  • 1. Data: 2010-12-15 10:42:17
    Temat: Proszę o radę PEN + ZOOM
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    http://allegro.pl/micro-4-3-canon-fd-70-210-1-4-i136
    8031665.html
    Zastanawiam się nad zakupem powyższego obiektywu. Zależy mi na zoomie. Mam
    olympusa PEN EP-1. Obecnie mam obiektyw 17mm (micro4/3) i standardowy 14-42
    (mikro4/3). Chciałbym poszerzyć zakres ogniskowych zestawu, a nie mam za
    dużych funduszy. Czy cena tego obiektywu jest adekwatna do jego możliwości i
    późniejszej jakości zdjęć. Jaki Zoom ma ten obiektyw faktycznie.
    Bardzo proszę o opinię bardziej doświadczonych kolegów w tym temacie.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2010-12-15 11:10:08
    Temat: Re: Proszę o radę PEN + ZOOM
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jaki Zoom ma ten obiektyw faktycznie.

    3x

    > Bardzo proszę o opinię bardziej doświadczonych
    > kolegów w tym temacie.

    Zapytam na wszelki wypadek:
    wiesz, ze to bedzie calkowicie manualny obiektyw?

    Poza tym - zorientuj sie w cenach adapterow z m4/3
    na inne systemy. Moze sie okazac, ze wyjdzie taniej.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2010-12-15 11:25:42
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Poza tym - zorientuj sie w cenach adapterow z m4/3
    > na inne systemy. Moze sie okazac, ze wyjdzie taniej.

    Wiem, że jest manulany (mam nadzieję, że się naucze tym robić zdjęcia). Nie
    ma przejścia na inny system z auto fokusem itd. chyba że oryginał za około
    400 zł i związać się z systemem 4/3 olympusa.

    Jaki poleciłbyś obiektyw z zumem najlepiej troszkę większym zoom w podobnych
    cenach. Adapter kosztuje około 100-120 zł i w górę zależy na jaki system (
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=ada
    pter+micro+4%2F3&order=d)

    Albo zadam inne pytanie. Jaki adapter kupić aby móc rozbudować PEN o jakieś
    dobre szkła (moga być ze starszego sysemu ale dobrej jakości i korzystnej
    cenie). Pasowałoby mi szkło typu ZOOM a i w przyszłości Fisheye.

  • 4. Data: 2010-12-15 16:52:17
    Temat: Re: Prosz? o rad? PEN + ZOOM
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010 11:42:17 +0100, Marek wrote:
    > http://allegro.pl/micro-4-3-canon-fd-70-210-1-4-i136
    8031665.html
    > Zastanawiam si? nad zakupem powy?szego obiektywu. Zale?y mi na zoomie. Mam
    > olympusa PEN EP-1. Obecnie mam obiektyw 17mm (micro4/3) i standardowy 14-42
    > (mikro4/3). Chcia?bym poszerzy? zakres ogniskowych zestawu, a nie mam za
    > du?ych funduszy. Czy cena tego obiektywu jest adekwatna do jego mo?liwo?ci i
    > pó?niejszej jako?ci zdj??. Jaki Zoom ma ten obiektyw faktycznie.
    > Bardzo prosz? o opini? bardziej do?wiadczonych kolegów w tym temacie.

    E-P1 nie ma wizjera elektronicznego, nie? To bedzie Ci ciezko utrzymac
    tak dlugi obiektyw. Cwiczylem dokladnie to szklo z E-PL1. W pozycji na
    zombie raczej nie ma mowy o swiadomym kadrowaniu (a łapy mam w miare
    stabilne, garda w tajboksie wyrabia ;)). Z wizjerem jest deczko lepiej
    jak się mozna o łapetyne zaprzeć.
    Poza tym to szklo ma zooma typu ,,pompka'' (push-pull) co juz w czasach
    uzywania go z canonem FD mnie irytowalo, bo otrzeniem nieswiadomie
    ruszasz zooma i vice versa.

    A po trzecie, to ta cena jest lekko od czapy. Chyba ze z okazji EVILi
    szkla do FD az tak ladnie zdrozaly, to byc moze ponownie przewietrze
    półkę pt canon FD :)

    HTH,
    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 5. Data: 2010-12-15 22:32:59
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

> [...]
    >
    > A po trzecie, to ta cena jest lekko od czapy. Chyba ze z okazji EVILi
    > szkla do FD az tak ladnie zdrozaly, to byc moze ponownie przewietrze

    To co byś polecił do PENa typu ZOOM ?
    Wizjer mam ale to raczej tylko do celowania :-)

  • 6. Data: 2010-12-16 07:31:23
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010 23:32:59 +0100, Marek wrote:
    > To co by? poleci? do PENa typu ZOOM ?

    Co chcesz fotografowac, ile mozesz wydac? Ja bym chyba poszedl w jakies
    sytemowe tele/superzooma, ale tego za 300zl nie złowisz...

    A manualne, krotsze tele (szkla typu 35-105) są zwykle dosc krowiaste i
    troche bez sensu do pena...

  • 7. Data: 2010-12-16 08:17:35
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Co chcesz fotografowac, ile mozesz wydac? Ja bym chyba poszedl w jakies
    > sytemowe tele/superzooma, ale tego za 300zl nie złowisz...

    Po prostu chciałbym mieć mozliwość większego zooma. Obiektyw do PENa
    kosztuje około 2-3tys. Myślałem o adapterze i jakimś starszym używanym
    zoomie z manualnym fokusem powiedzmy do 500 zł. I może kiedyś z tego samego
    systemu fisheye też za rozsądne pieniądze ok 500-800 zł.

    > A manualne, krotsze tele (szkla typu 35-105) są zwykle dosc krowiaste i
    > troche bez sensu do pena...

    W większości będę na standardowych szkłach aczkolwiek chciałbym mieć
    możliwość czasami zrobić zooma tak że wielkość nie ma znaczenia.

    Nie wiem tylko w jaki sysem wchodzić czyli jaki adapter kupić na mikro 4/3.

  • 8. Data: 2010-12-16 08:35:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-12-16 09:17, Marek pisze:
    > Po prostu chciałbym mieć mozliwość większego zooma. Obiektyw do PENa
    > kosztuje około 2-3tys. Myślałem o adapterze i jakimś starszym używanym
    > zoomie z manualnym fokusem powiedzmy do 500 zł.

    No to tylko najtańsze 4/3 kitowe tele i adapter do 4/3. Obiektywów 4/3
    pojawi się sporo w różnych miejscach za niewielkie pieniądze z racji
    końca systemu (natywnego, bo będzie sobie istniał w świecie adapterowym)
    Bez af i tele to z penem jest ciężko. Tylko statyw praktycznie.

    A jak taniej, to poszukaj adaptera m42 i jakiegoś jupitera.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdyby ze wszystkich ziemian zrobić jeden organizm powstałaby wielka menda/

  • 9. Data: 2010-12-16 08:40:25
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Po prostu chciałbym mieć mozliwość większego zooma.
    > (...)
    > chciałbym mieć możliwość czasami zrobić zooma

    Nadal nie jestem pewnien, czy wiesz o czym mowisz.

    Marketingowy "zoom" to "krotnosc" obiektywu, wynik
    dzielenia dluzszej jego ogniskowej przez krotsza.
    Z tego wynika, ze twoj 14-42 to "zoom" 3x oraz
    proponowany przez Ciebie Canon 70-210 to tez
    zoom 3x. Mimo kompletnie roznych ogniskowych.

    Jesli nie masz pojecia jakie ogniskowe Ci potrzebne -
    - kup cokolwiek. Te ~300,- to w koncu mala cena za
    zdobycie wiedzy "czego ja tak na prawde potrzebuje".

    Ewenualnie powiedz nam do czego tego "zuma" potrzebujesz.
    Bedzie latwiej doradzic.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Dla mnie np. sensowniejsze byloby zapiecie tam 50/1.7
    jako szkla portretowego i 135/2.8 jako teleobiektywu
    "do ptaszkow, kotkow i innych gadow"

    PS2:
    Jak widac oba obiektywy, ktore bym polecil maja zoom 1x. ;)

  • 10. Data: 2010-12-16 08:44:25
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Bez af i tele to z penem jest ciężko. Tylko statyw praktycznie.

    I tak zrobi się "strzała Wilhelma Tella" z takiego zestawu na statywie, ze
    względu na wibracje o dłuższych czasach można zapomnieć.

    > A jak taniej, to poszukaj adaptera m42 i jakiegoś jupitera.

    Tym bardziej w takim ciężkim zestawie i bez uchwytu statywowego.

    Niestety, gadżeciarstwo (m43) kosztuje... Nie tylko pieniądze.