  • 31. Data: 2011-02-24 15:22:23
    Temat: Re: Przenośny, osobisty WiFi hotspot?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Danecki" <j...@d...net> wrote in message
    news:ik45uv$5ge$2@news.onet.pl...

    > To się nazywa oszczędność na bogato :)

    Nie, po prostu w USA, gdzie mieszkam i pracuję, są trochę inne relacje
    cenowe niż w PL.

  • 32. Data: 2011-02-24 15:32:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message

    > Nie chcę płacić dużej kasy za telefon - mam już iPhone 4.

    Tak sobie myślę, Joter, że Twój pomysł nie jest taki głupi, gdyby
    się udało kupić taki telefon niedrogo, używany. Bo sobie uświadomiłem,
    że właściwie przydałby się też telefon na wyjazdach z lokalnym numerem
    a dwuch kart SIM do iPhone przecież i tak nie włożę...

  • 33. Data: 2011-02-24 16:26:51
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 09:21:47 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Tak sądzisz? A czemu to?
    > Mieszkam w USA - tu iPhone 4 nie jest chyba aż taki drogi...

    Być może, nie orientuję się w cenach w USA.

    > Ile kosztuje posiadanie iPhone 4 w Polsce w relacji do lokalnych cen?

    Dwukrotnie więcej niż posiadanie Androida podobnej klasy z taką samą umową.
    Minimum, bo przykładowo w Orange przy abonamencie 99zł Desire HD kosztuje
    149zł a iPhone 4 16GB 1599zł

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons

  • 34. Data: 2011-02-24 16:48:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> wrote in message

    > Być może, nie orientuję się w cenach w USA.

    > Dwukrotnie więcej niż posiadanie Androida podobnej klasy z taką samą
    > umową.

    A konkretniej?
    Chodzi mi o porównanie cen do kosztów życia...

    > Minimum, bo przykładowo w Orange przy abonamencie 99zł
    > Desire HD kosztuje 149zł a iPhone 4 16GB 1599zł

    Czy w tym abonamencie 99zł Orange masz wliczone jakieś dane 3G?

  • 35. Data: 2011-02-24 17:14:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 10:48:41 -0600, Pszemol napisał(a):

    > A konkretniej?
    > Chodzi mi o porównanie cen do kosztów życia...

    i co, to porównanie powoduje, że iP4 staje się tańszy a inne telefony
    droższe? Serio?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 36. Data: 2011-02-24 20:40:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > i co, to porównanie powoduje, że iP4 staje się tańszy a inne telefony
    > droższe? Serio?

    Nic takiego nie powiedziałem, chodzi mi o to czy jest droższy
    dla konsumenta w Europie niż dla konsumenta w USA...
    A może czy jest porównywalny.

  • 37. Data: 2011-02-24 21:02:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 14:40:37 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Nic takiego nie powiedziałem, chodzi mi o to czy jest droższy
    > dla konsumenta w Europie niż dla konsumenta w USA...
    > A może czy jest porównywalny.

    Jest dokładnie tak samo drogi, bo kosztuje nawet 40% więcej niż inne,
    lepiej wyposażone telefony.
    Zwłaszcza, że każde normalne telefony w 2-3 miesiące po premierze zaczynają
    tanieć* a cena iPhone jest sztucznie utrzymywana przez Apple.
    * - tanieć znaczy być dostępne w tańszych abonamentach niż na początku w
    niższych cenach albo w ogóle za darmo przy podpisaniu kontraktu.

    Apple nawet chamsko blokuje sprzedaż telefonów "refurbished" po dużo
    niższych cenach, właśnie, żeby utrzymać wysoką cenę produktu. Żadnej
    innej... wrrrróć, żadnej firmie nie udałoby się bez tabunów wyznawców na
    całym świecie a przede wszystkim w mediach, piejących jaki to jest przełom
    na rynku i jaki to już świat nigdy nie będzie taki sam (znowu).
    Tymczasem produkty tej firmy są całkiem przeciętne licząc ogół rynku i
    wręcz tandetne w swojej grupie cenowej (jednej z najwyższych).

    Niestety, rynkiem rządzi moda i owczy pęd a nie zdrowy rozsądek, stąd
    sprzedają się te a nie inne produkty.

    Żeby nie było - inne firmy robią dokładnie to samo. Samsung Nexus S jest
    gorzej wykonany i wyposażony od Galaxy S, jedyną jego przewagą w momencie
    startu był nowszy system i bajeranckie, wygięte szkło osłaniające ekran.
    Gingerbread wyląduje w Galaxy S po update, szkło juz nie, ale czy dla
    samego wygiętego szkła warto płacić więcej za gorszy telefon? A ludzie
    płaca..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na

  • 38. Data: 2011-02-24 22:22:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jest dokładnie tak samo drogi, bo kosztuje nawet 40% więcej niż inne,
    > lepiej wyposażone telefony.

    Ciągle porównujesz do innych telefonów zamiast do innych kosztów życia.
    A pytanie nie brzmi "czy są tańsze telefony od iPhone4" bo wiadomo że są.
    Pytanie brzmi "czy iPhone4 jest drogi?". A to czy coś jest drogie czy tanie
    jest względne i zależy od tego czy różnica w cenie jest istotna czy też
    zaniedbywalna. Bo to czy ja mam jednorazowo wydać na telefon który
    będę używał 2-3 lata $199 za iPhone czy $149 za HTC Desire lub Blackberry
    Torch jest dla mnie osobiście nieistotną różnicą, bo te 50 dolarów rozkłada
    mi się na te 3 lata i staje sie sprawą groszową, zaniedbywalną. Sam
    rozumiesz
    że przy takich samych kosztach rozmów i abonamentów wybrałem iPhone 4
    a nie jakieś paściaste Androidy z beznadziejnym ekranem i jakimś kalekim,
    niedorobionym interfejsem użytkownika :-)

> [...]
    > Tymczasem produkty tej firmy są całkiem przeciętne licząc ogół rynku i
    > wręcz tandetne w swojej grupie cenowej (jednej z najwyższych).

    Przypomnij sobie jak wyglądały produkty konkurencji gdy Apple
    wprowadził na rynek swoją MP3 iPad... Żałosne były. Przypomnij
    sobie jak wyglądały telefony konkurencji gdy Apple wprowadził
    na rynek pierwszego iPhone. Żałosne były. Nie wiem jak oceniasz
    tą przeciętność, ale ja nie znałem żadnego innego telefonu w którym
    mogłem sobie dotknięciem paluszka przesuwać płynnie stronę
    góra-dół w czasie czytania tekstu ani takiego w którym mogłem
    przez "szczypanie" robić zoom-out i zoom-in na mapach czy
    obrazkach... iPhone to rewolucja w tym co telefon mógł robić,
    bo alternatywą był szajs Windows CE lub Palm czy pierwsze
    Blackberry, to było żałosne że aż się smutno robi...

    Teraz dopiero rynek jest zalany telefonami z ekranami dotykowymi
    które zaczynają dorównywać w przyjemności obsługi do iPhone ale
    wciąż ustępują mu w komforcie i przejrzystości interfejsu użytkownika.
    Bierzesz iPhone do ręki i od razu wiesz co się dzieje i jak go używać.
    Miałem w ręce kolegi Androida z HTC i czuję się jak przed jakimś
    okrojonym pecetem gdzie wszystko wrzucone do wora bez ładu
    i składu.

    > Niestety, rynkiem rządzi moda i owczy pęd a nie zdrowy rozsądek, stąd
    > sprzedają się te a nie inne produkty.

    Gdyby iPhone był kilkakrotnie droższy od konkurencji to rozumiałbym
    Twoje oburzenie, ale w stajni AT&T smartfony naprawdę zamykają się
    w widełkach 100-200 dolarów i iPhone 4 ma taką samą cenę jak np.
    Blackberry Torch, który wcale rewelacyjny nie jest bo się wiesza mu OS
    kilka razy dziennie a jak się nie wiesza to jakaś aplikacja się powiesi
    i CPU pracuje pełną parą zużywając baterię w 1/2 godziny...

> [...]
    > Gingerbread wyląduje w Galaxy S po update, szkło juz nie, ale czy dla
    > samego wygiętego szkła warto płacić więcej za gorszy telefon? A ludzie

    Dla jednego warto dla Ciebie nie warto - każdy ma wolność wyboru
    i to co dla kogoś są grosze niewarte uwagi i zastanowienia ty się
    możesz pukać po głowie PO CO KTOŚ WYDAŁ TYLE KASY (50zł?)
    na wygięte szkło? A może po prostu lubi widok i prezencję?

  • 39. Data: 2011-02-24 22:44:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 16:22:57 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > jest względne i zależy od tego czy różnica w cenie jest istotna czy też
    > zaniedbywalna. Bo to czy ja mam jednorazowo wydać na telefon który

    tak, jest drogi. Ten zestaw funkcji można mieć sporo taniej, za tą samą
    cenę można mieć sporo więcej.

> [...]
    > Torch jest dla mnie osobiście nieistotną różnicą, bo te 50 dolarów rozkłada
    > mi się na te 3 lata i staje sie sprawą groszową, zaniedbywalną. Sam

    Nie, nie rozumiem co ci się rozkłada i dlaczego. Bo jest to nieistotne.
    HTC Desire można dostać z umową za darmo albo za $1, iPhone nie można. Więc
    jest droższy. Proste, prawda? to sa proste fakty. Będziesz dyskutował z
    faktami?

    > że przy takich samych kosztach rozmów i abonamentów wybrałem iPhone 4
    > a nie jakieś paściaste Androidy z beznadziejnym ekranem i jakimś kalekim,
    > niedorobionym interfejsem użytkownika :-)

    widocznie ludzie lubią niedorobione, skoro wszystkie modyfikacje UI w Cydii
    idą w kierunku tego co ma Android.

    > Przypomnij sobie jak wyglądały produkty konkurencji gdy Apple
    > wprowadził na rynek swoją MP3 iPad... Żałosne były. Przypomnij

    mp3 ipad? Nie przypominam sobie. Kiedy to wprowadził? W tym tygodniu?
    Mogłem nieco przeoczyć, zajęty byłem. Gdzie mogę o tej nowości poczytać?
    Wydawało mi się że Ipad 2 ma być dopiero 2 marca, tu popatrz, z zaskoczenia
    jakiegoś ipada mp3 wprowadzili...

    > sobie jak wyglądały telefony konkurencji gdy Apple wprowadził
    > na rynek pierwszego iPhone. Żałosne były. Nie wiem jak oceniasz

    aaa... tak.. żałośnie miały 3G, wbudowane odbiorniki GPS, potrafiły wysłać
    wizytówkę po blutetooth i IRDA, potrafiły wysyłać i odbierać MMS, kasować
    pojedyńcze wiadomości SMS i całą kupę innych rzeczy. Jakie to żałosne!!!!

> [...]
    > przez "szczypanie" robić zoom-out i zoom-in na mapach czy
    > obrazkach... iPhone to rewolucja w tym co telefon mógł robić,

    ach.. szczypanie. No fakt, rewolucja...

    > bo alternatywą był szajs Windows CE lub Palm czy pierwsze
    > Blackberry, to było żałosne że aż się smutno robi...

    czekaj... jaki telefon miał Apple w 2002 roku? Bo lekko się pogubiłem..

    Ale nawet w tym pogubieniu się pamiętam, że telefonów z czystym Windows CE
    było może w historii z 5 sztuk, z czego w zasadzie zero w szerokiej
    sprzedaży. Usiłuję sobie przypomnieć, kiedy udało mi się mieć w rękach
    takiego i wychodzi, że chyba nigdy. Tobie się udało? Zazdroszczę.

> [...]
    > wciąż ustępują mu w komforcie i przejrzystości interfejsu użytkownika.
    > Bierzesz iPhone do ręki i od razu wiesz co się dzieje i jak go używać.

    bierzesz iPhone do ręki i od razu widzisz jaka jest pogoda, jakie masz
    następne spotkania i co jeszcze do zrobienia? Tak z pudełka, od Apple? No
    znów zazdroszczę, dostałeś do testowania iOS5???
    Kurde, facet, ty to masz znajomości, załatwisz parę screenshotów? Zapłacę
    nawet, serio.

    > Miałem w ręce kolegi Androida z HTC i czuję się jak przed jakimś
    > okrojonym pecetem gdzie wszystko wrzucone do wora bez ładu
    > i składu.

    no... ale wiesz.. w odróżnieniu od Apple to da się poustawiać, tak jak się
    użytkownikowi żywnie podoba a nie tak jak sobie jego świątobliwość Staś
    Pracuś zażyczył.

> [...]
    > kilka razy dziennie a jak się nie wiesza to jakaś aplikacja się powiesi
    > i CPU pracuje pełną parą zużywając baterię w 1/2 godziny...

    Zieeeew.... widziałeś statystyki bombastycznie zapowiadanej premiery iP4 w
    Verizonie? Jaki to miał być sukces... miał być tak wielki sukces jaka
    wielka klapa wyszła. Bo jak zaoferujesz ludziom gówno w papierku, to paru
    się nabierze. Ale później będziesz coś musiał zmienić, nie tylko papierek.
    Inaczej się zorientują i oleją. A tu popatrz... kolejki pod salonami
    Verizona w dniu premiery miały czasem nawet TRZY OSOBY.

    > możesz pukać po głowie PO CO KTOŚ WYDAŁ TYLE KASY (50zł?)
    > na wygięte szkło? A może po prostu lubi widok i prezencję?

    tak, dla nich są wersje obklejone pociętym szkłem
    Oooops... przepraszam, jak śmiałem. Starannie obłożone przez
    wykwalifikowanych rzemieślników kryształami Svarovskiego, równie
    niepowtarzalnymi jak sam iP

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 40. Data: 2011-02-25 13:40:23
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał:

    > Przypomnij sobie jak wyglądały telefony konkurencji gdy Apple wprowadził
    > na rynek pierwszego iPhone. Żałosne były.

    Miałem wtedy w ręku nowego iPhona2G swoją roczną n95.
    Niestety piszesz chyba o jakimś innym produkcie, bo wtedy to super iPhone
    wyglądał żałosnie. Żeby nie powiedzieć - biednie. "Umiał tylko dzwonić" i nic
    więcej. Oczywiście w 2G, żebyś nie pomyslał, że UMIAŁ.