eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmProsba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 11. Data: 2009-05-26 13:48:16
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazekspełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    k...@o...pl pisze:

    > reklamacja złożona w salonie przybita pieczątka i datownik
    > stempelek nadania jest z 28-go dnia. Priorytet, czyli
    > powinno było dojść z 80% pewnością w 29 dzień a 20% w 30-ty
    > widać wyraźnie że operator miał zamiar odpowiedzieć na czas
    > ale poczta go zawiodła. Pierwsza próba doręczenia 32 go dnia.
    > Jakie to wywołuje skutki dla szans w postępowaniu sądowym?

    Żadnych. Operator faktycznie rozpatrzył reklamację w terminie 30 dni
    (zgodnie z prawem telekomunikacyjnym), czego dowodem jest wysłanie
    pisemnej odpowiedzi przed upływem tego terminu.

    Marek


  • 12. Data: 2009-05-26 13:58:04
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 May 2009 14:23:45 +0200, k...@o...pl napisał(a):

    > Co wtedy, jeśli wg regulaminu, klientowi należało się np. 5zł
    > odszkodowania, a żądał 500.000 zł (roszczenie odszkodowawcze)?

    Nic, nie dostanie ani grosza więcej niż przewidziane tą samą ustawą Prawo
    Telekomunikacyjne. Zakładając, że dostanie cokolwiek.

    Minimalne szanse ma w procesie cywilnym, ale tam będzie musiał dowieść
    celowe działanie operatora, co w zasadzie jest niemożliwe.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
    "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
    Maciej Witucki, prezes.


  • 13. Data: 2009-05-26 14:09:47
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: TGor <g...@w...peel>

    Mane wrote:

    > Jest cos takiego za wyslanie za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    Nie kompromituj się.

    TG


  • 14. Data: 2009-05-26 14:13:05
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MarekM pisze:
    > k...@o...pl pisze:
    >
    >> Klient złożył reklamację, a operator nie odpowiedział w 30 dni,
    >> konkretnie list doszedł 32-go dnia.
    >
    > Tylko małe uściślenie: czy znasz datę, kiedy reklamacja do operatora
    > wpłynęła? Jeśli złożyłeś w salonie - znasz. Jeśli wysłałeś listem
    > poleconym - znasz, o ile zażądałeś zwrotnego potwierdzenia odbioru. W
    > innym przypadku musisz zdać się na operatora - to on może stwierdzić,
    > kiedy dokładnie pismo dotarło i nie masz jak udowodnić, że było inaczej.

    Można na poczcie złożyć reklamację niedostarczenia listu poleconego i
    poczta w odpowiedzi odpisze kiedy list został dostarczonych. To taka
    wersja zwrotnego potwierdzenia odbioru "dla ubogich" :)

    --
    Liwiusz


  • 15. Data: 2009-05-26 14:14:21
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 26 May 2009 15:45:57 +0200, MarekM napisał(a):

    >> Tak to tylko w postępowaniu sądowym. W zwykłym życiu stosuje się art.
    >> 61 par. 1 kc.
    >
    > Nie w tym przypadku. Uznanie bądź nie reklamacji to nie "oświadczenie
    > woli", a działanie w ramach prawa telekomunikacyjnego, które reguluje
    > czas, w jakim faktycznie ma nastąpić rozpatrzenie reklamacji (a nie
    > termin, w jakim operator ma Ci o tym oświadczyć).

    A czym zatem jest "rozpatrzenie" reklamacji? A jeśli sobie "rozpatrzy"
    ale nic nie wyśle?
    Rozpatrzenie reklamacji to nic innego jak złożenie oświadczenia woli o
    rozstrzygnięciu konkretnej sprawy będącej przedmiotem reklamacji.

    > Sam się nad tym kiedyś głowiłem i mam nawet opinię departamentu prawnego
    > UKE w tej sprawie, którą tutaj (dla potomności) zacytuję.

    Bardzo ładne, ale...

    > Odmienną kwestią jest termin, w jakim udzielana jest pisemna odpowiedź
    > na reklamację. Jest to termin, w którym Operator ma rozpatrzyć
    > reklamację, a zostaje on zachowany, jeżeli przed upływem 30 dni
    > odpowiedź na reklamację zostanie złożona w urzędzie pocztowym.

    > Zgodnie z
    > treścią art. 106 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne, jeżeli
    > reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie
    > 30 dni od daty jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
    > uwzględniona. Przepis ust. 2 zawiera domniemanie faktyczne uwzględnienia
    > reklamacji, jeżeli od jej złożenia upłynęło 30 dni a reklamacja nie
    > została rozpatrzona.
    (...)
    > jakim rozpatrzona reklamacja została złożona w urzędzie pocztowym.
    > Natomiast wątpliwości dotyczące terminowego wysyłania odpowiedzi na
    > reklamację nie powinny występować przy uznaniu reklamacji, gdyż nawet po
    > przekroczeniu przez Operatora 30 dniowego terminu na rozpatrzenie
    > reklamacji uznaje się, że była ona zasadna.

    Ślicznie-pięknie, ale brakuje mi tu jednego, dość zasadniczego elementu:
    wyjaśnienia na jakiej podstawie UKE właśnie w taki sposób chce liczyć
    terminy. PT nie wprowadza swojej definicji terminów, nie ma podstaw, aby
    sięgać do kpa, nie ma podstaw, by sięgać do kpc, zostaje więc po prostu
    kc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl


  • 16. Data: 2009-05-26 14:20:35
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:
    > Dnia Tue, 26 May 2009 15:45:57 +0200, MarekM napisał(a):
    >
    >>> Tak to tylko w postępowaniu sądowym. W zwykłym życiu stosuje się art.
    >>> 61 par. 1 kc.
    >> Nie w tym przypadku. Uznanie bądź nie reklamacji to nie "oświadczenie
    >> woli", a działanie w ramach prawa telekomunikacyjnego, które reguluje
    >> czas, w jakim faktycznie ma nastąpić rozpatrzenie reklamacji (a nie
    >> termin, w jakim operator ma Ci o tym oświadczyć).
    >
    > A czym zatem jest "rozpatrzenie" reklamacji? A jeśli sobie "rozpatrzy"
    > ale nic nie wyśle?
    > Rozpatrzenie reklamacji to nic innego jak złożenie oświadczenia woli o
    > rozstrzygnięciu konkretnej sprawy będącej przedmiotem reklamacji.


    Olgierd, już tu była dyskusja na temat przy okazji niezgodności z
    umową. Też był taki jeden, co twierdził, że jak sprzedawca ma
    ustosunkować się do reklamacji, to znaczy że w tym czasie ma przyjść
    list polecony z odpowiedzą do klienta. Na szczęście ktoś podał linka do
    biuletynu, gdzie był podany odmienny wyrok sądu.

    Jeśli rozpatrzy, a nie wyśle, to znaczy że rozpatrzył pozytywnie.
    Rozpatrzone negatywnie ma wysyłać listem poleconym. Nie wysłał? Nie
    udowodni, że rozpatrzył w terminie.

    --
    Liwiusz


  • 17. Data: 2009-05-26 14:51:48
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:
    > Dnia Tue, 26 May 2009 14:23:45 +0200, k...@o...pl napisał(a):
    >
    >> Co wtedy, jeśli wg regulaminu, klientowi należało się np. 5zł
    >> odszkodowania, a żądał 500.000 zł (roszczenie odszkodowawcze)?
    >
    > Nic, nie dostanie ani grosza więcej niż przewidziane tą samą ustawą Prawo
    > Telekomunikacyjne. Zakładając, że dostanie cokolwiek.
    >

    Akurat Prawo telekomunikacyjne opisuje tylko jeden przypadek
    odszkodowania - za usługę powszechną. Cała reszta jest umowna.
    Umowność operator może zawrzeć w reglaminie, jednak gdy wykazane straty
    są wyższe, niż kwota odszkodowania, poszkodowany ma duże szanse przed sądem

    > Minimalne szanse ma w procesie cywilnym, ale tam będzie musiał dowieść
    > celowe działanie operatora, co w zasadzie jest niemożliwe.
    >

    Nie teoretyzuj...

    M.


  • 18. Data: 2009-05-26 14:55:08
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Olgierd pisze:

    >> Nie w tym przypadku. Uznanie bądź nie reklamacji to nie "oświadczenie
    >> woli", a działanie w ramach prawa telekomunikacyjnego, które reguluje
    >> czas, w jakim faktycznie ma nastąpić rozpatrzenie reklamacji (a nie
    >> termin, w jakim operator ma Ci o tym oświadczyć).
    > A czym zatem jest "rozpatrzenie" reklamacji?

    Pochylenie się nad pismem klienta, pogłówkowanie, sięgnięcie do swoich
    regulaminów albo popatrzenie w fusy od kawy bądź wylosowanie odpowiedzi
    spośród standardowych i stwierdzenie: uznajemy/nie uznajemy. Nie wiem,
    czy któryś sąd przyzna Ci rację, że rozpatrzeniem reklamacji jest
    złożenie oświadczenia o wyniku tegoż rozpatrzenia.

    > A jeśli sobie "rozpatrzy" ale nic nie wyśle?

    To znaczy, że uznał. W tym celu wprowadzono właśnie odpowiedni paragraf
    do PT.

    > Rozpatrzenie reklamacji to nic innego jak złożenie oświadczenia woli o
    > rozstrzygnięciu konkretnej sprawy będącej przedmiotem reklamacji.

    To Twoja interpretacja - odmienna od stanowiska Departamentu Prawnego
    UKE, więc w razie kłopotów nawet w UKE wsparcia nie masz ;-)

    >> Sam się nad tym kiedyś głowiłem i mam nawet opinię departamentu prawnego
    >> UKE w tej sprawie, którą tutaj (dla potomności) zacytuję.
    > Bardzo ładne, ale...
    >
    >> Odmienną kwestią jest termin, w jakim udzielana jest pisemna odpowiedź
    >> na reklamację. Jest to termin, w którym Operator ma rozpatrzyć
    >> reklamację, a zostaje on zachowany, jeżeli przed upływem 30 dni
    >> odpowiedź na reklamację zostanie złożona w urzędzie pocztowym.
    >
    >> Zgodnie z
    >> treścią art. 106 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne, jeżeli
    >> reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie
    >> 30 dni od daty jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
    >> uwzględniona. Przepis ust. 2 zawiera domniemanie faktyczne uwzględnienia
    >> reklamacji, jeżeli od jej złożenia upłynęło 30 dni a reklamacja nie
    >> została rozpatrzona.
    > (...)
    >> jakim rozpatrzona reklamacja została złożona w urzędzie pocztowym.
    >> Natomiast wątpliwości dotyczące terminowego wysyłania odpowiedzi na
    >> reklamację nie powinny występować przy uznaniu reklamacji, gdyż nawet po
    >> przekroczeniu przez Operatora 30 dniowego terminu na rozpatrzenie
    >> reklamacji uznaje się, że była ona zasadna.
    >
    > Ślicznie-pięknie, ale brakuje mi tu jednego, dość zasadniczego elementu:
    > wyjaśnienia na jakiej podstawie UKE właśnie w taki sposób chce liczyć
    > terminy. PT nie wprowadza swojej definicji terminów, nie ma podstaw, aby
    > sięgać do kpa, nie ma podstaw, by sięgać do kpc, zostaje więc po prostu
    > kc.

    Inna interpretacja prowadziłaby do absurdu. Wystarczyłoby, byś nie
    odbierał przesyłki na poczcie przez te 30 dni (mimo jej awizowania - nie
    masz takiego obowiązku) i już reklamacja nie byłaby rozpatrzona w
    terminie, gdyż nie mogłeś zapoznać się z jego treścią z racji
    nieposiadania go w ręku (a więc faktycznie reklamacja zostałaby uznana).
    Rozpatrzenie reklamacji to... jej rozpatrzenie - czyli to, co napisałem
    na początku tego posta (faktyczne stwierdzenie przez operatora, czy
    reklamacja jest słuszna, czy nie). Jedynym sposobem dla operatora, by
    udowodnić, że rozpatrzył w terminie, jest wysłanie odpowiedzi przed
    upływem tego terminu - batem jest Art. 106 pkt.2 PT. Natomiast wysłanie
    odpowiedzi pismem poleconym regulowane jest osobnym rozporządzeniem, w
    którym nie ma mowy o terminie wysłania tego pisma.

    Marek


  • 19. Data: 2009-05-26 15:05:37
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 May 2009 16:51:48 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    >> Minimalne szanse ma w procesie cywilnym, ale tam będzie musiał dowieść
    >> celowe działanie operatora, co w zasadzie jest niemożliwe.
    >>
    >
    > Nie teoretyzuj...
    >

    Pokaż praktykę - znasz przykłady zasądzenie odszkodwania wyższego niż
    kilkaset złotych w Banana Republic of Poland w TAKICH sytuacjach?
    W dużo powazniejszych sprawach były takie wyroki 2 albo 3 i tyle..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
    "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
    Maciej Witucki, prezes.


  • 20. Data: 2009-05-26 16:51:43
    Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:
    > Dnia Tue, 26 May 2009 16:51:48 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    > napisał(a):
    >
    >>> Minimalne szanse ma w procesie cywilnym, ale tam będzie musiał dowieść
    >>> celowe działanie operatora, co w zasadzie jest niemożliwe.
    >>>
    >> Nie teoretyzuj...
    >>
    >
    > Pokaż praktykę - znasz przykłady zasądzenie odszkodwania wyższego niż
    > kilkaset złotych w Banana Republic of Poland w TAKICH sytuacjach?
    > W dużo powazniejszych sprawach były takie wyroki 2 albo 3 i tyle..
    >
    Waldek ma racje. Dostajemy wszyscy SMSy od operatowów i nikt z tym nic
    nie zrobi. ja próbowałem walczyć, ale _JA_ (i każdy z osobna)
    odszodowania nie dostane bo musiałbym udowodnic _ILE_ zł w ten sposób
    trace. sam _operator_ może zostać ukarany, ale to inna bajka.
    Autor nie dostanie ani grosza wiecej, bo niejest w stanie udowodnić ze w
    zwiazku z zaistniałą sytuacją poniósł szkody, a winny temu jest operator...

    ToMasz

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: