  • 241. Data: 2010-08-23 21:00:44
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > Na szczęście o tym decydują znaki, a nie widzimisie moje, czy 100
    > oszołomów.

    No wiesz, zależy jakie znaki... coś widzisz na niebie? Może w jakiejś
    szybie? A może wydaje się, że ktoś mówi do ciebie? Daje znaki?

    > Nie wszyscy. Kilku was jest.

    Masz rację. Nas jest kilku. Ty jesteś jeden.

    slawek

  • 242. Data: 2010-08-23 21:27:52
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > Czyli możemy dowolnie sprzedawać materiały wybuchowe i broń palną?

    Zdziwisz się, ale są kraje gdzie wolno posiadać broń palną. I nawet ją się w
    sklepach kupuje.

    > nie ograniczenia. Jakie by one nie były. A ograniczenia są zawsze.

    No cóż, niektórzy ludzie po prostu nie dorośli do wolności. Czym innym
    bowiem są granice wynikłe z odpowiedzialności i z przestrzegania reguł
    jednakowych dla wszystkich - a czym innym jest dążenie, aby wprowadzić takie
    uregulowania, które dotkną tylko innych, a pomysłodawcy dadzą handicap.

    Oczywiście - i nikt jakoś nie miał odwagi odpowiedzieć - pytałem: ile lat
    więzienia za uczestnictwo w pisaniu oprogramowania GNU bez dyplomu uczelni,
    certyfikatu MS i egzaminu państwowego? Bo sam zakaz, bez sankcji, nie ma
    znaczenia najmniejszego. No, ale nikt się nie znalazł z konkretną
    propozycją, znaczy się - idealiści. Dobrze, bo to implikuje że ich pomysły
    nijak w życie nie wejdą.

    Tak samo trudnym pytanie jest: co zrobić, jeżeli program pisany przez
    hobbystów bez certyfikatu jest znacznie lepszym produktem niż ten pisany
    przez profesjonalistów. Porównanie Linuksa z Windows samo się jakoś tak
    nasuwa.

    slawek

  • 243. Data: 2010-08-23 21:36:20
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > Nie można być trochę w ciąży.

    Można być "trochę w ciąży". Jeżeli test ciążowy daje z prawdopodobieństwem p
    rezultat pozytywny przy ciąży, z prawdopodobieństwem q rezultat fałszywie
    pozytywny (ciąży nie ma, a test wskazuje że jest), to już sam sobie
    policzysz, jak bardzo będzie w ciąży kobieta, która zobaczyła jakieś
    niebieskie paseczki itp. Dla ułatwienia: p = 80%, q = 15%. Dla utrudnienia -
    w przypadku np. pewnych nowotworów test daje zupełnie inne wskazania niż
    powinien.

    W każdym razie - poczytaj sobie o logice rozmytej i ewentualnie o mechanice
    kwantowej. Ta pierwsza nawet ci się przyda, ta druga? Wątpię.

    slawek

  • 244. Data: 2010-08-23 21:45:31
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > Nie wiem czy zauważyłeś, ale ja w ogóle nie wypowiadam się o
    > licencjonowaniu programowania, tylko wytykam głupoty, ktore piszą
    > zwolennicy "niewidzialnej ręki rynku".

    Czyli uprawiasz propagandę komunistyczną i takie tam.

    > To sprawdź.

    Po co?

    > Żarcik. Doceniam. Doceniam.

    Nie żartowałem. Napisałeś dość, aby w profesjonalnej (tj. amerykańskiej)
    firmie twoja np. koleżanka mogła oskarżyć cię o molestowanie.

    slawek

  • 245. Data: 2010-08-24 05:53:00
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Teodor"
    >Podczas dyskusji podkreślasz, że posługujesz się logiką, czyżby? Na
    >podstawie jednego zdania wyciągasz całkowicie błędne wnioski. Aby móc
    >stwierdzić, że ja chcę zlikwidować ubezpieczalnie musiałbyś mieć więcej
    >danych, zdecydowanie więcej. To, że ja zapłacę za swoje leczenie a ktoś inny
    >za swoje nie oznacza, że nie możemy tego zrobić za pośrednictwem
    >ubezpieczalni, możemy to także zrobić za pomocą gotówki, i jeszcze na kilka
    >innych sposobów.

    Albo robisz ubezpieczalnie, którym nie narzucasz żadnych ograniczeń
    i kończysz z ubezpieczalniami, które ubezpieczają tylko młodych,
    zdrowych i wymagają pierdyliarda badań co pół roku, a po pojawieniu się
    oznak cięższych chorób wypowiadają umowę, albo regulujesz ubezpieczenia,
    przez co zdrowi finansują chorych. Tak już działają ubezpieczenia.

    >Rozumiem, że w szkole poznałeś kilka definicji, to dobry krok na początek,
    >jednak wg mojej oceny olałeś ćwiczenia, bo nie bardzo Ci wychodzi stosowanie
    >implikacji i falsyfikowanie moich wypowiedzi.

    Nie. Po prostu nie widzisz uwarunkowań tego, o czym piszesz.

    >W żadnej swojej wypowiedzi tego wątku nie pokusiłem się o Twój sposób
    >wnioskowania.

    Wystarczył twój. Z błędami, aż bolało.

    >Zwracam Ci jeszcze raz uwagę, że stosowany przez Ciebie sposób wnioskowania
    >jest zwykłym szczeniactwem

    Oczywiście. Logika jest szczeniactwem.
    Ech...

    >i nic Ci nie pomoże powoływanie się na logikę i
    >jej prawa, jeżeli tego nie rozumiesz.

    Wiesz, może ci nie odpowiadać mój sposób prezentacji poglądów. Twoje
    prawo. Co nie zmienia faktu, że to zupełnie coś innego niż "sposób
    wnioskowania".
    A to już zupełnie coś innego niż rzucanie inwektywami.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 246. Data: 2010-08-24 05:58:22
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "slawek"
    >Zdziwisz się, ale są kraje gdzie wolno posiadać broń palną. I nawet ją się w
    >sklepach kupuje.

    Nom. Najmniej ograniczeń w handlu bronią palną jest w krajach, w których
    nie ma sensownie przestrzeganego prawa. Na przykład w przytaczanych już
    przeze mnie krajach afrykańskich.
    Och, chyba nie chciałeś tu powoływać się na przykład USA, gdzie trzeba
    mieć pozwolenie na posiadanie broni, i trzeba broń rejestrować, i nie
    wolno jej sprzedawać nieletnim, i...

> [...]
    >uregulowania, które dotkną tylko innych, a pomysłodawcy dadzą handicap.

    Niektórzy po prostu nie dorośli do tego, żeby przyznać otwarcie, że
    każde ograniczenie jest na korzyść kogoś, na koszt kogoś innego. Owszem,
    może i dla społeczeństwa jako całości skutek jest raczej pozytywny, ale
    nie zmienia to faktu, że ograniczenia są.
    Sorry, reguły nie są jednakowe dla wszystkich. Choćby dlatego, że każdy
    jest w innej pozycji. Zatem reguła "papierowo równa" w praktyce ma różny
    wpływ na różne podmioty.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 247. Data: 2010-08-24 05:59:23
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >w przypadku np. pewnych nowotworów test daje zupełnie inne wskazania niż

    Mylisz stan z jego obserwacją.

    >W każdym razie - poczytaj sobie o logice rozmytej i ewentualnie o mechanice
    >kwantowej. Ta pierwsza nawet ci się przyda, ta druga? Wątpię.

    Chcesz rozpatrywać ciążę na poziomie mechaniki kwantowej? Powodzenia.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 248. Data: 2010-08-24 06:03:33
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "slawek"
    >Czyli uprawiasz propagandę komunistyczną i takie tam.

    ROTFL.
    Ubawiłem się setnie.
    Pewnie stada ekonomistów, które piszą o niedoskonałościach rynku też
    uprawiają propagandę komunistyczną.
    W przeciwieństwie do wyznawców Oświeconego Kościoła JKM.

    >Po co?

    A, lubisz sobie pisać o czymś, o czym nie masz pojęcia i podpierać się
    fałszywymi argumentami. Trzeba było tak od razu.

    >Nie żartowałem. Napisałeś dość, aby w profesjonalnej (tj. amerykańskiej)
    >firmie twoja np. koleżanka mogła oskarżyć cię o molestowanie.

    Niewyżyty jakiś jesteś, że "napieraj" kojarzy ci się z seksem?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 249. Data: 2010-08-24 18:43:34
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

> [...]
    > Nom. Najmniej ograniczeń w handlu bronią palną jest w krajach, w których
    > nie ma sensownie przestrzeganego prawa. Na przykład w przytaczanych już

    To może zastanowimy się, co napisałeś - od strony czysto formalnej.

    Wobec braku uzgodnienia definicji (np. co to jest "sensowne prawo"), można
    cała twoją wypowiedź streścić: Mariusz uważa takie prawo za sensowne, w
    którym istnieje więcej niż najmniej ograniczeń w handlu bronią palną. Z tego
    nawet nie dowiedzieliśmy się, czy najmniej oznacza - brak ograniczeń.

    > przeze mnie krajach afrykańskich.

    Rasista.

    > Niektórzy po prostu nie dorośli do tego, żeby przyznać otwarcie, że
    > każde ograniczenie jest na korzyść kogoś, na koszt kogoś innego. Owszem,

    Co jest lepsze od zapachu napalmu o poranku? Kwalifiaktory ogólne w dyskusji
    internetowej!

    > Sorry, reguły nie są jednakowe dla wszystkich. Choćby dlatego, że każdy
    > jest w innej pozycji.

    Czy ja już nie pisałem, że seks z tobą mnie nie interesuje?

    slawek

  • 250. Data: 2010-08-24 18:48:02
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > Mylisz stan z jego obserwacją.

    Poczytaj sobie trochę łatwiejszych rzeczy z mechaniki kwantowej. Nie ma
    czegoś takiego jak "stan bez obserwacji". Nie ma obserwacji - nie
    istniejesz.

    > Chcesz rozpatrywać ciążę na poziomie mechaniki kwantowej? Powodzenia.

    Ależ to niesłychanie naturalne i wygodne. Stan opisany prawdopodobieństwem
    pozwala podejmować decyzje moralnie słuszne tam, gdzie w przeciwnym razie
    miałbyś dylematy zakręcone jak korkociąg.

    slawek