  • 1. Data: 2010-03-25 22:37:18
    Temat: Programator AVRów USBTiny mkII
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Ten:
    http://tom-itx.dyndns.org:81/~webpage/boards/USBTiny
    _Mkii/USBTiny_Mkii_User_manual_index.php

    Zamówiłem ok. 2 tygodnie temu no i właśnie do mnie dotarł.
    Na prawdę fajne maleństwo - programuje prawie wszystkie możliwe AVRy
    (oprócz tych, które da się programować tylko przez DebugWire). Jest
    niesamowicie szybki w porównaniu ze starym dobrym STK200 (na LPT) i
    nawet szybszy od USB'owego klona STK500v2 (prod. SIBIT, z FT232).

    Oczywiście obsługuje go normalne AVR Studio i programator udaje
    skutecznie atmelowy AVRISP mkII.

    Pierwsze wyniki (dla zegara ISP 2MHz, można ustawić max. 8MHz):
    Odczytanie całego Flasha z ATmega128: 4,29s
    Zaprogramowanie całego Flasha ATmega128 (szumem losowym, po uprzednim
    skasowaniu): 4,93s
    Weryfikacja: 2,32s (w gruncie rzeczy dziwne że szybciej niż odczytanie)

    Jestem pod wrażeniem. :-) Jedyna wada to brak obudowy programatora, może
    coś uda mi się wystrugać z naszych rodzimych Maszczyków/Kradexów.
    Cała przyjemność kosztowała razem z przesyłką 33 USD (przez PayPal).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2010-03-25 22:59:35
    Temat: Re: Programator AVRów USBTiny mkII
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Jestem pod wrażeniem. :-) Jedyna wada to brak obudowy programatora, może
    > coś uda mi się wystrugać z naszych rodzimych Maszczyków/Kradexów.
    > Cała przyjemność kosztowała razem z przesyłką 33 USD (przez PayPal).

    A masz w planach zrobienie ISPPROG'a na USB? ;-) Tylko zastanawiam się,
    czy samodzielne majstrowanie nie wyjdzie dwa razy drożej jak te $33.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2010-03-25 23:06:30
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-03-25 23:37, Adam Dybkowski pisze:
    > Jestem pod wrażeniem. :-) Jedyna wada to brak obudowy programatora, może
    > coś uda mi się wystrugać z naszych rodzimych Maszczyków/Kradexów.
    > Cała przyjemność kosztowała razem z przesyłką 33 USD (przez PayPal).

    Skrupulatni celnicy z pomoca przelicznikow USD->EUR z kosmosu
    przyczepili sie, czy sie udalo? No i gdzie dokladnie kupowales, jakis
    link jesli mozna ;)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 4. Data: 2010-03-26 00:44:13
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-25 23:59, Filip Ozimek pisze:

    > A masz w planach zrobienie ISPPROG'a na USB? ;-)

    Nie, osobiście używam teraz AVR Studio. Ale kod źródłowy jest ogólnie
    dostępny na SourceForge i zapraszam wszystkich chętnych do podsyłania
    (do mnie mailem) poprawek i nowych ficzerów.

    > Tylko zastanawiam się,
    > czy samodzielne majstrowanie nie wyjdzie dwa razy drożej jak te $33.

    A no właśnie. Z jednej strony ja się nie narobiłem, z drugiej kasę
    dostał gostek po drugiej stronie oceanu. Czyli korzyść obopólna.

    Kupowałem tu:
    http://tom-itx.dyndns.org:81/~webpage/commerce/comme
    rce_index.php

    Co ciekawe, można ściągnąć do niego cały firmware, w tym framework USB
    (dla AVRów z USB) radzący sobie z wieloma innymi rzeczami oprócz
    udawania AVRISP mkII - nazywa się LUFA:
    http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-03-26 00:49:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-26 00:06, Butek pisze:

    > Skrupulatni celnicy z pomoca przelicznikow USD->EUR z kosmosu
    > przyczepili sie, czy sie udalo?

    Nic nie musiałem dopłacać, przesyłka pocztą USPS doszła prosto do domu.
    A na zielonej deklaracji było zaznaczone GIFT i wartość $10.

    Zresztą gdyby polscy celnicy do tych moich $33 dowalili jeszcze
    standardowo ok. 30% (cło podatki itd) to też bym nie płakał specjalnie.

    BTW: W zestawie z programatorem dostałem też 6-pinowy kabelek (po obu
    stronach wtyczka żeńska). Ale w programowanych płytkach mam inne złącza
    więc i tak podłączyłem się na razie oddzielnymi pojedynczymi przewodami
    "testowymi".

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2010-03-26 16:07:44
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a jeśli można zapytać to jak skontaktować się z gościem?
    może więcej by było chętnych na ten programatorek...

  • 7. Data: 2010-03-26 16:47:04
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Autor listu na który odpowiadam to Adam Dybkowski :
    > Oczywiście obsługuje go normalne AVR Studio i programator udaje
    > skutecznie atmelowy AVRISP mkII.

    Z podobnych drobiazgów, wpadłem wczoraj na coś takiego :
    http://wiki.ullihome.de/index.php/USBAVR-ISP/de
    Odpowiedni firmware zmienia to w ISP/JTAG/oscyloskop/IIC/bitbang...

    Sławek (ale mój wybór padł i tak na usbasp :)
    --
    ________ Przepiliśmy do spółki monstrancję, a przepilibyśmy i samego Pana
    _/ __/ __/ Boga, gdyby się nam udało dać Go komukolwiek z zastaw. -- Szwejk

  • 8. Data: 2010-03-26 23:32:25
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    > a jeśli można zapytać to jak skontaktować się z gościem?
    > może więcej by było chętnych na ten programatorek...

    tlight9 [at] cox [dot] net

    Ale w gruncie rzeczy to może dać zarobić Polakom na miejscu? Firmware
    jest dostępny, schemat też. Kto się podejmie zrobienia płytek
    (2-stronne, z metalizacją) i polutowania całości? Jeżeli wyjdzie nawet
    tyle samo (28 USD) to przesyłka w ramach Polski będzie tańsza.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-03-26 23:36:04
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-26 17:47, Sławomir Szczyrba pisze:

    > Z podobnych drobiazgów, wpadłem wczoraj na coś takiego :
    > http://wiki.ullihome.de/index.php/USBAVR-ISP/de
    > Odpowiedni firmware zmienia to w ISP/JTAG/oscyloskop/IIC/bitbang...

    Jest gdzieś wersja tej strony w bardziej ludzkim języku?
    Na jakim to procku śmiga? [bo jeżeli bez sprzętowego USB ew. oddzielnego
    scalaka do USB to raczej marne będzie miało transfery - a to ważne gdy
    chcesz przez JTAGa zaprogramować np. dużego NAND Flasha]

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2010-03-27 13:07:45
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > scalaka do USB to raczej marne będzie miało transfery - a to ważne gdy
    > chcesz przez JTAGa zaprogramować np. dużego NAND Flasha]
    Ja właśnie od dawna chciałem coś takiego wyrzeźbić!!
    USB->AVR(programowanie) / ISP (uniwersalne) / UART / I2C / 1wire itp itd
    ;)... Tyle tylko, że z jakimś FT2xx i bez podmiany firmware'u co chwilę
    ;)... Bo to trochę upierdliwe... programujemy urządzenie i do
    "debugowania" wykorzystujemy jakiś interfejs i de facto prgramator
    "fleszujemy" 2x częściej niż urządzenie ;););)...
    No ale to ma jedną zaletę - jest gotowe ;)... niestety, transfery będą
    kiepskie:
    http://shop.ullihome.de/catalog/userdownloads/10403_
    0de_0Schaltung.pdf

    Konop