  • 1. Data: 2013-10-24 12:59:32
    Temat: Proces o sygnalizacje dyskryminującą rowerzystów
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Hohoho, ciekawie się dzieje. Mam nadzieję, że kretyni zaczną w końcu
    odpowiadać za swoje buble :D

    Główny miejski inżynier ruchu odpowie dziś za to, że inteligentna
    sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach nie wykrywa rowerzystów. To
    efekt skargi członka Stowarzyszenia "Kieleckie Inwestycje".

    http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262,14825946,Inzy
    nier_ruchu_przed_sadem__Odpowie_za_czerwone_swiatlo.
    html

  • 2. Data: 2013-10-24 13:39:53
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    heh
    to już wiem dlaczego w Sandomierzu czekaliśmy 40 osobową grupą rowerzystów
    kilka zmian świateł i nic. wszyscy jechali tylko nie my :)
    kierowcy samochodów zaczynali się "niepokoić" no i skończyło się na jeździe
    na czerwonym
    pzdr
    GL

  • 3. Data: 2013-10-24 21:18:10
    Od: Koziołek <k...@g...pl>

    glang napisał:
> [...]
    > kilka zmian świateł i nic. wszyscy jechali tylko nie my :)
    > kierowcy samochodów zaczynali się "niepokoić" no i skończyło się na

    I tak, wnusiu, powstała Masa Krytyczna.

    ;)

    Pozdr.,

    Koziołek
    --
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl
    www.blogmateuszka.blox.pl

  • 4. Data: 2013-10-25 00:34:52
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    >
    > http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262,14825946,Inzy
    nier_ruchu_przed_sadem__Odpowie_za_czerwone_swiatlo.

    kolega na motocyklu omija niektore skrzyzowania- zwlaszcza z lewoskretem-
    poki nie nadjedzie samochod to mozna sobie stac i stac;)
    a w USA zalatwili temat tak
    http://www.autokrata.pl/artykul/Czerwone-swiatlo-Jed
    z_a17651

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2013-10-25 06:49:08
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-25 00:34, tck pisze:
    > a w USA zalatwili temat tak
    > http://www.autokrata.pl/artykul/Czerwone-swiatlo-Jed
    z_a17651

    Gdyby w naszym normalnym kraju, t.z. normalnych inaczej polityków, w
    kraju w którym likwiduje się zielone strzałki, ktoś z takim pomysłem
    wyskoczył, wrzucili by go na półkę do Macierewicza. Innymi słowy, uznali
    by go za psychicznie chorego.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 6. Data: 2013-10-25 09:29:34
    Od: p...@g...com

    --a w USA zalatwili temat tak http://www.autokrata.pl/artykul/Czerwone-swiatlo-Jed
    z_a17651 -- pozdr tck(at)top.net.pl

    nic nie zalatwili po prostu sprytnie przerzucili odpowiedzialnosc na uzytkownikow
    drog, jak dostaniesz bombe na czerwonym to bekniesz i tyle, wybron sie tez jak ten na
    zielonym bedzie posuwal szybciej niz dozwolone ... jakby chcieli zalatwic to mogli np
    dac dodatkowe zielone po 2 cyklach, rozumiem ze jest to zbyt trudne ?

    P.

  • 7. Data: 2013-10-25 11:08:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-24, tck <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote:

    > kolega na motocyklu omija niektore skrzyzowania- zwlaszcza z lewoskretem-
    > poki nie nadjedzie samochod to mozna sobie stac i stac;)
> [...]
    Robie tak samo u nas w Polsce (motocyklem), ewentualnego mandatu nie przyjme
    i tyle. Mieszkam w Markach gdzie wszystkie lewo skrety przerobili na te z
    petla indukcyjna, nie bede dymal 4 kilometry zeby na wiadukcie za miastem
    zawrocic :-) W dzien nie ma problemu bo przewaznie nadjezdza jakis samochod
    ale wieczorem lub w nocy juz jest.

    --
    Artur

  • 8. Data: 2013-10-25 12:41:46
    Od: p...@g...com

    --Robie tak samo u nas w Polsce (motocyklem), ewentualnego mandatu nie przyjme i
    tyle.

    mandat nie jest najgorsza rzecza, ktora moze Cie spotkac ... mi nie podoba sie te
    przerzucenie odpowiedzialnosci na motocyklistow/motorowerzystow ... w razie wypadku
    czy kolizji bedziesz musial udowadniac ze nie jestes wielbladem ...

[...]

    rozumiem ze puszczenie zielonego co 2-gi czy 3-ci cykl przekracza inteligencje
    projektanta ?

    P.

  • 9. Data: 2013-10-25 12:49:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-25, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
> [...]
    czy kolizji bedziesz musial udowadniac ze nie jestes wielbladem ...

    No coz, cos za cos. Mundra sygnalizacja albo wygoda paru motocyklistow.
    Jedziesz na czerwonym = podwojna czujnosc (w moim przypadku potrojna bo
    sie jeszcze za przyczajonym radiowozem rozgladam ;-)).

> [...]
    juz jest. -- Artur

    > rozumiem ze puszczenie zielonego co 2-gi czy 3-ci cykl przekracza inteligencje

    Widocznie tak, ale to tez lekki kretynizm stac w srodku nocy 10 minut na
    skrzyzowaniu jak kilometr w przod i kilometr w tyl pusto. Kiedys po 23
    wylaczali w ogole sygnalizacje i problemu nie bylo ale wtedy w nocy
    pociagi TIR-ow gnaly 90 km/h na Bialorus :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2013-10-26 00:00:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Oct 2013, p...@g...com wrote:

    > rozumiem ze puszczenie zielonego co 2-gi czy 3-ci cykl przekracza inteligencje
    projektanta ?

    Jego inteligencję przekracza wymóg obowiązkowego dania choćby krótkiego
    wjazdu na każdy kierunek. Z przepisów.
    Bezwzględnie, choć AFAIR może być warunkowy ("zielona strzałka"), ale
    musi być.
    No chyba że znowu zmienili w przepisach i przeoczyłem.

    Ale na mój gust przepisy:
    - w sygnalizacji akomodacyjnej strumienie ruchu powinny otrzymywać
    zielone nie krócej niż przez 5 sekund
    - w sygnalizacji acyklicznej jak wyżej
    - w sygnalizacji cyklicznej w każdym cyklu "należy się" co najmniej
    raz na cykl przydział zielonego (minimum wynika z innych warunków,
    np. rodzaju pojazdów)
    ...ciągle obowiązują.

    I to za ich niezachowanie ciągają projektanta (słusznie).

    Przepisy oczywiście wydane w moim "ulubionym inaczej" formacie
    PDF (tłukłbym zwolenników czymś twardym i długim ;)), przez co
    umiejętnie "zgodnie ze standardem" zapisano jak niżej:
    http://www.word.lodz.pl/materialy/znaki%20i%20sygnal
    y%20drogowe/Sczegolowe%20warunki%20techniczne%20znak
    i%20i%20sygn%20drog%20i%20inne%20urz/Zal.%203%20Sygn
    aly%20drogowe/Program%20sygnalizacji.pdf
    ...albo:
    http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal
    3_8.pdf
    (i czepiać się nie można - jest PDF? - jest, spadać!)

    pzdr, Gotfryd