  • 311. Data: 2011-11-01 18:23:42
    Temat: Re: Przeciwko w?asno?ci intelektualnej
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"

    >Inaczej: jeśli przy danym stanie prawnym biznes Zenka (i tak dalej dla
    >każdego innego Zenka) może, owszem, zarobić płucząc kaloryfery, ale
    >więcej zarobi nie płucząc kaloryferów, to prawo nie chroni modelu
    >biznesu, który płucze kaloryfery.
    >
    >Tak samo z wydawcami: bez prawa autorskiego wydawnictwo teoretycznie
    >może zarabiać i płacić autorom, ale lepiej zarobi nie płacąc autorom.

    Z dupy strony rozumowanie. Zleceniodawcy pana Zenka też się bardziej
    opłaci nie płacąc mu za płukanie kaloryferów.
    Tak samo - pan Zenek jak najbardziej może zarobić więcej nie płucząc
    kaloryferów, tylko robiąc coś innego.
    Czyli prawo nie chroni modelu biznesu, który płucze kaloryfery. Straszna
    sprawa!

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 312. Data: 2011-11-01 18:24:30
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    >Nie rozumiem, kupujesz audiobooki na telefon?

    Nie. Kupiłem audiobooka i chcę go przenieść na telefon.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 313. Data: 2011-11-01 18:27:31
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    >Była mowa o fotografiach w PS.

    "Fotografiach"??? A skąd tu ci się fotografie wzięły?

    >No więc plik zawierający program w postscripcie może być jednym albo
    >drugim- albo nawet zawierać jedno i drugie, ale nie jest z automatu
    >dziełem typu "program komputerowy" tylko dlatego, że jest programem w
    >języku programowania.

    Chyba że akurat będzie. A nie masz mechanizmu pozwalającego to odróżnić.

    >Bo tak działa prawo.

    Prawo działa tak, że jeśli czyn jest penalizowany, to nie ma za niego
    kary? Czy ja o czymś nie wiem?

    >Proszę bardzo: biorę system backupujący, w którym można to zrobić (w
    >więększości chyba można), wskazuję mu katalogi z otrzymanymi z zewnątrz
    >programami komputerowyni, których nie modyfikuję (wliczając w to fonty)
    >i ustawiam program backupujący tak, żeby tych rzeczy nie backupował. Tym
    >katalogom robię oddzielny backup - i tyle.

    Chłopczyku, widziałeś kiedykolwiek działający system backupowy? Dla
    czegokolwiek większego niż domowy komputerek z windowsem?

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 314. Data: 2011-11-01 18:51:00
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 01/11/2011 18:23, Mariusz Kruk wrote:
> [...]
    > kaloryferów, tylko robiąc coś innego.
    > Czyli prawo nie chroni modelu biznesu, który płucze kaloryfery. Straszna

    Gdyby tak było, jak mówisz to owszem, tak właśnie by było. Ale tak nie
    jest. W pierwszym przypadku (zleceniodawcy się bardziej opłaca nie
    zapłacić) to nawet można wykazać, że to konkretnie z powodu ochrony
    prawnej. O tym, co się bardziej może opłacać ludziom, którzy płuczą
    kaloryfery, czy też dla kogo płukanie kaloryferów jest zajęciem bardziej
    opłacalnym od jakiegokolwiek innego, to się nie wypowiem, bo jak już
    pisałem, ani się znam na płukaniu kaloryferów, ani mnie ten temat
    kompletnie nie interesuje. Jeśli ktoś płucze, to widocznie uważa, że
    bardziej mu się opłaca płukać, niż nie płukać. Nie jest od rzeczy
    hipoteza, że prawo chroniące ich przed zleceniodawcami, którzy nie
    płacą, ma coś tutaj do rzeczy.

  • 315. Data: 2011-11-01 18:53:19
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 01/11/2011 18:24, Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Andrzej Jarzabek"
    >
    > Nie. Kupiłem audiobooka i chcę go przenieść na telefon.

    Na CD? I jest zabezpieczony przed kopiowaniem/ripowaniem?

  • 316. Data: 2011-11-01 19:45:10
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >jest. W pierwszym przypadku (zleceniodawcy się bardziej opłaca nie
    >zapłacić) to nawet można wykazać, że to konkretnie z powodu ochrony

    Która, jak najbardziej, działa także i w przypadku kiedy wydawnictwo
    zawrze z autorem umowę.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 317. Data: 2011-11-01 19:45:49
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    >Na CD? I jest zabezpieczony przed kopiowaniem/ripowaniem?

    Nie, w plyku. To też egzemplarz.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 318. Data: 2011-11-01 23:40:28
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    Z <j8bk1i$mjb$1@inews.gazeta.pl>

    > Chłopczyku,[...]

    Życzę miłego życia.

  • 319. Data: 2011-11-02 08:07:44
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    >Na jakiej podstawie tak uważasz? Ludzie mają wiele potrzeb, których nikt
    >nie zaspokaja.

    Widocznie popyt nie jest wystarczająco wysoki żeby komuś się chciało
    tworzyć odpowiednią podaż.

    >Tak w ogóle, w różnych innych ustrojach jak najbardziej jest możliwe,
    >żeby utrzymywać się z pisania czy z czego tam bez praw autorskich. Ale w
    >kapitaliźmie prawo autorskie jest do tego potrzebne.

    Nie. Prawo autorskie nie jest potrzebne żeby można było się utrzymać z
    pisania. Umowy cywilnoprawne obowiązują i bez prawa autorskiego i nikt
    nie broni wydawnictwu płacić autorowi.

    >Ale chcesz innego przykładu? J.G. Ballard.

    "-Większość współczesnych samochodów osobowych ma konstrukcję samonośną.
    - Wcale nie większość, Lotus Elise jest na ramie!"

    >Owszem, znam jakichś pisarzy. Wiem też akurat, że dla wielu z tych
    >pisarzy, których czytuję, pisanie stanowi jedyne lub główne źródło
    >utrzymania.

    Wróć do szkoły i powtórz logikę.

    >Ja jednak uważam, że nie można. To, że nikt nie zabrania, nie znaczy
    >jeszcze, że coś jest możliwe.

    No to teraz chrońmy wszystkie możliwe modele biznesowe, bo jak to tak,
    że akurat ten chronimy, a płukania kaloryferów, czy grabienia trawników
    nie! To koniec Polski niepodległej!

    >No i kiedyś pewnie też będzie inaczej, ale teraz jest tak jak jest i nie
    >ma żadnych poważnych przesłanek na to, żeby pisarz mógł zarabiać inaczej.

    Skoro nie ma przesłanek za zmianami, skąd się nagle wzięły te różne
    około-DRM-owe zapisy, hę?

    >Nie. Kwestia ryzyka to jest jak porównujesz działalność, na której
    >zarobisz z dużym prawdopodobieństwem, ale pieniądze, jakie zarobisz będą
    >niewiele większe od tych, jakie włożyłeś, a działalność na której prawie
    >na pewno stracisz, ale jak zarobisz, to masz szansę na wielokrotne
    >przebicie.
    >
    >Jak masz propozycję, na której praktycznie na pewno stracisz, a jeśli
    >przypadkiem uda ci się zarobić, to raczej też niedużo, to nie jest to
    >kwestia "stopnia ryzyka", tylko po prostu kiepska inwestycja.

    Nikt ci nie każe pisać kiepskich książek.

    >Czy jesteś za głupi żeby zrozumieć, że mój argument jest taki, że prawa
    >autorskie powinny być, bo one moim zdaniem właśnie dają tę ochronę?

    Wiesz co, mógłbym ciągnąć ten łańcuszek, ale mi się nie chce.
    Argumentacja kołowa "prawo autorskie jest potrzebne, bo daje ochronę",
    a "ochrona jest potrzebna, bo prawo autorskie ją daje" niewiele wnosi do
    tematu. Baw się dalej sam. Mi się znudziło.

    >Nie mówiłem, że redakcja tyle kosztuje, tylko że do kosztów pisania
    >książki trzeba też wliczyć pracę redaktora i pisarza na etapie redakcji.
    >I tak, raczej jest to znacząca część kosztów całości.

    Praca pisarza to jego inwestycja. Sorry, no banana - nie włożysz, nie
    wyjmiesz. A jeśli redakcja jest aż tak znaczącym kosztem, to może jednak
    ta książka nie była warta wydawania.

    >Przecież nie mam zamiaru cię przekonywać. Mówię tylko, że dla mnie prawo
    >autorskie jest sensowne, bo ja uważam, że tak jest.

    A, to trzeba było od pocżątku, że twoja racja jest twojsza i już.

    >Nie zgadzasz się?
    >Twoje prawo. Mnie wystarczy, że prawodawca też tak uważa.

    No to życzę ci serdecznie żebyś dożył czasów, w których spełnią się
    postulaty lobby pro-ochronnego. I będziesz musiał płacić za wszystko.
    Bo "prawodawca też będzie tak uważał".

    >Oczywiście, że znasz. Wartość oczekiwana, jak sama nazwa mówi, określana
    >jest względem oczekiwań,

    Piękne. Ja oczekuję, że wygram szóstkę w totolotka. Czy oznacza to, że
    wartość oczekiwana gry w tegoż jest dwa miliony?

    >w tym przypadku wykładającego kasę. Czy może
    >dokładniej, wyznaczana jest według prawdopodobieństwa pewnych zdarzeń,
    >gdzie prawodpodobieństwo jest określane według informacji posiadanych
    >przez inwestora.

    Kurczę, nie dość że się znasz na backupie, to jeszcze jesteś w stanie
    dokładnie prognozować prawdopodobieństwo sukcesu biznesu. Ciekawe
    dlaczego jeszcze nie jesteś najbogatszym człowiekiem na Ziemi.

    >Jeśli jakiś rodzaj biznesu nie ma szans być zyskownym, to bardzo ciężko
    >będzie znaleźć kogoś, kto dysponuje odpowiednimi pieniędzmi a
    >jednocześnie będzie skłonny zainwestować w taki biznes.

    To doprawdy straszne.

    >A ty potrafisz udowodnić że jest tak, jak mówisz?

    Proszę bardzo. Na przykład:
    http://www.pentor.pl/16644.xml

    >Przecież ta krzywa to bzdura.

    No proszę. Czego to się można dowiedzieć w usenecie...

    No i?

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 320. Data: 2011-11-02 08:16:27
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    >Spytaj prawnika.

    Więcej pytań nie mam.

    >Jak zacznie, to zobaczymy, co powie sędzia.

    Wiesz co, w naszj rzeczywistości zanim cokolwiek powie sędzia, i tak
    masz przesrane.
    BTW, http://prawo.vagla.pl/node/8138

    >Wydaje ci się, że w Polsce nie można dostać mandatu za złe parkowanie?
    >Zapewniam cię, że można.

    I pewnie dlatego mamy tak wspaniale parkujące zgodnie z przepisami
    społeczeństwo, prawda?

    >Co nie znaczy, że prawdpodobieństwo poniesienia jakichkolwiek
    >konsekwencji jest większe, niż prawdopodobieństwo oberwania meteorem.

    Do czasu, aż ktoś zechce "ożywić" martwy przepis. Nie należy niedoceniać
    służb ścigania, które chcą się wykazać.

    --
    | K...@e...eu.org |