  • 1. Data: 2006-04-22 08:02:49
    Temat: Projekt Self(EGO) zostanie wykorzystany jako baza do budowy zaawansowanego firewalla i programu antywirusowego.
    Od: d...@o...pl

    Witam!

    Pragne powiadomic, ze projekt Self(EGO), którego jestem jednym z
    wspóltwórców, zostanie wykorzystany do budowy zaawansowanego
    firewalla i
    programu antywiruowego. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim
    diametralnie inne podejscie do konstruowania systemów
    zabezpieczajacych
    uzytkownika przed atakami i wrogimi aplikacjami. Dotychczas bowiem
    wszystkie programy tego typu budowane byly metoda algorytmiczna.
    Zasadnicza nowoscia jest wiec wprowadzenie metody heurystycznej
    do znajdowania i usuwania wirusów, jak tez do przeszukiwania sieci
    pod katem slabych punktów. Zamiast wiec schematycznego dzialania
    algorytmicznego, oprogramowanie bedzie samo - w kooperacji z
    uzytkownikiem - definiowac elementy wskazujace na mozliwosc
    przechowywania przez dany plik, badz zestaw plików, badz tez
    przez okreslona usluge sieci elementów destrukcyjnych. Nastepnie
    program wykona dokladna analize identyfikacyjna i jezeli
    potwierdzi sie, iz okreslony element jest szkodliwy, zostanie
    uruchomiona analiza heurystyczna. Wynik tej analizy posluzy
    do zdefiniowania okreslonej klasy elementów niebezpiecznych
    i na tej podstawie zbudowania algorytmów kierowanych heurystycznie
    sluzacych do zneutroalizowania podmiotu, bedacego zródlem
    potencjalnych
    dzialan szkodliwych. Tak wiec z ery samomodyfikujacych sie
    wirusów
    przechodzimy do ery inteligentnych programów antywirusowych
    opierajacych sie na funkcjonowaniu mechanizmu sztucznej jazni
    oraz modelowaniu procesów swiadomosci i podswiadomosci.
    Mam równiez zaszczyt zaprosic na strone omawiajaca podstawowe
    zalozenia i koncepcje kryjace sie za Self(EGO),
    www.selfego.republika.pl

    --
    Donaldcb d...@o...pl nie bierze zadnej odpowiedzialnosci za skutki
    wynikle z zapoznania sie, jak i z wykorzystania prezentowanych przez

  • 2. Data: 2006-04-25 08:36:03
    Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl>

    Uzytkownik <d...@o...pl> napisal w wiadomosci
    s.com...
    Witam!

    Jacek aka Dariusz aka Expert wrocil...

    MaW

  • 3. Data: 2006-05-16 12:55:00
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Spinacz biurowy, d...@o...pl!

    > przechodzimy do ery inteligentnych programów antywirusowych
    > opierajacych sie na funkcjonowaniu mechanizmu sztucznej jazni

    A ja tylko dodam, że coś takiego (heurystyka oparta o data mining i sieci
    neuronowe) od jakiegoś czasu funkcjonuje w pakiecie antywirusowym ArcaVir
    pod nazwą Heur.RoundKick.

    --
    http://www.chmurka.net/ :: FidoNet 2:480/138 :: GG 1234 :: Grono 123
    Licencja SWL nr SP5-25-0730 :: QTH Locator KO02MF :: GSM 514 710 213

  • 4. Data: 2006-05-16 13:47:27
    Od: d...@o...pl

    Adam Wysocki napisal(a):
    > Spinacz biurowy, d...@o...pl!

    > A ja tylko dodam, ze cos takiego (heurystyka oparta o data mining i sieci
    > neuronowe) od jakiegos czasu funkcjonuje w pakiecie antywirusowym ArcaVir
    > pod nazwa Heur.RoundKick.

    To konkretny przyklad zastosowania jednego z podmodulów Self(EGO).

    Musze jednak wyjasnic. Niektóre metody heurystyczne zostaly
    wykorzystane w
    programach antywirusowych, niemniej sa to metody wchodzace w sklad
    systemu Self(EGO). W interesie wszystkich zainteresowanych bylo
    i jest zwiekszanie bezpieczenstwa internetu i systemów operacyjnych,

    nie bylo wiec przeszkód prawnych, które uniemozliwialyby uzycie
    konkretnych metod heurystycznych Self(EGO) do obrony komputera
    przed wirusami. Jest to jendak tylko namiastka zlozonych funkcji
    udostepnianych przez Self(EGO).

    Zastosowanie podmechanizmów projektu Self(EGO) w pakietach
    antywirusowych to kolejny przyklad potwierdzajacy jego
    uzytecznosc i ugruntowujacy jego pozycje wsród powaznych
    zastosowaniach naukowych.

  • 5. Data: 2006-05-16 14:01:25
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl>

    [ciach]
    Niezly belkot. Calkiem jak Majewskiego z cneb.pl :P

    --
    Pawel Rutkowski

  • 6. Data: 2006-05-16 21:19:15
    Od: "Donaldcb" <d...@o...pl.WYTNIJ.TO>

    Użytkownik "Pawel Rutkowski" <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl> napisał w
    wiadomości news:slrne6jmpd.325.spam_nie@rsc.pl...

  • 7. Data: 2006-05-16 22:48:34
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia wtorek, 16 maja 2006 15:47, d...@o...pl napisał(a):

    > To konkretny przyklad zastosowania jednego z podmodulów Self(EGO).

    Jak tam idą rozmowy z operatorami telefonii komórkowej odnośnie stereofonii?

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by Trustix, Gentoo and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email: vegeta () tuxpowered net |

  • 8. Data: 2006-05-17 09:13:16
    Od: d...@o...pl

    Uzytkownik "Pawel Rutkowski" <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl>
    napisal w wiadomosci news:slrne6jmpd.325.spam_nie@rsc.pl...
    > [ciach]
    > Niezly belkot. Calkiem jak Majewskiego z cneb.pl :P
    >
    > --
    > Pawel Rutkowski

    W Stanach po ukazaniu sie takiego komentarza sprawe przejeliby agenci
    federalni, a poniewaz zagadnienia sztucznej inteligencji i sztucznej
    jazni maja kluczowe znaczenie dla bezpieczenstwa panstwa, w
    sledztwo zaangazowany bylby równiez Pentagon.

    Sugerowanie, jakoby opracowanie naukowe bylo bezwartosciowe bez
    wskazania merytorycznych niescislosci badz nieprawidlowosci,
    narusza zasady Netykiety, wg której czynnosc ta klasyfikuje sie
    jako trolling i wysylanie spamu. Wprowadza to równiez
    dezorganizacje w srodowisko usenetowe skoncentrowane wokól
    zagadnien sztucznej jazni i inteligencji, poniewaz przypadkowy
    czytelnik moze na tej podstawie wysnuc wniosek, ze opracowanie jest
    bezwartosciowe. Jednakze teksty naukowe nie podlegaja ocenie
    subiektywnej i krytykujac okreslona prace naukowa oceniacz
    zobowiazany jest do przedstawienia konkretnych elementów
    doprowadzajacych do sprzecznosci lub wyprowadzonych niezgodnie z
    zasadami logiki danej dziedziny naukowej. Post powyzszy nie zostal
    wyslany na grupy amerykanskie, ale nie oznacza to, ze jego autor
    moze pozostac bezkarny. Poniewaz zarówno na terenie Polski w
    szczególnosci, jak i na terenie Europy w ogólnosci zagadnienia
    modelowania procesów swiadomosci i podswiadomosci i badania nad
    sztuczna jaznia sa zwiazane ze sprawami bezpieczenstwa
    narodowego, wykroczenia takie scigane sa przez polski wywiad wojskowy
    i wywiad i kontrwywiad elektroniczny, jak równiez przez Interpol w
    skali miedzynarodowej. Tak wiec, podaj jakie nieprawidlowosci
    znalazles w moim opracowaniu, badz tez przyznaj, ze nie
    znajdujesz w nim zadnych nieprawidlowosci i post swój napisales
    pod wplywem emocji. Rozumiesz chyba, ze w przeciwnym przypadku
    bedziesz scigany przez wywiady wojskowe i technologiczne róznych
    mocarstw, z mozliwoscia ekstradycji, zgodnie z trescia
    odpowiednich umów miedzynarodowych.

  • 9. Data: 2006-05-17 10:58:36
    Od: "Donaldcb" <d...@o...pl.WYTNIJ.TO>

    Użytkownik "Ponure Zacietrzewienie" <t...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:0mfrj3-dm.ln1@traszkan.ds7...

    > w stanach agenci federalni zajmuja sie przypadkami lamania netykiety?
    wow.

    Proszę czytać uważnie. Nie chodzi o przypadki łamania netykiety, tylko próby
    wprowadzania dysonansu wśród środowisk zajmujących się zaawansowanymi
    projektami technologicznymi, podważania ich wiarygodności i działanie na
    szkodę bezpieczeństwa państwa, co zobowiązuje mnie - o ile odpowiednie
    wyjaśnienia nie zostaną złożone - do zawiadomienia o takim stanie rzeczy
    określone organy bezpieczeństwa wewnętrznego.

  • 10. Data: 2006-05-17 11:43:54
    Od: wer <a...@o...pl>

    d...@o...pl wrote:
> [...]
    > narusza zasady Netykiety, wg której czynnosc ta klasyfikuje sie
    > jako trolling i wysylanie spamu. Wprowadza to równiez

    Mega ROTFL

    wer