz
    >> sobie najpierw punkt wyjscia zebys mogol pozniej w razie co do niego
    >> wrocic.
    >> Pozniej pokrec w prawo/lewo i sprawdz reakcje. On bedzie odpalal ale
    >> reakcja
    >> na manetke powinna mowic czy to dobra droga czy nie.

    tak zrob, jak masz za wczesny zaplonto nie dosc ze wali w gaznik, ale
    tez wzrasta cisnienie w komorze korbowej(temp oleju tez jest wyzsza) i
    moze ci tez olejem przez odme walic do filtra.

    --
    --
    Pozdrawiam
    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------
    żyje się raz, potem się tylko straszy
    -------------------------------------


  • 18. Data: 2009-11-19 18:57:52
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    zapomnialem, tutaj powinienes znalezc manuala, jezeli nie masz -
    wiekoszosc motocykl
    http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual


    --
    --
    Pozdrawiam
    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------
    żyje się raz, potem się tylko straszy
    -------------------------------------


  • 19. Data: 2009-11-20 10:55:15
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On 19 Lis, 19:50, Michał V-R <m...@o...pl> wrote:
    > >> W kazdym razie popruboj najpierw z zaplonem, pokrec tym delklem. Zaznacz
    > >> sobie najpierw punkt wyjscia zebys mogol pozniej w razie co do niego
    > >> wrocic.
    > >> Pozniej pokrec w prawo/lewo i sprawdz reakcje. On bedzie odpalal ale
    > >> reakcja
    > >> na manetke powinna mowic czy to dobra droga czy nie.
    >
    > tak zrob, jak masz za wczesny zaplonto nie dosc ze wali w gaznik, ale
    > tez wzrasta cisnienie w komorze korbowej(temp oleju tez jest wyzsza) i
    > moze ci tez olejem przez odme walic do filtra.
    >

    Ahoj,

    A czy tam nie jest zaplon typu CDI? I taki ponoc sie nie ustawia.
    Chyba ze cos nie potrafie znalezc... Jaki to jest dekielek ktorym trza
    krecic?

    Pozdro,
    Gonzik.


  • 20. Data: 2009-11-20 14:07:04
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    Ahoj,

    A czy tam nie jest zaplon typu CDI? I taki ponoc sie nie ustawia.
    Chyba ze cos nie potrafie znalezc... Jaki to jest dekielek ktorym trza
    krecic?

    ----------------------------------------------------
    -----------------------------
    W silnikach z suchym magneto zaplon ustawiasz przegrecajac dekiel magneto. W
    silnikach nowszych (z E-starterem) Magneto jest mokre a za zaplon odpowiada
    CDI.
    de Fresz ma to pierwsze rozwiazanie.


    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
    http://club.roadlook.pl/Karambol/mitsubishi-galant.h
    tml



strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: