  • 11. Data: 2021-06-23 09:43:12
    Temat: Re: Przeciągnięcie Ethernetu z zasilaniem (na zewnątrz)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.06.2021 14:35, J.F wrote:
    > Pytanie co bedzie, jak odpowiedzialny urzednik to zobaczy:-)
    >
    > 5m ... no, niby przylacza elektryczne sa czasem przez droge na
    > podobnej wysokosci, ale jest na to jakis przepis?
    >
    > Czy ograniczyles parametry drogi bez zezwolenia, zgloszenia, projektu
    > itp:-)

    Spokojnie, na zgłoszenie w urzędzie miasta. 5m całkowicie wystarcza dla
    ciężarówki, koparki, wywrotki.

    > Rura 5m ... pewnie solidnie wkopana w ziemie, to nie wymaga jakiegos
    > pozwolenia budowlanego?

    W ogóle nie wkopana. Przecież napisałem, że opiera się tylko o ziemię a
    przymocowana jest klamrami do słupka 90x90 ogrodzenia, który jest już
    zabetonowany w ziemi. Dodatkowo dwie linki napinające wzdłuż ogrodzenia
    - po L-ce.

    > No i to niecne wykorzystanie slupow oswietleniowych, ale podejrzewam,
    > ze ISP ma jakies ogolne pozwolenie na to ...

    Za moim ogrodzeniem, to już jego zmartwienie po czym on to ciągnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2021-06-24 22:53:25
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 21.06.2021 o 14:36, Atlantis pisze:
> [...]
    > poziom  sygnału był wysoki i dało się uzyskać relatywnie wysokie
    > transfery. Sytuacja zaczęła się pogarszać na wiosnę, wraz z pojawieniem
    > się pierwszych liści. Teraz natomiast mam tam prawdziwą gęstwinę, sygnał
    > na poziomie -88dB i transfery w okolicy 1Mbps.
    >
    > Szukam wiec jakiejś alternatywy. Jeszcze raz rzuciłem okiem na mapę i
    > zobaczyłem, że gdybym przesunął jedną z anten na skraj działki, to
    > miałbym bezpośrednią widoczność z ominięciem tych drzew, nawet pomimo
    > tego, że antena znalazłaby się znacznie niżej, po zainstalowaniu na

    Zrób doświadczenie i w punkcie pośrednim powieś na słupie lustro
    mikrofalowe, czyli kawałek płaskiej blachy pod odpowiednim kątem.

    yabba