eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 21. Data: 2014-05-11 02:06:10
    Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 01:04:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
    > On Sat, 10 May 2014 17:38:49 +0200, J.F. wrote:
    >
    >
    >
    > > Dnia Sat, 10 May 2014 07:44:16 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
    >
    > >> Pytanie jak to ugryźć? Byłem już w sumie u trzech elektryków, każdy z
    >
    > >> nich chciałby rozpoczynać pracę od wymiany regulatora napięcia
    >
    > >> alternatora (który był wymieniany w pierwszej kolejności).
    >
    > >
    >
    > > Tam jest regulator luzem, czy zawiera tez szczotki ?
    >
    >
    >
    > Szczotki są zintegrowane z regulatorem, zatem to nie to. Regulator był
    >
    > wymieniany dwa razy. W zasadzie poza zwarciem uzwojeń do wymiany został
    >
    > mi ten nieszczęsny mostek diodowy.
    >
    >
    >
    > >> Pytanie czy regulator napięcia jest elementem układu wzbudzenia?
    >
    > >
    >
    > > No ba, on steruje tym wzbudzeniem.
    >
    > >
    >
    > >> Może trafił mi się nowy uszkodzony?
    >
    > >
    >
    > > Malo prawdopodobne.
    >
    > >
    >
    > >> Pytanie zasadnicze brzmi, czy takie jaja może robić mostek diodowy
    >
    > >> alternatora? Mogę kupić nowy za okolice 120pln. Średnio mam pomysły co
    >
    > >> z tym dalej robić.
    >
    > >
    >
    > > Jak sam widzisz - kup nowy/regenerowany alternator, wymien, a potem
    >
    > > mozesz sie doktoryzowac na starym.
    >
    >
    >
    > W ostateczności tak zrobię, ale nie lubię takich błahych problemów bez
    >
    > odpowiedzi - przecież to powinien być banał dla ludzi, którzy siedzą w
    >
    > elektryce samochodowej. Dlaczego elektrycy sobie z taką pierdołą nie
    >
    > radzą?
    >
    >
    >
    > Tomek

    Bo to elektrycy z przyuczenia. Usterka jaką opisujesz była opisana w fabrycznej
    instrukcji naprawa alternatora od Poloneza. Z adnotacją że jak brakuje mostka
    pomocniczego w magazynie to można zostawić ale trzeba klienta uprzedzić o
    konieczności przygazowania. Jak załapie po przygazowaniu to do wyłączenia silnika
    jest w porządku. Teraz chyba wszystkie alternatory mają mostki pomocnicze to przez
    analogię do Poldka tam trzeba szukać usterki. Oczywiście mogą być i inne elementy
    alternatora uszkodzone. Nie spotkałem się z sytuacją żeby trzeba było lakierować
    jakieś uzwojenia w alternatorze. Poza tym to niewykonalne bez specjalnych urządzeń
    typu pompa próżniowa albo piec do wygrzewania lakieru. Po coś lakierował. Może
    dlatego że uzwojenie się z jakiś powodów przegrzało i izolacja zaczęła złazić. Nie
    jest wykluczone że przegrzane uzwojenia mają skróty. Ale żeby to sprawdzić potrzebny
    jest miernik zwartych zwojów. Jak uzwojenie wirnika będzie miało skróty to szczotki i
    pierścienie będą się szybo zużywały bo będzie mocno iskrzyło. Ja bym w sytuacji kiedy
    miedziane pierścienie są coś nie teges nie toczył tylko wymienił wirnik. Prościej i
    taniej będzie kupić używany alternator. Trzeba w nim wymienić łożyska i się modlić
    żeby był dobry.


  • 22. Data: 2014-05-11 11:43:14
    Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700 (PDT), k...@g...com
    > W dniu niedziela, 11 maja 2014 01:04:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
    >>> Jak sam widzisz - kup nowy/regenerowany alternator, wymien, a potem
    >>> mozesz sie doktoryzowac na starym.
    >>
    >> W ostateczności tak zrobię, ale nie lubię takich błahych problemów bez
    >> odpowiedzi - przecież to powinien być banał dla ludzi, którzy siedzą w
    >> elektryce samochodowej. Dlaczego elektrycy sobie z taką pierdołą nie
    >> radzą?
    >
    > Bo to elektrycy z przyuczenia.

    Bywa. Ale sa tez ustarki trudne do wykrycia, a elektryk nie ma czasu
    szukac - on musi te 300zl dziennie zarobic, lepiej 500.

    > Usterka jaką opisujesz była opisana
    > w fabrycznej instrukcji naprawa alternatora od Poloneza. Z
    > adnotacją że jak brakuje mostka pomocniczego w magazynie to można
    > zostawić ale trzeba klienta uprzedzić o konieczności przygazowania.
    > Jak załapie po przygazowaniu to do wyłączenia silnika jest w
    > porządku.

    Ale co ma zalapac ? Prad wzbudzenia plynie wtedy przez lampke ... i
    nie gasnie.

    > Teraz chyba wszystkie alternatory mają mostki pomocnicze
    > to przez analogię do Poldka tam trzeba szukać usterki. Oczywiście
    > mogą być i inne elementy alternatora uszkodzone. Nie spotkałem się
    > z sytuacją żeby trzeba było lakierować jakieś uzwojenia w
    > alternatorze. Poza tym to niewykonalne bez specjalnych urządzeń
    > typu pompa próżniowa albo piec do wygrzewania lakieru. Po coś

    Malarze mieszkanie tez ci pakuja do pieca prozniowego ?
    Sa rozne lakiery.

    > lakierował. Może dlatego że uzwojenie się z jakiś powodów
    > przegrzało i izolacja zaczęła złazić. Nie jest wykluczone że
    > przegrzane uzwojenia mają skróty. Ale żeby to sprawdzić potrzebny
    > jest miernik zwartych zwojów. Jak uzwojenie wirnika będzie miało
    > skróty to szczotki i pierścienie będą się szybo zużywały bo będzie
    > mocno iskrzyło.

    Nie jestes elektrykiem z przyuczenia ?
    Tam jest pole prawie stale.

    > Ja bym w sytuacji kiedy miedziane pierścienie są
    > coś nie teges nie toczył tylko wymienił wirnik. Prościej i taniej
    > będzie kupić używany alternator. Trzeba w nim wymienić łożyska i
    > się modlić żeby był dobry.

    Albo regenerowany przez fachowcow, ktorzy sprawdzili po robocie.

    J.


  • 23. Data: 2014-05-11 11:46:32
    Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700, kogutek444 wrote:
    > Bo to elektrycy z przyuczenia. Usterka jaką opisujesz była opisana w
    > fabrycznej instrukcji naprawa alternatora od Poloneza.

    Co najmniej jeden z nich był rocznikowo predysponowany do naprawiania
    dużych fiatów i polonezów, chyba, że już zapomniał co kiedyś robił.

    > Prościej i taniej będzie kupić używany
    > alternator. Trzeba w nim wymienić łożyska i się modlić żeby był dobry.

    Używka kosztuje 100-150pln, wymiana łożysk pewnie z 50pln, a nówkę można
    wyrwać poniżej 300pln. Wniosek taki, że nie opłaca się kupować używki. Po
    prostu szkoda zachodu.

    Sam nowy mostek prostowniczy w tej chwili 99zł + przesyłka 12 zł. Dzięki
    za sugestie

    Tomek


  • 24. Data: 2014-05-11 12:12:22
    Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 11:46:32 UTC+2 użytkownik Tomasz Stiller napisał:
    > On Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700, kogutek444 wrote:
    >
    > > Bo to elektrycy z przyuczenia. Usterka jaką opisujesz była opisana w
    >
    > > fabrycznej instrukcji naprawa alternatora od Poloneza.
    >
    >
    >
    > Co najmniej jeden z nich był rocznikowo predysponowany do naprawiania
    >
    > dużych fiatów i polonezów, chyba, że już zapomniał co kiedyś robił.
    >
    >
    >
    > > Prościej i taniej będzie kupić używany
    >
    > > alternator. Trzeba w nim wymienić łożyska i się modlić żeby był dobry.
    >
    >
    >
    > Używka kosztuje 100-150pln, wymiana łożysk pewnie z 50pln, a nówkę można
    >
    > wyrwać poniżej 300pln. Wniosek taki, że nie opłaca się kupować używki. Po
    >
    > prostu szkoda zachodu.
    >
    >
    >
    > Sam nowy mostek prostowniczy w tej chwili 99zł + przesyłka 12 zł. Dzięki
    >
    > za sugestie
    >
    >
    >
    > Tomek

    Diody do mostka pomocniczego są max po 20 groszy za sztukę.


  • 25. Data: 2014-05-11 12:14:58
    Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 11:43:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sat, 10 May 2014 17:06:10 -0700 (PDT), k...@g...com
    >
    > > W dniu niedziela, 11 maja 2014 01:04:14 UTC+2 u�ytkownik Tomasz Stiller
    napisaďż˝:
    >
    > >>> Jak sam widzisz - kup nowy/regenerowany alternator, wymien, a potem
    >
    > >>> mozesz sie doktoryzowac na starym.
    >
    > >>
    >
    > >> W ostateczno�ci tak zrobi�, ale nie lubi�takich b�ahych problem�w bez
    >
    > >> odpowiedzi - przecie��to powinien by�bana� dla ludzi, kt�rzy siedz�
    w
    >
    > >> elektryce samochodowej. Dlaczego elektrycy sobie z tak��pierdo���nie
    >
    > >> radzďż˝?
    >
    > >
    >
    > > Bo to elektrycy z przyuczenia.
    >
    >
    >
    > Bywa. Ale sa tez ustarki trudne do wykrycia, a elektryk nie ma czasu
    >
    > szukac - on musi te 300zl dziennie zarobic, lepiej 500.
    >
    >
    >
    > > Usterka jak� opisujesz by�a opisana
    >
    > > w fabrycznej instrukcji naprawa alternatora od Poloneza. Z
    >
    > > adnotacj� �e jak brakuje mostka pomocniczego w magazynie to mo�na
    >
    > > zostawi� ale trzeba klienta uprzedzi� o konieczno�ci przygazowania.
    >
    > > Jak za�apie po przygazowaniu to do wy��czenia silnika jest w
    >
    > > porz�dku.
    >
    >
    >
    > Ale co ma zalapac ? Prad wzbudzenia plynie wtedy przez lampke ... i
    >
    > nie gasnie.
    >
    >
    >
    > > Teraz chyba wszystkie alternatory majďż˝ mostki pomocnicze
    >
    > > to przez analogi� do Poldka tam trzeba szuka� usterki. Oczywi�cie
    >
    > > mog� by� i inne elementy alternatora uszkodzone. Nie spotka�em si�
    >
    > > z sytuacj� �eby trzeba by�o lakierowa� jakie� uzwojenia w
    >
    > > alternatorze. Poza tym to niewykonalne bez specjalnych urz�dze�
    >
    > > typu pompa pr�niowa albo piec do wygrzewania lakieru. Po co�
    >
    >
    >
    > Malarze mieszkanie tez ci pakuja do pieca prozniowego ?
    >
    > Sa rozne lakiery.
    >
    >
    >
    > > lakierowa�. Mo�e dlatego �e uzwojenie si� z jaki� powod�w
    >
    > > przegrza�o i izolacja zacz�a z�azi�. Nie jest wykluczone �e
    >
    > > przegrzane uzwojenia maj� skr�ty. Ale �eby to sprawdzi� potrzebny
    >
    > > jest miernik zwartych zwoj�w. Jak uzwojenie wirnika b�dzie mia�o
    >
    > > skr�ty to szczotki i pier�cienie b�d� si� szybo zu�ywa�y bo
    b�dzie
    >
    > > mocno iskrzy�o.
    >
    >
    >
    > Nie jestes elektrykiem z przyuczenia ?
    >
    > Tam jest pole prawie stale.
    >
    >
    >
    > > Ja bym w sytuacji kiedy miedziane pier�cienie s�
    >
    > > co� nie teges nie toczy� tylko wymieni� wirnik. Pro�ciej i taniej
    >
    > > b�dzie kupi� u�ywany alternator. Trzeba w nim wymieni� �o�yska i
    >
    > > si� modli� �eby by� dobry.
    >
    >
    >
    > Albo regenerowany przez fachowcow, ktorzy sprawdzili po robocie.
    >
    >
    >
    > J.

    są też różne głowy. U Ciebie głowa radziecka a rozum jak u dziecka.


  • 26. Data: 2014-05-11 13:14:58
    Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 11 May 2014 03:12:22 -0700, kogutek444 wrote:

    > Diody do mostka pomocniczego są max po 20 groszy za sztukę.

    A liczysz czas jaki to zajmie?

    - Demontaż alternatora,
    - Demontaż mostka,
    - Rozmontowanie mostka,
    - Sprawdzenie diod,
    - Zakup nowych diod,
    - Zmontowanie mostka do kupy,
    - Montaż mostka,
    - Montaż alternatora,

    Ile to czasu zajmie? Jeśli te cztery elementy po środku zajmą więcej
    niż godzinę, a licząc czas na dojazdy do sklepów pewnie zajmą - to
    wolę zabulić stówkę za nowy mostek. Prosty rachunek ekonomiczny niestety.

    Tomek


  • 27. Data: 2014-05-11 15:19:35
    Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 May 2014 11:14:58 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
    > On Sun, 11 May 2014 03:12:22 -0700, kogutek444 wrote:
    >> Diody do mostka pomocniczego są max po 20 groszy za sztukę.
    > A liczysz czas jaki to zajmie?
    > - Demontaż alternatora,
    > - Demontaż mostka,
    > - Rozmontowanie mostka,
    > - Sprawdzenie diod,
    > - Zakup nowych diod,
    > - Zmontowanie mostka do kupy,
    > - Montaż mostka,
    > - Montaż alternatora,
    > Ile to czasu zajmie? Jeśli te cztery elementy po środku zajmą więcej
    > niż godzinę, a licząc czas na dojazdy do sklepów pewnie zajmą - to
    > wolę zabulić stówkę za nowy mostek. Prosty rachunek ekonomiczny niestety.

    Ale wymiana mostka tez wymaga paru powyzszych krokow.

    Wiec wymiana mostka w calosci ma sens gdy:
    a) jest spora szansza ze naprawa sie nie uda (czego trzeba sie
    spodziewac, gdy sie to robi pierwszy raz)

    b) jak sie ma pewnosc ze to mostek jest winny.


    J.


  • 28. Data: 2014-05-11 22:31:29
    Temat: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 11 maja 2014 15:19:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sun, 11 May 2014 11:14:58 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisaďż˝(a):
    >
    > > On Sun, 11 May 2014 03:12:22 -0700, kogutek444 wrote:
    >
    > >> Diody do mostka pomocniczego sďż˝ max po 20 groszy za sztukďż˝.
    >
    > > A liczysz czas jaki to zajmie?
    >
    > > - Demonta��alternatora,
    >
    > > - Demontaďż˝ mostka,
    >
    > > - Rozmontowanie mostka,
    >
    > > - Sprawdzenie diod,
    >
    > > - Zakup nowych diod,
    >
    > > - Zmontowanie mostka do kupy,
    >
    > > - Montaďż˝ mostka,
    >
    > > - Montaďż˝ alternatora,
    >
    > > Ile to czasu zajmie? Je�li te cztery elementy po �rodku zajm��wi�cej
    >
    > > ni��godzin�, a licz�c czas na dojazdy do sklep�w pewnie zajm� - to
    >
    > > wol�zabuli� st�wk� za nowy mostek. Prosty rachunek ekonomiczny niestety.
    >
    >
    >
    > Ale wymiana mostka tez wymaga paru powyzszych krokow.
    >
    >
    >
    > Wiec wymiana mostka w calosci ma sens gdy:
    >
    > a) jest spora szansza ze naprawa sie nie uda (czego trzeba sie
    >
    > spodziewac, gdy sie to robi pierwszy raz)
    >
    >
    >
    > b) jak sie ma pewnosc ze to mostek jest winny.
    >
    >
    >
    >
    >
    > J.

    Jak ci się coś popsuje to nie pytaj bo odpowiem żebyś sobie kupił nowe z montażem w
    serwisie.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: