  • 1. Data: 2010-03-26 11:04:43
    Temat: DVD Recorder Sharp DV-HR450s - martwy zasilacz impulsowy, schemat
    Od: "jasiek" <w...@m...pl>

    W DVD-Recorder Sharp DV-HR450s siedzi zasilacz:
    http://img36.imageshack.us/img36/9415/zasilaczdvdrec
    ordershar.jpg
    Zasilacz jest martwy.
    Oględziny diod, kondensatorów elektrolitycznych nic nie wnoszą, uzwojenia
    transformatora bez zastrzeżeń, oba transoptory bez zastrzeżeń. Na głównym
    elektrolicie 300V. Mosfet kluczujący 2SK2624 bez zastrzeżeń.
    Na płycie zasilacza oznaczenia:
    KC801TE
    V557RC
    FC801WJ

    Może w którymś z podobnych urządzeń czy to DVD czy DVD-Recorder siedzi
    podobny zasilacz i podbierze się do niego schemat?
    Z tego co widzę przetwornica robiona na piechotę, na tranzystorach bez
    żadnej kości sterującej po stronie wysokiego napięcia 300V. Może jakaś
    sugestia?

  • 2. Data: 2010-03-26 11:55:36
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

> [...]
    > Z tego co widzę przetwornica robiona na piechotę, na tranzystorach bez
    > żadnej kości sterującej po stronie wysokiego napięcia 300V. Może jakaś

    Jeżeli to wyłącznie na tranzystorach - to może opornik opornik
    "rozruchowy" padł ?

    G.B

  • 3. Data: 2010-03-26 12:40:14
    Od: "jasiek" <w...@m...pl>

    "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz" news:hoi7bn$bmr$1@news.onet.pl

    > Jeżeli to wyłącznie na tranzystorach - to może opornik opornik
    > "rozruchowy" padł ?

    W układzie jest 68kOhm 2W - bez zastrzeżeń, rezystancja prawidłowa.
    W przypadku zasilacza na kości sprawa by była prostsza :) Tak ostatnio
    miałem zasilacz na MC34063A i tam nie było najmniejszych problemów ze
    wskrzeszeniem.

  • 4. Data: 2010-03-26 14:00:26
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    jasiek nabazgrał(a):
> [...]
    > W przypadku zasilacza na kości sprawa by była prostsza :) Tak ostatnio
    > miałem zasilacz na MC34063A i tam nie było najmniejszych problemów ze

    A kondensator na sprzężeniu zwrotnym ?

    G.B.

  • 5. Data: 2010-03-26 14:36:34
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "jasiek" <w...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    głównym
    > elektrolicie 300V. Mosfet kluczujący 2SK2624 bez zastrzeżeń.

    Rozumiem, że stan ww. elementów oceniłeś na "bez zastrzeżeń" przez
    oględziny? :) W pierwszej kolejności porządnie sprawdziłbym wszystkie te
    małe tranzystorki, w drugiej transoptory a w trzeciej elektrolity (w
    trzeciej, bo płytka nie wygląda na starą). Przydałoby się sprawdzić, czy
    przetwornica rzeczywiście jest martwa na amen, czy jednak próbuje dawać
    jakieś, choćby minimalne napięcia. W tym drugim przypadku w grę wchodzi
    uszkodzenie transformatora oraz cała część wtórna (np. zwarcie na
    wyjściu).

    e.