  • 51. Data: 2017-05-11 10:58:11
    Temat: Re: Proces bootowania windows CE z okolic wersji 2
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 May 2017 10:45:35 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Piszę o tym że sciezka "na zasób sieciowy" nie jest natywnie
    obsługiwana
    > przez większość oprogramowania bo nie obsługuje jej OS. Dotyczy to
    np.
    > połowy odtwarzaczy multimediów.

    Ale po co to? Kopiowanie zasobów w obłe strony działa bez problemu.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2017-05-11 11:21:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 May 2017 10:48:27 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > W sensie:
    > a) filesystem na karcie sie popsuje i wymaga akcji interaktywnej
    > b) filesystem na dysku sie popsuje i wymaga akcji interaktywnej
    > c) kernel stwierdzi że dzisiaj roota mu sie nie chce zamontować
    > d) bedzie reading/writing error

    A po co ma się popsuć? ile razy ostanio musiałeś interaktywnie
    interweniować bo fs na tyle się popsuł, że fsck z kroniki nie mógł
    sam w locie naprawić? Ja przy codziennym używaniu przenośnych
    nośników jakieś 7 lat temu, to nie dotyczyło ext* tylko vfat i było z
    powodu chamskiego zachowania wobec tego nośnika właśnie nomen omen
    win mobile.
    Jeśli to ma być przegrywanie z sd, to co ma się tu popsuć?
    Przecież sd może być zamontowane ro jako źródło, jak ktoś jest
    paranoikiem. Zakładasz, że aparat popsuje sd? No sorry ale ten
    problem jest poza zagadnienuem i niezależnym od takiej przegrywarki
    (pomijając o tym, że nie spodkałem się z takim przypadkiem w
    literarurze).

    > Nie. Wykonenie hardware który nie rozpadnie sie na kawałki,
    sensownej
    > obudowy, sensownego wyświetlacza, sensownego gui, sensownego
    wszystkigo
    > to nie jest weekend.

    To wv dwa weekendy, co za różnica - masz jakieś inne opcje które
    zrobisz w 1 weekend?

    A po co gui?? Do kopiowania zawartości sd np. rsynciem żaden guj nie
    jest potrzebny, tu nie ma co się popsuć, start można inicjować
    przyciskiem a stan wykonania monitorować ledem "podpiętym" pod exit
    code.

    Mam wrażenie od samego początku tak na prawdę wcale nie chcesz nic
    zrobić tylko wynajdujesz same trudności zamiast rozwiązania.
    Pomijając już zupełnie fakt, że ta przegrywarka jest mocno sztuką dla
    sztuki, i problem z backupem rozwiązuje się małym laptopem, który i
    tak na wyjazdy zabiera 99% populacji turystycznej.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2017-05-11 11:23:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 May 2017 10:51:04 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Że jak? Karte pod bateria chowa się w telefonach. W tabletach
    bardzo
    > mało takich myków widzę. Wskaż różnicę. Ja nie widzę.

    Tablety pojawiły się później i olano problem wyciągnięcia, dla zasady
    śmierć frajerom.

    > PS. W wielu tabletach karta SIM jest wyjmowalna, ba, system widzi
    > wyjęcie i wlożenie na gorąco. Czym się to rózni od telefonu, nie
    pojmuje.

    W większości współczesnych telefonów ery post tabletowej też są już
    karty na wierzchu, z tego samego powodu jak wyżej.

    --
    Marek

  • 54. Data: 2017-05-11 11:54:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/11/2017 11:21 AM, Marek wrote:
    > A po co ma się popsuć?

    Karty SD psują się od samego zasilania ich. Współcześnie "duzo się
    dzieje" kiedy nic sie nie dzieje. Konkretnie karty zamieniają bloki w
    tle. Wyłaczenie zasilania w trakcie może doprowadzić do uszkodzenia fs
    poza naprawą automatyczną.

    > ile razy ostanio musiałeś interaktywnie
    > interweniować bo fs na tyle się popsuł, że fsck z kroniki nie mógł sam w
    > locie naprawić?

    Od 0 razy do dziesiątek razy, zalezy od karty.

    > To wv dwa weekendy, co za różnica - masz jakieś inne opcje które zrobisz
    > w 1 weekend?

    Kupie eeepc. Jest cięzszy, ale działa od pierwszego właczenia.

    > A po co gui?? Do kopiowania zawartości sd np. rsynciem żaden guj nie
    > jest potrzebny, tu nie ma co się popsuć, start można inicjować
    > przyciskiem a stan wykonania monitorować ledem "podpiętym" pod exit code.

    No i w srodku lasu miga. I co teraz?

> [...]
    > już zupełnie fakt, że ta przegrywarka jest mocno sztuką dla sztuki, i
    > problem z backupem rozwiązuje się małym laptopem, który i tak na wyjazdy

    Nie, ja mam w rece rozwiązanie. Szukam jednak lepszego. Taszczenie 1.5kg
    w plecaku wv taszczenie 0.5kg w plecaku to *JEST* róznica.

  • 55. Data: 2017-05-11 11:58:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/11/2017 10:58 AM, Marek wrote:
    > obsługiwana
    > np.
    > Ale po co to? Kopiowanie zasobów w obłe strony działa bez problemu.

    Podstawową zaletą samby jest czytanie plików bez ich kopiowania do
    siebie na storage. W erze telefonów budżetowych które z trudem uzyskują
    1GB wolnego flasha to jest krytyczne, aby nie kopiować tylko *odtwarzać*
    wprost z sieci.

    Jak by hcodzilo o kopiowanie to bym uzywal ftp. A ja chce *bez*
    kopiowania, chcę plik już odtwarzać bez czekania.

  • 56. Data: 2017-05-11 12:11:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 May 2017 11:58:00 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak by hcodzilo o kopiowanie to bym uzywal ftp. A ja chce *bez*
    > kopiowania, chcę plik już odtwarzać bez czekania.

    zamiast samby minidlna? działa bez problemu.

    --
    Marek

  • 57. Data: 2017-05-11 12:21:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/11/2017 12:11 PM, Marek wrote:
    > zamiast samby minidlna? działa bez problemu.

    Da się dzieki temu edytować plik z jakigoś procesora tekstów
    bezpośrednio na zasobie sieciowym? Bo swiat samby nie kończy sie na
    multimediach.

  • 58. Data: 2017-05-11 14:30:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 May 2017 12:21:58 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Da się dzieki temu edytować plik z jakigoś procesora tekstów
    > bezpośrednio na zasobie sieciowym? Bo swiat samby nie kończy sie na
    > multimediach.

    Trolujesz jednak.

    --
    Marek

  • 59. Data: 2017-05-11 15:34:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/11/2017 2:30 PM, Marek wrote:
    > Trolujesz jednak.

    Nie. Wyjasniem co to znaczy bak obsługi samby natywnie przez androida w
    sytuacji gdy się upierasz że da się to załatać 3-rd party, a sie nie da.

  • 60. Data: 2017-05-11 20:12:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 5/9/2017 9:46 PM, Adam wrote:

    >Od czasu ZX 81 pojawiły się pewne standardy komunikacyjne.
    >Teoretycznie nie istnieje przeszkoda aby dysk twardy w obudowie poza
    >USB miał równiez wifi + samba. Teoretycznie.

    IMO - istnieje.
    Dysk USB to dysk, urzadzenie blokowe, adresowalne sektorami/blokami.
    FS organizuje system nadrzedny, do ktorego jest ten dysk podlaczony.

    Jak dwa OS zaczna po jednym dysku pisac, to IMO nic dobrego z tego nie
    wyjdzie.
    Cos takiego chyba w przyrodzie sie spotyka, ale przeciez my tu o malym
    telefonie, a nie o szafie serwerow.

    Jest drugie wyjscie - ten dysk przez USB udostepnic jako calkiem inne
    uradzenie.
    Jakies Multimedia Storage. To akurat wiele nowszych Androidow robi.
    Za to powoduje multum innych problemow :-)

    >A i zapomniałem: przecież Android nie zajdzie tak nisko żeby jakies
    >pliki po pryszczerskich serwerach sciągać OOTB.

    No, dropbox byl modny, teraz google drive ...

    J.