  • 11. Data: 2010-03-27 13:22:38
    Temat: Re: Programator AVRów USBTiny mkII
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Oczywiście obsługuje go normalne AVR Studio i programator udaje
    > skutecznie atmelowy AVRISP mkII.

    A czy avrdude daje z tym radę? Bo używanie narzędzi GUI to jakaś pomyłka
    przy programowaniu w moim przypadku.

  • 12. Data: 2010-03-27 17:39:29
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-27 14:07, Konop pisze:

    > Ja właśnie od dawna chciałem coś takiego wyrzeźbić!!
    > USB->AVR(programowanie) / ISP (uniwersalne) / UART / I2C / 1wire itp itd
    > ;)... Tyle tylko, że z jakimś FT2xx i bez podmiany firmware'u co chwilę

    No to lepiej wziąć jakiegoś AVRa ze sprzętowym USB. A bez problemu można
    "udawać" FT232 albo chociażby zrobić klasę USB HID i specjalne
    sterowniki nie będą wymagane. Wszystko jest już gotowe w projekcie "LUFA":
    http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php

    > ;)... Bo to trochę upierdliwe... programujemy urządzenie i do
    > "debugowania" wykorzystujemy jakiś interfejs i de facto prgramator
    > "fleszujemy" 2x częściej niż urządzenie ;););)...
    > No ale to ma jedną zaletę - jest gotowe ;)... niestety, transfery będą
    > kiepskie:
    > http://shop.ullihome.de/catalog/userdownloads/10403_
    0de_0Schaltung.pdf

    A no właśnie. A z USB'owym AVR'em byłoby dużo lepiej.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2010-03-27 17:41:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    > A czy avrdude daje z tym radę? Bo używanie narzędzi GUI to jakaś pomyłka
    > przy programowaniu w moim przypadku.

    Jeżeli avrdude obsługuje standardowy AVRISP mkII to nie będzie problemu.
    A obsługuje.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2010-03-28 02:14:00
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    Sebastian Bia?y wrote:

    > A czy avrdude daje z tym rade;? Bo uz.ywanie narze;dzi GUI to jakas' pomy?ka
    > przy programowaniu w moim przypadku.

    Narzedzia obslugiwe przez AVR Studio (nie wiem czy wszystkie, nie sprawdzalem) mozna
    uzywac z lini polecen, w helpie jest opis np. STK500.exe command line software.

    Tomek

  • 15. Data: 2010-03-28 16:11:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-28 04:14, Tom pisze:

    > Narzedzia obslugiwe przez AVR Studio (nie wiem czy wszystkie, nie
    > sprawdzalem) mozna uzywac z lini polecen, w helpie jest opis np.
    > STK500.exe command line software.

    Heh, no chyba że ktoś ma Linuxa. Wtedy avrdude się przyda.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2010-03-29 13:28:23
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Adam Dybkowski nie tuman, nie da się wytępić!

    > Jest gdzieś wersja tej strony w bardziej ludzkim języku?

    Niestety...

    > Na jakim to procku śmiga? [bo jeżeli bez sprzętowego USB ew. oddzielnego
    > scalaka do USB to raczej marne będzie miało transfery - a to ważne gdy
    > chcesz przez JTAGa zaprogramować np. dużego NAND Flasha]

    atmega8
    Wersję na sprzętowym USB też gdzieś widziałem, ale nawet nie próbowałem
    zapamiętać - potrzebowałem jakieś maleństwo do programowania małych
    kostek via ISP, bo mój avrbox odmówił nagle współpracy z atmelkami
    napędzanymi zegarem 1MHz :/
    A toto można zmontować niemal 'na kolanie' :)

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Liquor sellers do not drink; they hate to see you twice.

  • 17. Data: 2010-03-29 16:46:10
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-29 15:28, Sławomir Szczyrba pisze:

> [...]
    > zapamiętać - potrzebowałem jakieś maleństwo do programowania małych
    > kostek via ISP, bo mój avrbox odmówił nagle współpracy z atmelkami

    Zamiast ATmega8 można wziąć ATmega8U2 i mamy sprzętowe USB. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2010-03-29 21:14:15
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Ave Adam Dybkowski!

    > Zamiast ATmega8 można wziąć ATmega8U2 i mamy sprzętowe USB. :)

    Żeby wziąć, trzeba mieć :)
    A 'stare' 8-elki mi się marnowały w pudełeczku.
    Swoją drogą bez problemu pociągnęła 12MHz, nawet na 3v3...

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Dzięki za wsparcie. No to pruje sam. -- Sid

  • 19. Data: 2010-03-29 22:38:17
    Od: raf <a...@g...com>

    > kostek via ISP, bo mój avrbox odmówił nagle współpracy z atmelkami
    > napędzanymi zegarem 1MHz :/

    etam odmówił...w AVR Studio trzeba tylko zmniejszyć częstotliwość
    zegara ISP i po sprawie.

  • 20. Data: 2010-03-30 09:50:42
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Hello, raf.
    > etam odmówił...w AVR Studio trzeba tylko zmniejszyć częstotliwość
    > zegara ISP i po sprawie.

    Uznałem że lepiej będzie zmontować usbasp, niż instalować windę tylko
    dla AVR Studio :)

    Sławek
    --
    ________ Cwany jestess, choć nie wyglądass.
    _/ __/ __/ No to prowadź, panie wielkoludzie. -- Sid