  • 41. Data: 2015-11-12 09:26:51
    Temat: Re: Procesor z USB udający device type UART
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Nov 2015 17:30:43 +0100, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > Masz do wyboru:
    > 1. numer seryjny

    No to specyfikacja USB narzuca, nie powinny być wpięte do hosta dwa
    lub więcej urządzeń z tym samym nr seryjnym w deskryptorze.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2015-11-12 12:33:20
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 10.11.2015 o 13:02, Mario pisze:

    > Zdaje się że są jakieś szybkie izolatory, które można by dać na linie USB.

    Jest taka kostka ADUM4160. Sprawdziłem, działa w porządku, tylko trzeba
    "ręcznie" jej wskazać poziomem na dwóch pindolkach czy gadamy po USB FS
    czy LS.

    Jakub Rakus

  • 43. Data: 2015-11-12 14:27:57
    Od: brak <j...@g...com>

    On Wednesday, November 11, 2015 at 1:44:37 AM UTC+1, Pszemol wrote:
> [...]
    Dla rozroznienia zwyczajowo procesor typu Cortex-M nazywa sie kontrolerem vel uC
    natomiast procesot typu Cortex-A procesorem.

    Taaaa. To nie jest PC in procesorem Intel, np. i.MX6 posiada 5 UART-ow.

    > A swoją drogą płytka komputera głownego ma 3 UARTy, ale
    > to za mało, i na dodatek nie są izolowane, więc nie będę ich używał.
    Zwykle komputery nie maja optoizolacji to nie ta polka.

  • 44. Data: 2015-11-12 15:16:56
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-12 o 14:27, brak pisze:

    > Dla rozroznienia zwyczajowo procesor typu Cortex-M nazywa sie kontrolerem vel uC
    > natomiast procesot typu Cortex-A procesorem.

    Czyli uważałeś, ze chce połączyć Cortex-M z Cortex-A?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 45. Data: 2015-11-12 16:17:25
    Od: brak <j...@g...com>

    On Thursday, November 12, 2015 at 3:17:00 PM UTC+1, Mario wrote:

    > Czyli uważałeś, ze chce połączyć Cortex-M z Cortex-A?

    oraz

    Z powyzszych informacji tak wynika. A co autor mial na mysli to trzeba dopytac
    autora.

  • 46. Data: 2015-11-12 17:29:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "brak" <j...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > oraz

    > Z powyzszych informacji tak wynika.
    > A co autor mial na mysli to trzeba dopytac autora.

    Panowie, co jest niejasne tutaj? :-) Chętnie uzupełnię...
    Czy od wyjaśnienia tej niejasności w jakiś spośób zależy dalsza dyskusja czy
    wpływa na odpowiedź na pytanie?

  • 47. Data: 2015-11-12 18:02:40
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 12.11.2015 00:08, Jarosław Sokołowski wrote:

    > KERNEL=="sd[a-z]", ACTION=="add|change", \
    > ENV{DEVPATH}=="/devices/*/1-1/1-1:1.0/host*", SYMLINK+="USB1"
    >
    > KERNEL=="sd[a-z]", ACTION=="add|change", \
    > ENV{DEVPATH}=="/devices/*/1-2/1-2:1.0/host*", SYMLINK+="USB2"
    >
    > ...i kolejne analogiczne linijki opisujące reszte portów w systemie.

    Symlinki są do dupy. Zrobiłem prosty test: otworzyłem port przez symlink
    w terminalu, wypiąłem w trakcie pracy terminala port, podłączyłem go
    znowu i symlink nie został zaktualizowany.

  • 48. Data: 2015-11-12 23:34:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Symlinki są do dupy. Zrobiłem prosty test: otworzyłem port przez symlink
    > w terminalu, wypiąłem w trakcie pracy terminala port, podłączyłem go
    > znowu i symlink nie został zaktualizowany.

    SOA#1 -- to chciałem, to mam. Kol. Pszemol też chyba nie chce niczego
    wypinać -- jak w czsie bootowania systemu link prowadił do /dev/dupa,
    to tak już pozostanie aż do wyłączenia zasilania.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2015-11-12 23:42:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Nov 2015 18:02:40 +0100, Zbych <z...@o...pl> wrote:
> [...]
    > w terminalu, wypiąłem w trakcie pracy terminala port, podłączyłem
    go
    > znowu i symlink nie został zaktualizowany.

    Dlaczego symlink miałby się sam aktuakuzować?

    --
    Marek

  • 50. Data: 2015-11-13 20:58:24
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 12.11.2015 23:34, Jarosław Sokołowski wrote:

    > SOA#1 -- to chciałem, to mam. Kol. Pszemol też chyba nie chce niczego

    Sprawdziłem jeszcze raz, faktycznie symlinki są aktualizowane poprawnie.

    > wypinać -- jak w czsie bootowania systemu link prowadił do /dev/dupa,
    > to tak już pozostanie aż do wyłączenia zasilania.

    Wystarczy zakłócenie, które zresetuje urządzenie USB, nikt nie musi
    wyjmować wtyczki z gniazdka.