  • 101. Data: 2020-01-01 08:13:27
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych. Obowiązek pieszego.
    Od: r...@o...pl

    W dniu niedziela, 29 grudnia 2019 21:31:16 UTC+1 użytkownik kk napisał:

    > Dlatego należy mu pierwszeństwo odebrać.

    W linku z treścią sejmowej zmiany brakuje ważnego fragmentu:

    "W art. 2 dodaje się pkt 23a w brzmieniu:
    Nie ustąpienie pierwszeństwa - brak powstrzymania się od ruchu, w szczególności
    ruch bez widocznej zmiany prędkości lub/i połączone z krótkim sygnałem
    dźwiękowym, powodujące że pieszy przed wejściem na przejście dla pieszych
    zostaje zgodnie z art. 13 ust. 1b upewniony, że kierujący pojazdem nie ustępuje
    mu pierwszeństwa. Nie ustąpienie pierwszeństwa dopuszczalne jest wyłącznie w
    stosunku do pieszych zbliżających się do przejść dla pieszych i rowerzystów
    zbliżających się do przejazdów rowerowych"

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 102. Data: 2020-01-02 17:39:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-31 o 06:50, Shrek pisze:

    > Skup się. Ustalenie winy to jedno. Pierwszeństwo to drugie. I to drugie
    > jest _nadzwyczaj_ jasno jak na praktyki PoRD określone.

    Widać nie bardzo jasno, skoro nie rozumiesz.
    Pieszy ma pierwszeństwo na chodniku gdyby i samochód jechał po chodniku.
    Nie w wejściu z chodnika na jezdnię nawet z zebrą.

  • 103. Data: 2020-01-02 17:46:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 17:39, t-1 pisze:

    > Widać nie bardzo jasno, skoro nie rozumiesz.
    > Pieszy ma pierwszeństwo na chodniku gdyby i samochód jechał po chodniku.
    > Nie w wejściu z chodnika na jezdnię nawet z zebrą.

    której części zdania "Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma
    pierwszeństwo przed pojazdem." nie rozumiesz?

    --
    Shrek

  • 104. Data: 2020-01-02 18:17:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A kto twierdzi że jak już wlazł na jezdnie to nie ma pierwszenstwa? Wlazł to ma
    pierwszenstwo. To nie kwestia pierwszenstwa tylko odpowiedzialności jeśli się coś
    stanie. To czy będzie może miał jak będzie jeszcze na chodniku nic nie zmienia w
    kwestii odpowiedzialności. Gdyby nowelizacja weszła w życie piesi będą w razie jakiś
    zdarzeń rozliczani z wszystkich paragrafów jakie ich dotyczyły a nie tylko ze
    znajomości tytułu artykuły na onanecie ze maja pierwszenstwo przed przejsciem. Poza
    tym w projekcie pierwszenstwo jest warunkowe a nie bezwzględne.

  • 105. Data: 2020-01-02 19:47:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 17:46, Shrek pisze:

    > której części zdania "Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma
    > pierwszeństwo przed pojazdem." nie rozumiesz?

    Problemem dla ciebie jest definicja przejścia przez jezdnię.
    Ty twierdzisz, ze przejście przez jezdnię to także chodnik w pobliżu
    zebry. A tak nie jest.

    Definicja przejścia:
    Przejście dla pieszych (potocznie pasy lub zebra) - powierzchnia jezdni,
    drogi dla rowerów lub torowiska przeznaczona do przechodzenia przez
    pieszych, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi.

  • 106. Data: 2020-01-02 20:07:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 19:47, t-1 pisze:

    > Problemem dla ciebie jest definicja przejścia przez jezdnię.
    > Ty twierdzisz, ze przejście przez jezdnię to także chodnik w pobliżu
    > zebry. A tak nie jest.

    Nie twierdzę - twierdzę, że tam gdzie zachodzi przecinanie się kierunku
    ruchu pieszy ma pierwszeństwo. Na przejściu pieszy ma pierwszeństwo
    przed samochodami jadącymi po jezdni, na chodniku przed samochoadmi
    jadącymi po chodniku.

    Jeszcze raz - czego nie rozumiesz w prostym zdaniu, że pieszy na
    przejściu ma pierwszeństwo? Którego konkretnie słowa? Nie ma znaczenia
    czy miał czy nie wcześniej pierwszeństwo na chodniku, poczcie czy
    kolejce do kibla w klubie. Na przejściu ma pierwszeństwo, bo zostało mu
    wprost nadane w ustawie (bardzo rzadko się to zdarza) i nie ma _żadnego_
    przepisu który by mu je odbierał (sprawdzić czy nie światła albo
    kierujący ruchem).

    Shrek

  • 107. Data: 2020-01-02 20:22:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A przed i na przejezdzie kolejowym przed pociągami.

  • 108. Data: 2020-01-02 20:34:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 20:07, Shrek pisze:

> [...]
    > wprost nadane w ustawie (bardzo rzadko się to zdarza) i nie ma _żadnego_
    > przepisu który by mu je odbierał (sprawdzić czy nie światła albo

    Jeździsz rowerem?
    Wyobraź sobie, że jedziesz rowerem a ja jestem pieszy.
    Teraz pogadajmy.
    Ale nie teoretycznie, tylko praktycznie.

  • 109. Data: 2020-01-02 21:47:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 20:34, t-1 pisze:

    > Jeździsz rowerem?

    Jeżdżę. Jeżdzę rowerem, motocyklem, samochodem i piechotronem. Oprócz
    tego metrem i czasem trmawajem lub autobusem. A i oczywiście samochodem.

    > Wyobraź sobie, że jedziesz rowerem a ja jestem pieszy.

    No i?

    > Teraz pogadajmy.
    > Ale nie teoretycznie, tylko praktycznie.

    O czym chcesz gadać - jest przejście, jest pierwszeństwo pieszego na
    przejściu. Jest dane wprost i żaden przepis go nie odbiera. Tłumaczenie
    że wcześniej pierwszeństwa nie miał ma tyle do rzeczy co który był w
    kolej do kibla. Jak jest na przejsciu to ma. Jak go pierdolniesz na
    przejściu to znaczy że nie ustąpiłeś pierwszeństwa. To naprawdę
    niesamowite jak z prostego zdania można próbować robić antyzdanie.

    --
    Shrek

  • 110. Data: 2020-01-02 22:37:06
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-10 20:58, Shrek wrote:

    > No niestety muszę przyznać, że jak się pisiory zabiorą za legislacje, to
    > zawsze wszystko spierdolą niezależnie od tego czy idea słuszna czy nie:(

    A co w tym takiego złego? Przecież taki obowiązek po stronie pieszego
    drastycznie wpłynie na podniesienie bezpieczeństwa. Wg ciebie to źle?

    --
    mk4