  • 11. Data: 2011-01-12 16:29:53
    Temat: Re: Przerobienie regulacji obrotów pompy CO.
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

    > nienie, nie chodziło mi o to, by podawać zmieniającą się
    > częstotliwość na
    > falownik ale o to, by zostawić dotychczasową funkcjonaloność pompy,
    > zastępując skokowe ręczne przełączanie prędkości - skokowym
    > przełączaniem
    > przez sterownik.

    A to nie zrozumiałeś mnie. Już gdzieś wcześniej napisałem że w tej
    chwili sterownik steruje obrotami pompy płynnie własnie w PWM od 40do
    100% ale w pewnych zakresach są odchyłki obrotów, takie jakby dziury
    których chce się pozbyć. Mało tego, pompa jest na najniższym biegu bo
    to i tak jedna z najsłabszych pomp na rynku jaką zastowałe a i tak
    jest zbyt mocna w pewnych warunkach. Więc w zależności od panujących
    warunków chcę płynnie regulować w zakresie takim aby te 100%
    wysterowania było przy najniższym biegu. Można by regulować
    wyłączając/włączając cyklicznie silnik ale na takim częstym rozruchu
    to chyba nie będzie to sprawny układ.

    Marek

  • 12. Data: 2011-01-12 16:37:56
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-01-12 17:29, 4CX250 pisze:
> [...]
    > przy najniższym biegu. Można by regulować wyłączając/włączając
    > cyklicznie silnik ale na takim częstym rozruchu to chyba nie będzie to
    Co prawda nie do CO, ale widziałem w układzie przemysłowym zastosowany
    zawór sterowany (zawór z siłownikiem, sterowanie 0-10V ustawia otwarcie
    zaworu) jako bypass pompy, by uzyskać regulację 0%-100% (pompa chodząca
    cały czas, ale gdy zawór 100% otwarty to cały obieg idzie "w kółko" z
    powrotem na wejście pompy, więc główny przepływ jest 0%)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 13. Data: 2011-01-12 18:11:55
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > 0%-100% (pompa chodząca cały czas, ale gdy zawór 100% otwarty to
    > cały obieg idzie "w kółko" z powrotem na wejście pompy, więc główny

    Myślałem nad tym ale cena takiego zaworu z mechanizmem jest
    powalająca.

    Marek