  • 61. Data: 2018-12-17 19:10:38
    Temat: Re: Przygody z Teslą.
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 15:00, Pszemol pisze:

    > Buahaha.
    >
    > Najbardziej podoba mi sie sugestia sprzedaj tesle i kup Opela Ampera :-))))
    >
    > To rzeczywiscie jak ,,sprzedaj BMW 460 i kup sobie Hyundai Accent" :-)))

    Oj tam, oj tam... Wkrótce u nas będą takie "tesle" produkować :-)

    https://glowny-mechanik.pl/2018/12/14/nidec-rozwaza-
    budowe-drugiej-fabryki-w-polsce/

    A tak poważnie - szlak przez Muska został przetarty, teraz będą
    naśladowcy. Chińczycy trochę zainwestują i Teslę z Europy mają szanse
    wygryźć, o ile się czasowo sprężą.

    Ten Aion całkiem nieźle wygląda...

    Ps. Poczytajcie trochę - ale w Chrome z włączonym translatorem (no chyba
    że ktoś chińskie robaczki ogarnia):
    http://www.gac.com.cn/gw/xwzx/qydt/20181129/detail-1
    6906.shtml
    http://www.gac.com.cn/gw/xwzx/qydt/20181116/detail-1
    6888.shtml
    http://www.gacne.com.cn/vehicles/aion_s
    https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/gac-presenteer
    t-aion-s/ar-BBPRy3P?li=BBoPOOe

    A tu widać, że trochę doświadczenia w autach to mają:
    https://en.wikipedia.org/wiki/GAC_Group
    https://en.wikipedia.org/wiki/GAC_Toyota

    T.

  • 62. Data: 2018-12-17 19:30:50
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-17 14:23, Myjk wrote:
    > Mon, 17 Dec 2018 04:45:48 -0800 (PST), p...@g...com

    > No dobrze, ja też jako zastępczaka w Mitsu dostałem Hujdaja niższej klasy
    > niż auto które oddawałem i nie płaczę. :P

    Najniższej? :-) To może następnym razem rower by Ci dali :-) albo ...
    hulajnogę byś tak nie cwaniakował :-)

  • 63. Data: 2018-12-17 19:33:54
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-17 14:42, Pszemol wrote:

    > Jasne, bo kupiłbyś dwie a teraz sie obraziłeś i nie kupisz żadnej.
    >
    > Człowieku, oni te auta sprzedają jak ciepłe bułki.
    > Ludzie je kupują na pniu, bez jazdy próbnej, czekaja miesiacami na dostawę
    > i biorą bez dąsania się nawet jak przyjdzie przez pomyłkę w innym kolorze.
    > I to wszystko bez jednej reklamy w TV czy prasie...

    No ale komu tak sprzedają?!

  • 64. Data: 2018-12-17 19:35:13
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-17 14:42, Pszemol wrote:

    > Jak kupujesz auto na raty lub w leasingu to robisz miesieczne spłaty.
    >
    > Facio pisze ze nie dostał jakiejś obiecanej nagrody i postanowił wymierzyć
    > samosąda w postaci wstrzymania zapłaty $2000.

    To to nie jest jego święte prawo?

  • 65. Data: 2018-12-17 19:37:53
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-17 14:42, Pszemol wrote:

    > Bo BMW czy Mercedes od 30 lat jest obiema nogami w Polsce i ma tu serwisy
    > lokalne, dealerow, robi promocje i reklamy na rynku polskim.
    >
    > A Tesla nie. I uczciwie uprzedza o tym potencjalnego klienta PRZED ZAKUPEM.

    O ile dobrze zrozumiałem kupił w "core" więc mu przysługiwało a
    potraktowali go inaczej bo chcieli i mogli.

  • 66. Data: 2018-12-17 19:39:14
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-17 14:42, Pszemol wrote:

    > Reszta marek nie ma czasu na myślenie bo zajęta jest doganianiem Tesli. I
    > to w podskokach, bo się obudzili z ręka w nocniku.

    A nie jest czasem tak, że Tesla dooiero goni Melexa ? :-)

  • 67. Data: 2018-12-17 19:44:19
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-17 15:00, Pszemol wrote:

    > A te 10 lat pomykasz czym? Nikt nie będzie z nasz żył 200 lat. Dla wielu
    > lepszą propozycją jest zakup Tesli i radośc z fajnego auta niż czekanie 10
    > lat aż serwis poprawią. Szkoda czasu, szkoda życia.

    Jaki jest udział Tesli w sprzedaży elektryków w Polsce, w Europie i za
    oceanem?

  • 68. Data: 2018-12-17 21:27:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 16:24, Myjk pisze:
    > Mon, 17 Dec 2018 15:49:29 +0100, nadir

    > Jaki procent ON czy benzyny się spala w kotłach elektrowni?

    Benzyny to raczej nie. Ale na olej to jest trochę elektrowni, zwłaszcza
    lokalnych w USA i na różnych innych zadupiach. Transport rurociągiem
    jest tańszy niż wungla koleją.
    T.

  • 69. Data: 2018-12-17 21:30:22
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 17:50, Pszemol pisze:

    > Jesteś głeboko śpiący jeśli tak sądzisz.
    >
    > W między czasie Chiny instalują panele ev na potęgę i w dupie mają Arabów
    > czy Rusków z tą ich ropą czy gazem:
    >
    > https://cleantechnica.com/2018/08/06/china-installs-
    24-3-gigawatts-in-first-half-of-2018/

    Ale to kwestia gospodarki centralnie zarządzanej - to po pierwsze, po
    drugie - ekonomii trochę nie bardzo kapitalistycznej, i po trzecie -
    mają metale ziem rzadkich u siebie do produkcji paneli - nie wolno ich
    eksportować z Chin, można tylko gotowy produkt. Dlatego w Chinach panele
    są znacznie tańsze i mogą sobie w nie inwestować.
    T.

  • 70. Data: 2018-12-17 22:14:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-12-17 o 17:50, Pszemol pisze:

    > Jesteś głeboko śpiący jeśli tak sądzisz.

    Ja nie sądzę, ja wiem, że każdy kraj produkuje prąd z tego co ma pod
    ręką: węgiel, ropa, gaz, woda, gejzery, atom. Jak nie ma nic, to albo
    sprowadza surowce/energię, albo to jakaś Zambia, Zimbabwe a może Czad.

    > W między czasie Chiny instalują panele ev na potęgę i w dupie mają Arabów
    > czy Rusków z tą ich ropą czy gazem:
    >
    > https://cleantechnica.com/2018/08/06/china-installs-
    24-3-gigawatts-in-first-half-of-2018/

    To jeszcze wyczaruj jakiś artykuł, że u nich słońce nigdy nie zachodzi.