    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Prokurator Generalny przyznaje mi racje
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 23 Feb 2013 12:25:53 +0100

    Prokurator Generalny albo czyta PMS, albo dostał maila którego wysyłałem do
    RPO, albo niezależnie wymyślił, że denuncjowanie siebie i własnej rodziny
    na życzenie strażnika gminnego, inspektora ITD czy policjanta jest złe.

    W każdym razie skierował do Trybunału Konstytucyjnego skargę na Kodeks
    Wykroczeń w obecnej formie.

    Nie zgadza się z samym obowiązkiem denuncjacji i z nieprzywidywalności kary
    za odmowę takiej denuncjacji, która może być bardzo wysoka (od nagany do
    3000zł).

    "Zasada domniemania niewinności na tym właśnie polega, że ten ciężar
    dowodzenia wykazywania komuś winy leży na oskarżycielu, nikt nie ma
    obowiązku dostarczania organom ścigania dowodów na własną winę"

    "W tej sytuacji ustawodawca, który pragnie wprowadzenia obowiązku
    denuncjacji do systemu prawa polskiego..."

    "zasada domniemania niewinności stoi na przeszkodzie przypisaniu
    komukolwiek winy za dane wykroczenie"

    http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/prokurator-genera
    lny-skarzy-do-tk-przepis-o-zdjeciach-z-fotoradarow