  • Data: 2009-05-27 19:42:07
    Temat: Przepala zdjecia w JPG
    Od: "Agent" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Czy ktoś może mi odpowiedzieć napytanie dlaczewego mój Canon 1000D przepala
    mi zdjęcia w JPG a w RAW nie. Wiem że z JPG aparat może robić wiele np.
    zmieniać ostrość, nasycenie kontrast ale do licha czemu przepala?
    Regulowałem co mi przyszło do głowy. ustawiłem w regulacjach obrazu nawet
    wszystko na minus jak się da, wyłączyłem optymalizator jasności i ciągle to
    samo. Tutaj przykłady
    http://www.przeklej.pl/plik/img-9334-raw-jpg-1280-jp
    g-0001ur08e2mv
    http://www.przeklej.pl/plik/img-9334-1280-jpg-0001ur
    0cc1dc

    Pierwsze przerobione z RAW i zmniejszone drugie tylko zmniejszone. Wiem że
    oba przepalone ale specjalnie chciałem porównać. Wiem że będą odpowiedzi :
    to rób w RAW, tylko że ja po pierwsze lubię wiedziec dlaczego a po drugie
    sporo zdjęć zrobionych przy dobrym świetle dotychczas wystarczało mi
    zrobione w JPG (poprzednimi aparatami) więc jakby nie przepalał to w 80 %
    pozostałbym przy JPG.

    --
    Przyjemska Joanna
    AP Biuro Rachunkowe S.C.