  • 1. Data: 2013-10-25 14:05:53
    Temat: przejście przez drogą nie na przejściu
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Art. 13 Ust. 2 PoRD mówi, że można przekroczyć jezdnie w odległości 100
    m od najbliższego przejścia.

    Art. 13 Ust. 4 PoRD mówi, że na obszarze zabudowanym, na drodze
    dwujezdniowej pieszy przechodząc przez jezdnię jest obowiązany korzystać
    tylko z przejścia dla pieszych.

    Spotkałem się z definicją (bo PoRD coś nie jest zbyt dokładny na ten
    temat), że droga dwujezdniowa składa sięz dwóch jezdni jednokierunkowych
    oddzielonych od siebie fizycznie.

    Co w przypadku gdy jest droga dwujezdniowa, oddzielona od siebie
    fizycznie brukowaną wysepką z płotem, jednak w jej połowie jest prześwit
    umożliwiający wyjazd samochodom z pobliskiej stacji?

    Czy mamy do czynienia w dalszym ciągu z fizycznym rozdzieleniem czy też
    nie? Prowadzi to do kolejnego pytania - czy możliwe jest przejście w tym
    miejscu czy nie?

  • 2. Data: 2013-10-25 14:20:17
    Temat: Re: przejście przez drogą nie na przejściu
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 25 Oct 2013 14:05:53 +0200 osobnik zwany PlaMa napisał:

> [...]
    > umożliwiający wyjazd samochodom z pobliskiej stacji?
    >
    > Czy mamy do czynienia w dalszym ciągu z fizycznym rozdzieleniem czy też

    tak

    >Prowadzi to do kolejnego pytania - czy możliwe jest przejście w tym
    > miejscu czy nie?

    to zależy czy ten przejazd jest skrzyżowaniem czy nie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-10-25 16:00:07
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-25 14:20, masti pisze:

    > tak
    > to zależy czy ten przejazd jest skrzyżowaniem czy nie

    Nie - ma on tylko umożliwić wyjazd ze stacji benzynowej.

  • 4. Data: 2013-10-26 14:07:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PlaMa wrote:
> [...]
    >
    > Czy mamy do czynienia w dalszym ciągu z fizycznym rozdzieleniem czy
    > też nie? Prowadzi to do kolejnego pytania - czy możliwe jest

    jeśli nie ma wysokiego płotu to przejście jest możliwe...

    generalnie to przejście jest możliwe wszędzie i każdym miejscu, gdzie
    fizycznie jesteś w stanie przejść.

    HINT:
    forma pytania determinuje odpowiedź

  • 5. Data: 2013-10-27 18:02:32
    Od: "Bolkos" <f...@v...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy mamy do czynienia w dalszym ciągu z fizycznym rozdzieleniem czy też
    > nie? Prowadzi to do kolejnego pytania - czy możliwe jest przejście w tym

    Ten prześwit nie zmienia drogi, jest to cały czas droga dwujezdniowa, czyli
    obowiązuje art. 13, ust. 5
    5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują
    tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez
    jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla
    pieszych.

  • 6. Data: 2013-10-28 21:17:51
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-27 18:02, Bolkos pisze:

> [...]
    > tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez
    > jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla

    no i dupa... przez debilnych włodarzy, którzy zlikwidowali przejście dla
    pieszych trzeba biegać po 300m :(